{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

spring, dressur, kørsel eller tur-hyggehest?? {{forumTopicSubject}}

jeg er lige begyndt at ride en af vores frederiksborgere. hun syntes det er helt vildt skægt at springe men syntes også at 50 cm. er for højt. den har intet talent for dressur. elsker at få opmærksomhed og kan køre for vogn.

så spørgesmålet er hvad skal jeg bruge den til????????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spring, dressur, kørsel eller tur-hyggehest??
  • #2   19. jun 2013 Alle heste kan jo lære den grundlæggende dressur, og kan have stor glæde af den smidighed, lydighed osv der følger med dressurtræningen. Det er klart at langt fra alle heste har kapacitet til svær dressur, men på lavere niveau, kan alle være med smiley

Hvad spring angår, er det igen noget alle heste kan have glæde af, selvom langt fra alle kan springe højt. Det er godt afveksling, og bomarbejde, serier mm kan være en fin måde at træne nogle muskler man ikke lige fik fat i i dressuren.

Skovture nyder de fleste heste.

Hvad kørsel angår, så skal der jo osse trænes dressur, for at få en god kørehest -både pga lydigheden, men osse fordi en stiv gammel kørehest altså ikke er en fornøjelse at køre med.
    -og så kræver det jo at man osse selv får lært at køre rigtigt (ved ikke hvor megete rfaring du har med kørsel?)

Så hvis du tilpasser ambitionerne til den hest du har, så kan du jo bruge den til lige netop det du synes er sjovt -og at kombinere flere ting, giver god varieret træning -vores bliver både redet og kørt.

• #3   19. jun 2013 tak for forslagene jeg skal tænke over det;)

Kommentér på:
spring, dressur, kørsel eller tur-hyggehest??

Annonce