851 visninger
|
Oprettet:
Pony og vogn ? {{forumTopicSubject}}
Hej folk
Jeg vil rigtig gerne træne min lille pony til at gå for vogn og jeg ønsker bare en lille sporty vogn som ikke koster alt for meget som jeg kan køre i skoven med
men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af om vognen passer min pony??
han er en kraftig pony meget kompakt bygget og kun 136cm...
Hvordan er målene på en vogn og nogen der ved hvilken vogn der ville passe til os ?
maj 2005
Følger: 227 Følgere: 223 Heste: 9 Svar: 1.723
http://www.moldrup-rideudstyr.dk/shop/sulky-til-pony-417p.html
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Den virker ret som ret god kvalitet (den er til salg sammen med selen på dba)
Hun hat købt det hos Klindt rideudstyr, hvis det ikke er for langt væk for dig, vil jeg anbefale dig at tage derhen det ligger i st. Heddinge på østsjælland
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 103 Heste: 7 Emner: 11 Svar: 52
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og så er man osse ude over problemet med balancen i en 2-hjulet. Møldrup-udgaven har jeg fået fortalt man ikke kan ændre på balancen i, så det udelukkende afgøres af hvor højt den sidder i selen. Det er noget upraktisk hvis det er rigtigt.
en shetlænder-sulky dur IKKE til din pony. Du vil ikke kunne få balancen rigtig (den vil gå lidt bagover og dermed trække i rygstykket)
Hvad sele angår ville jeg købe en saletsele -hold dig fra de billige arbejdsseler man kan købe rundt omkring. En arbejdssele er udemærket til det den er lavet til, men til enspænderkørsel er en salet-sele at foretrække.
Ang at få lært både pony og dig at køre, kan jeg kun anbefale at henvende dig til det nærmeste køreselskab -de kan henvise til undervisning, hjælp med tilkørsel osv.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Men ude hos Klindt har de meeeeget forskelligt udstyr og kan tilbyde undervisning og tilkørsel
www.klindt.net
okt 2007
Tusind tak der var mange ting i din besked som var meget relevante og kan helt klart bruges... tror du at man ville kunne få nogen til at komme ud og undervise for jeg har nemlig ikke trailer og det nærmeste køreselvskab er ret langt væk
nov 2007
-et godt sted at få "kørekontakter" er til diverse arangementer køreselskabet afholder. Generelt er kørefolket et hjælpsomt folkefærd der gerne vil forklare og hjælpe når de kan. Så får man lært lidt kuske at kende, er der sikkert nogen der kan hjælpe dig.
Der er osse en gruppe for kørefolket på FB hvor du kan prøve at melde dig ind og se om du måske kan finde en i nærheden
okt 2007
okt 2007
nov 2007
Pony og vogn ?