{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Han vil bare ikke gå frem..... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Ja jeg er havnet i lidt af et dilemme med min skønne unge araberdreng.
Jeg har lige redet ham til. Eller dvs. at jeg siden sidste sommer/efterår har vænnet ham til longering, sadel, trense og alt det andet udstyr. Han er god som dagen er lang og normalt meget meget fintfølende overfor mine signaler - som han kender rigtig godt.

Jeg har skridtet en hel del på ham og det sidste stykke tid også travet ham.
Det er bare enormt svært at holde ham fremme. Han er simpelthen så doven... eller ja jeg ved sku ikke rigtigt hvad han er. For han kan umuligt være træt lige når jeg sætter mig op, og jeg rider ham aldrig mere end 15 minutters tid....

Måske forstår han ikke rigtigt min signaler.... Kan det være at han ikke kan koble signalerne fra jorden sammen med at jeg giver dem fra ryggen af!!!

Jeg er meget tit alene på banen når jeg rider ham, så det er ikke så nemt at få en til at holde ham fremme fra jorden - det ville måske nok være det bedste eller hvad synes i??

Jeg trækker ham også væk fra gården så han får set noget andet. Og jeg har også et par gange skridtet afsted, men han bliver meget meget nervøs når han skal afsted uden mig ved siden af, så lige nu er det kun trækture i naturen.

Ja jeg leder efter noget inspiration og gode råd, for synes det er ved at være noget trælst at ride ham når vi kun kan skridte lidt og lave dreje/stop øvelser og måske trave 4 langsider - og på gode dag måske en stor volte.

Han bliver ikke redet mere end 4 gange ugentligt.

Hvordan skal jeg få ham frem?? Gode råd anyone???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil bare ikke gå frem.....
  • #1   29. jul 2013 Det ret normalt at unghest i starten vil være meget "doven" i trav eller galop.. det jo noget helt nyt for dem og de skal jo lærer det hele og det hårdt for dem i deres hoved. Man skal helt ikke forlange volter eller andet af dem nå man rider dem..
    Så giv ham tid..
    Få evt en til og hjælpe dig med og drive lidt på ham med en longe pisk bag ved.. derud over sys jeg 3 gange om ugen for mig er mere end rigeligt for de små

• #2   29. jul 2013 Turer med andre heste er forresten virkelig godt for hesten da den så ikke skal ride rundt på en støvet bane..
    Plus den så skal ride lige ud mere eller mindre hele tiden og det er meget lettere for dem. Jeg rider altså rigtig meget tur med mine ungheste.. Giver en helt anden hest end derhjemme på banen.

• #3   29. jul 2013 Kan konditionen være dårlig? Hvordan går han når han bliver longeret i trav?

• #4   29. jul 2013 Det er ikke fordi jeg forlanger for meget af ham eller noget, han går bare ikke frem for mine signaler fra ryggen - hvilket er meget frustrerende... Men må nok bare blive ved og håbe at det kommer. For vil jo ikke sidde deroppe med benene i siden af ham konstant, eller med pisk i bagenden på ham.... det kommer jeg jo ikke nogle vegne med og det er synd for ham, sådan skal det bare ikke foregå.... Jeg er sku ret frustreret... Nå men må nok vente til stubmarkerne bliver klar der hvor vi står, og så satse på at han vænner sig til at komme på tur alene - jeg har nemlig ikke rigtig nogen der kan tage med ret tit....
    Eller også må jeg bare nøjes med at ride den 1 gang om ugen jeg kan få nogen til at hjælpe med at drive på fra jorden.... smiley

• #5   29. jul 2013 Han går super fint i longen.... super energi og nem at give signaler... han har fra naturens side bare en super kondi... (han er også rimelig aktiv på folden - det har han altid været) Han er bare så fin til alt andet end at gå frem... he he he he underligt... smiley

Nå men så må jeg nok bare væbne mig med tålmodighed... smiley

• #6   29. jul 2013 Bare tænk på at det er meget hårdere at skulle trave med en rytter på end uden så derfor kan det være han ikke orker så meget. Og ja det er ret normalt som Camilla siger:-)

• #7   29. jul 2013 Ha ha ha Sabine.... jeg når aldrig op i det gode tempo.... arj pjat jeg ved godt hvad du mener....

• #8   29. jul 2013 Det skal nok komme med tiden.. Det er netop sådan med unghest at man bare må have tålmodighed =) Nå han få bedre ballance og det hele bliver mere "normalt" for ham skal han nok blive meget mere frisk..

• #9   29. jul 2013 Har fået underviser/ tilrider ud. Der kan hjælpe i sin tid til min, når man selv bliver i tvivl er det skønt med gode råd, om hvornår misforstår man hinanden og hvornår skal man lægge pres på hvornår tage det af. Vi kan jo ikke herhjemme fra os vurdere om du måske laver nogle fejl. Men ingen tvivl om tålmodighed, og så vil jeg sige få en underviser ud, som du selv mener er god til ungheste smiley held og lykke

• #10   29. jul 2013 Har du husket at give hesten en pause? Altså hvor du ikke rider på den i en måneds tid.. Det er altså super vigtigt, og hjælper ekstremt meget når de så bliver startet op igen.

• #11   29. jul 2013 min hun gør altså det samme.. og hun er selv under tilridning.. eller det vil sige at hun VAR.. lorte pisse varme!

men lyt til din hest.. glem ALT om ridning.. - altså ikke at du ikke skal ride, men glem alle regler inden for ridning.. og rid på din hests præmisser.. smiley vil han gå rundt på banen, med hovedet i jorden, i 2 min.. så lad ham da.. bare du sørger for at når han lige har koblet af, at du fortsætter der hvor du slap.. laver tingen færdig og så står af.. så har du vundet, men stadig gjort det rart for din hest.. så den ikke har følt så tvunget..

• #13   29. jul 2013 Ja det skal helt sikkert nok komme - han er så fornuftig min dreng... Og jeg har aldrig og vil heller ikke aldrig presse ham over kanten. Det hele foregår i tempo hvor han kan være med.... Måske endda lidt for langsomt engang imelllem - men er sikker på at det kan betale sig i det lange løb... smiley
    Han har haft alt den pause han har brug for og jeg er meget opmærksom på hans signaler når vi træner.

Men ja det kommer når det kommer - forsætter arbejdet og glæder mig til markerne bliver til at ride på, for er sikker på at det vil hjælpe os lidt.. smiley

Men tak for jeres mange input... er nu mere sikker på at det nok skal komme og at jeg nok bare er lidt utålmodig.. smiley

Kommentér på:
Han vil bare ikke gå frem.....

Annonce