Tricks med heste {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er
Jeg er begyndt at overveje om jeg skulle begynde at lære min dejlige 7 års islænder nogle tricks. Har altid synes at det er hyggeligt med en lille tricks hest, men har også bare set så mange ulemper ved det, da jeg engang red en hest der kunne stejle osv. på kommando.
Jeg har nu overvejet tricket 'neje' og at 'ligge ned'! Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle ulemper ved det - og med det mener jeg, hvis hesten tolker ens signaler forkert fra ryggen og dermed ligger sig ned. Men hvis I har nogle ulemper, så kom med dem
Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg lære min hest det? Og hvor mange dage om ugen ville i anbefale at træne det? Og til sidst, hvor lang tid tror I at det ville tage?
Bedste hilsner Sandra
aug 2012
Følger: 38 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 285
Du kan finde videoer og beskrivelse både her på hg og på youtube bare søg i forum.
Jeg træner neje ca 3 gange om ugen og vi har trænet det en måned nu og hun er stadig ved at lære tager det et skridt af gangen, men det er også meget forskelligt
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 79 Svar: 182
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 490
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Læs evnt den her tråd, den giver måske lidt stof til eftertanke
http://www.hestegalleri.dk/forum/Traaening/982936-tricktraening___serioesiteten_glemt_
Og så er der lige et par sider med nogle forklaringer og indlæringsmetoder af tricks:
Liberamus-equos.dk
www.hestefornuft.dk
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 490
Mange tak, det var lige det jeg manglede
Tricks med heste