Han vil bare ikke gå frem..... {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Ja jeg er havnet i lidt af et dilemme med min skønne unge araberdreng.
Jeg har lige redet ham til. Eller dvs. at jeg siden sidste sommer/efterår har vænnet ham til longering, sadel, trense og alt det andet udstyr. Han er god som dagen er lang og normalt meget meget fintfølende overfor mine signaler - som han kender rigtig godt.
Jeg har skridtet en hel del på ham og det sidste stykke tid også travet ham.
Det er bare enormt svært at holde ham fremme. Han er simpelthen så doven... eller ja jeg ved sku ikke rigtigt hvad han er. For han kan umuligt være træt lige når jeg sætter mig op, og jeg rider ham aldrig mere end 15 minutters tid....
Måske forstår han ikke rigtigt min signaler.... Kan det være at han ikke kan koble signalerne fra jorden sammen med at jeg giver dem fra ryggen af!!!
Jeg er meget tit alene på banen når jeg rider ham, så det er ikke så nemt at få en til at holde ham fremme fra jorden - det ville måske nok være det bedste eller hvad synes i??
Jeg trækker ham også væk fra gården så han får set noget andet. Og jeg har også et par gange skridtet afsted, men han bliver meget meget nervøs når han skal afsted uden mig ved siden af, så lige nu er det kun trækture i naturen.
Ja jeg leder efter noget inspiration og gode råd, for synes det er ved at være noget trælst at ride ham når vi kun kan skridte lidt og lave dreje/stop øvelser og måske trave 4 langsider - og på gode dag måske en stor volte.
Han bliver ikke redet mere end 4 gange ugentligt.
Hvordan skal jeg få ham frem?? Gode råd anyone???
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Så giv ham tid..
Få evt en til og hjælpe dig med og drive lidt på ham med en longe pisk bag ved.. derud over sys jeg 3 gange om ugen for mig er mere end rigeligt for de små
sep 2009
Plus den så skal ride lige ud mere eller mindre hele tiden og det er meget lettere for dem. Jeg rider altså rigtig meget tur med mine ungheste.. Giver en helt anden hest end derhjemme på banen.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 87 Svar: 352
Eller også må jeg bare nøjes med at ride den 1 gang om ugen jeg kan få nogen til at hjælpe med at drive på fra jorden....
okt 2004
Nå men så må jeg nok bare væbne mig med tålmodighed...
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
okt 2004
sep 2009
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
men lyt til din hest.. glem ALT om ridning.. - altså ikke at du ikke skal ride, men glem alle regler inden for ridning.. og rid på din hests præmisser.. vil han gå rundt på banen, med hovedet i jorden, i 2 min.. så lad ham da.. bare du sørger for at når han lige har koblet af, at du fortsætter der hvor du slap.. laver tingen færdig og så står af.. så har du vundet, men stadig gjort det rart for din hest.. så den ikke har følt så tvunget..
okt 2004
Han har haft alt den pause han har brug for og jeg er meget opmærksom på hans signaler når vi træner.
Men ja det kommer når det kommer - forsætter arbejdet og glæder mig til markerne bliver til at ride på, for er sikker på at det vil hjælpe os lidt..
Men tak for jeres mange input... er nu mere sikker på at det nok skal komme og at jeg nok bare er lidt utålmodig..
Han vil bare ikke gå frem.....