{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg min hoppe i form.:) {{forumTopicSubject}}

Hej alene sammen jeg købte min fjordhoppe på 17 for ca 7-8 måneder siden.:) og da havde hun stået stille i lidt over 1 og et halvt år. Og var så slet ikke i form og det er hun heller ikke, nu. Hun og lige været til hingst i ca 2-3 måneder så.

Har i nogle gode ideer til hvordan jeg kan få hende i form hurtigt og på banen helst. For skal på ridelejr og sidst i måneden så der skal hun gerne være i okay form. :-)))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan får jeg min hoppe i form.:)
  • #1   15. jul 2013 Det tager altså lidt mere end lige 2-3 uger at få en hest i form.
    Det tager noget tid. specielt når de har stået så lang tid, og er lidt oppe i årene.

Men en masse forskellig ridning, tur ridning, dressur, noget longe, over bomme.
    Og så rid hende let, så muskler kan følge med. smiley

• #2   15. jul 2013 Oki ja jeg ved det godt men det var heller ikke meningen at hun skulle være til hingst så længe... Men jeg tager ud og rider dressur og over bomme nu her. Hvor længe vil du tro at jeg skal ride hver dag? smiley

• #3   15. jul 2013 Jeg har haft hende hjemme i over 1 måned nu. Og har skridtet mange ture de første 2 uger så nu er det næste skridt. Hvordan vil du sige at j kan genoptræne hendes muskler bedst igen? smiley

• #4   15. jul 2013 Det er meget forskelligt ca 5-10 min så en skridt pause og så videre smiley

• #5   15. jul 2013 Okay det ned bakker det gør jeg ned min anden for at han skal tabe sig smiley men hvor meget vil du sige at jeg skal trave viser program du lige har skrevet? smiley

• #6   15. jul 2013 * smiley

• #7   15. jul 2013 Du skal betragte det lidt som en genoptræning fra en skade. Dengang Landeur han havde ondt i ryggen fik jeg et genoptræningsprogram der skulle give ham muskler og kondi smiley

Sådan lød det:
    Uge 1 og 2: Skridt 15 min. 2 dages ridt og 1 dags fri. (her ville jeg mene du ´godt kan skridte lidt længere tid)
    Uge 3 og 4: Skridt 20-25 min 2 dages ridt 1 dags fri. (Her skridter du os lidt længere tid)
    Uge 5-6-7: Skridt 30-35 min. Øget arbejdslængde.
    Uge 8-9: Skridt 35-45 min.
    Uge 10-11-12: Skridt 35-45 min. Opstart trav 0,5 min øges over de 3 uger, så du kan trave 7 min med indlagte skridt pauser. (her kan du godt trave 1 minut vil jeg mene)
    Uge 13-14-15: Skridt 35-45 min. Trav maks. 7 minutter samlet. opstart galop 0,5 min øges over de 3 uger. ligesom med traven.
    Uge 16. Alm. ridning.

Den her fuldte jeg og Landeur fik en god kondi og fik bygget musklerne rigtig godt op! smiley
    Jeg ville følge den.
    Og husk og rid en masse ture på vej, skov og andet natur! smiley

Nu kan du læse det igennem og overveje om du vil bruge det! smiley

• #8   15. jul 2013 Okay. Idag vil jeg ride på i noget vi kalder bakkerne det er en fold hvor der har gået en masse heste engang, og der er kun bakker så der rider jeg smiley

• #9   15. jul 2013 Fremover så lav din ridning til omtrent 1 time og 10-20 min i alt. 20 min opvarmning i skridt, og 20 min i afslutning. Det er allerede 40 min, men så har du også en hest som er klar til at arbejde i 30-40 min bagefter ordentlig, fordi ledvæskene er varmet op(det tager omtrent 15-20 min at varme ledvæskerne op) smiley

• #11   15. jul 2013 Sandie? Hvad mener du?

• #12   15. jul 2013 Sandie: Hvis du hentyder til min besked. så var det den genoptræning jeg fik efter ømhed i ryggen på hesten. men den dækker også over opbygning af musklerne og konditionen smiley Og den er kun vejledene.

• #14   16. jul 2013 Lyder meget rimelig over for en ælder hest som ikke har betilt noget i lang lang tid
    Man kan ikke bare sådan lige starte over få uger
    Det ville mennesker heller ikke kunne klare ung som ælder
    VH
    Annette

Kommentér på:
Hvordan får jeg min hoppe i form.:)

Annonce