Hackamore - når man skal dreje? {{forumTopicSubject}}
Halløj med jer der har forstand på hackamore
Jeg er begyndt at ride med soft hackamore på Jasmin(ture pt) i og med hun er så meget mere afslappet og reagerer nemmere på mine signaler.
Jeg har dog enkelte få gange(indtil videre kun 2 gange på én tur, med nye ting) haft problem hvor Jasmin så har valgt lige at blokere mit schenkelsignal og sædesignal fuldstændig, og der plejer jeg så lige at bruge tøjlen som en hjælp til at dreje hende tilbage igen.
I hackamore er det jo bare noget andet i. Hvad gør man i tilfælde hesten lige vælger at lukke af? Jeg ved godt det handler om træning - men indtil da.. Er det at kun have fat i den tøjleside hun skal dreje, fordi der så kommer et andet tryk på næsen eller hvordan?
Indtil videre har jeg ikke rigig haft brug for at røre tøjlerne andet end til stop, lige at samle en smule op, ellers går hun med løse tøjler
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
En hackamore er elendig og give drejesignal for tøjlen i, da man så egentligt bare givet et stopsignal :o) Det er elendigt fordi at hvis kæden er løs så mærker hesten ikke rigtigt noget, er den spændt giver man bare et underligt stopsignal.
Man kan godt hive til, men det er ikke lige så effektivt som hvis man have bid, sidepull, grime e.l på.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Hackamore - når man skal dreje?