{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

svømme med hesten {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle her inde smiley

Jeg har lige et spørgmål, jeg har aldrig badet med hest før og også kun haft mulighed at ride ved vandet 5 gange i hele mit liv, først gang var for over 16 år siden og der red vi bare i vandkanten, og nu her i år har jeg været ved stranden 4 gang, hun er ikke helt vildt med det, men når hun først kommer ud i det synes hun det er meget sjovt, nu har jeg set så mange der bader med deres hest og tænker om jeg skulle prøve og blev anbefalet en prøve det med en ridegjord i starten, nu hvor hesten ikke vant til det og der ved godt lave nogle underlige hop i starten, som kunne være svære at følge, jeg er ikke vant til at ride uden sadel, det er jo nok også noget man skal vende sig til... men jeg har ikke en ridegjord og tænker om man kan bruge en longegjord i stedet for ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svømme med hesten
  • #1   9. aug 2013 Jeg ville aldrig bade i havet med en hest. Jeg vil kun gå ud til dens mave der. Der kan være understrøm, så det kan ende ret fatalt smiley

• #2   9. aug 2013 En longegjord har jo flere ringe som godt kunne være ubehagelige at ramme og give blå mærker hvis du lander på dem, Desuden har den jo ikke det der håndtag som de fleste ridegjorde har, og som måske ville være en fordel for dig at have på.
    Det kunne lyde som om du nu har fået bedre mulighed for at komme til vandet, så du kunne jo også øve det op til hestens knæ eller så langt du nu kan gå ud uden din saddel bliver våd og skulle gjorden få lidt vand er det jo ikke jordens undergang. Blot skyl den godt og giv den en gang fedt så snart du har mulighed for det, så overlever den det såmen. Så kunne du jo se hvad hesten siger til at ride uden saddel derhjemme nogle gange, det plejer ikke at være et problem, mange hesten kan faktisk godt lide det, da de undgår sadlen så !
    Hvis du ellers har tjek på din hest og den kan stå stille når du tager saddel af og på og du kan komme op uden saddel ( der er somregel en bro eller nogle store sten på stranden. Så ville jeg blot tage sadlen af dernede, og når i først er et stk ude i vandet hopper hesten på en helt anden måde ( meget mere blødt) desuden er det jo ikke hårdt at falde af i vandet.:-) Når den ER ude at svømme er det ikke et problem ( husk blot at svømme langs kysten selvfølgelig, og ikke vestkysten ). når hesten svømmer er det som en drøm at sidde på ryggen af den, den vugger bare afsted og en FED oplevelse, som jeg selvfølgelig håber du får mange af.

• #3   9. aug 2013 Husk på at ikke alle heste kan svømme og derfor må du ikke ride for langt ud for kan hesten ikke nå bunden kan du heller ikke og for at redde en hest i land som ikke kan svømme skal hestens hoved over vandet og hives ind...mange mener at alle heste kan svømme ligesom hunde, men nej det er rigtig farligt at ride så langt ud hvor hesten ikke kan bunde... hvis man meget gerne vil prøve det kan man tage hesten til svømning og der er der eksperter som kan fortælle dig meget mere

• #4   9. aug 2013
    Jeg ville ikke svømme med en hest, med ridegjord, kun uden noget på. Så har man nemlig ikke mulighed for at ligge sig ned langs hesten.
    Når jeg har svømmet, har jeg så vidt muligt langt mig i fuld længde ned oven på hesten, så den har mindst mulig vægt og har lettest ved og svømme.

• #5   9. aug 2013 tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
svømme med hesten

Annonce