609 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Annika S
Annika S
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6

Stg. Mål? Hvor? Stg. Mål? Hvor?

Hej.
Da jeg ikke er så høj (160) og søger en hest, da mine pony år slutter i februar 2014, så vil jeg ikke knytte mig til en pony nu, og så være nødsaget til salg om ikke så lang tid.

Hvad er det laveste stang mål på en hest? Altså hvor skiller det fra pony til hest?

Håber i kan svare mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stg. Mål? Hvor?
  • #1   11. jun 2013 mener det er 148 + smiley min er 152 smiley

• #2   11. jun 2013 149 tror jeg(;

• #3   11. jun 2013 1) dine ponyår kan ikke slutte i februar 2014 - de slutter den 31 december 2014 hvis du bliver 16 i år 2014 smiley
    2) 149 m sko smiley

• #5   11. jun 2013 Vil anbefale dig at fået hest på mindst 160+ ALDRIG under 160 hvis du vil noget i sporten ihvertfald smiley på hobbyplan er højden jo lige meget smiley
    Og ja ved enkle heste på under 160 fungere, men det MEGET sjællend..
    Jeg er 165 og min hest er 175 føler mig ikke lille mn tilpas på ham - gik fra en pony på 148 til ham smiley

• #6   11. jun 2013 Den skiller ved 148/149 med el. uden sko, som andre skriver smiley

- Køb dig nu en hest over 160, du er altså ikke lille fordi du kun er 160 smiley
    Har bekendt der er 153 hun rider hendes smukke spinkle hoppe rundt på 164 i stang smiley

Et godt råd ville være at købe en hest mellem 160-170 smiley Det samme som stine siger ! smiley Held og lykke.

• #7   11. jun 2013 Hmm, vil bare lige sige, at jeg har Akando på 150cm + (han bliver nok ikke over 155cm). og ham regner jeg da stærkt med at starte seriøse stævner på om et par år, når ikke han er unghest mere. Det ser jeg absolut ingen problemer i! smiley
    Jeg er også 160 cm smiley

Jeg har også redet heste på 175cm og plus, og føler mig da slet ikke lille til dem, men Akando passer mig nu bare bedre! smiley

• #8   11. jun 2013 Hønsemusen/Alberte, men hvad er seriøse stævner? smiley Der er jo også forskel på at have ønsker om at ride LB/LA dressur og så gerne vil ud og ride MB-dressur til placering. (: Hvis det nu var det ønske man havde (:

Men også salgsmæssigt, er heste over 160 ofte mere eftertraktet smiley
    Kan da huske flere syndes min hoppe på 162 var for lille, dengang jeg
    skulle af med hende smiley

• #9   11. jun 2013
    Der går nu heste der er små og kun få cm over stangmål, også ponyer som går MB dressur med placering til distrikts stævner - om det så er araber eller fjordhest :o)

Der er bare ikke så mange af dem, da de der gerne vil frem i verden vælger en DV med BH i stamtavle og til en del højere pris.

• #10   11. jun 2013 Vil lige nævne jeg kun udtaler mig om springning..

• #11   11. jun 2013 Lille note: Til alle jer der skriver 148,5, så passer det ikke. Der er lavet nye regler, så der måles ned til nærmeste cm.

• #12   11. jun 2013 Krikken med flere smiley

- Du kan jo altid finde små udstikkere, der er også kat. 2 og 1 ponyer der springer MA for hest, ja, fx Dan Lee har en super pony, der går med hos hestene.. Men der er bare næsten ingen af dem. Og hvor tit har du lige set en Haflinger el. en araber med til DM på Broholm sammen med hestene? Vi kan jo alle gå ud i ekstremerne..

Syndes nogle gange man bør se lidt mere realistisk på tingene, og så komme lidt tilbage til virkeligheden, og så er det altså nemmer at komme til tops på en go DV hest, end en pony ting inden for spring og dressur i hestenes verden smiley

• #13   11. jun 2013 Små heste har sine fordele, hvor større heste har nogle andre fordele. Men gangartsmæssigt er heste på 160+ (og nok endda nærmere 165+) noget stærkere end dem under smiley

Men som jeg også så en anden skrive, så få lige tjekket op på reglerne, for hvis du bliver 16 i februar 2014, må du ride pony indtil årsskiftet til 2015 smiley men hvis du skal se på ny hest nu, synes jeg det er fornuftigt at kigge på heste, da det er noget med mere fremtid i. Og med hensyn til din højde, så er du ikke lille smiley du skal ikke være "bange" for at kigge efter større heste.

• #14   11. jun 2013 Dressur Hesten/Eliana smiley
    Jo, selvfølgelig har det noget at sige mht salg, og for nogle heste også i høje springklasser. Men dressur kan det jo ikke blive et problem, om det er en pony der rider MB til 70% eller det er en hest der rider MB til 70%, er jo fuldstændig ligegyldigt. De ville jo stadig ride til samme % om de rider mod hinanden eller hver for sig. Det er jo hestens potentiale det kommer an på smiley
    Håber du forstår mig ret.

• #15   11. jun 2013 Det jeg mener er, at en Haflinger/Fjordhest/New forest mf. osv smiley Altid vil
    have svære ved at opnå det du skriver smiley En stor ridehest vil ikke skulle yde nær det en lille hest skal i dressur, for at nå de procenter smiley Hvis de red mod hinanden.

Der er jo også en grund til man har delt heste og ponyer op, det er jo for at de skal være for holdvis lige værdige smiley Hvilke også understøtter mening i det jeg siger smiley Ellers kunne vi jo bare ride alle mod alle, og jeg tror godt nok at lille Isabella på fjordhesten prop, vil have det svært mod DV hesten efter Don Romatik og Anette smiley "Billede sprog smiley "

Dermed ikke sagt det ikke er muligt, men det kræver noget særligt af en lille hest smiley

• #16   11. jun 2013 Tja, jeg ved ikke rigtigt. Hvis potentialet er der, ser jeg ikke den store forskel smiley
    Og grunden ti at netop DV skal bruge mindre kræfter, er jo netop fordi de er avlet til at have potentialen. Det er de fleste "små" racer ikke, men nogle er da heldigvis.
    Men jo, ved godt hvad du mener, og vil også til dels give dig ret. Men mener stadig, at har hesten den rigtig forudsætning (avl, træning mv), så har højden ikke noget at sige smiley

• #17   11. jun 2013 Siger heller ikke at højden er alt afgørende, men den er i mine øjne heller ikke uden betydning smiley men det er fint, vi to ved jo hvad hinanden mener smiley

• #18   12. jun 2013 Jeg er selv 160 cm, og har købt mig en DV på de 163, men vokser sandsynlig stadig da hun kun er 4 år. Der virker jeg slet ikke lille, og kan sagtens tumle hende. Prøvede også en hest på 167, den virkede heller ikke voldsom. Så du behøver ikke gå efter de helt små bare pga din højde. Tag den hest du fungerer bedst med uanset højden smiley

• #19   12. jun 2013 I stedet for at kigge efter heste, der er små i højden, så prøv at kigge efter lidt spinklere heste, men med lidt mere højde smiley de skal jo stadig se harmonisk ud og derfor vil det være forkert at lede efter en på 170, der er lidt kraftig i det. Men en på 170, der er spinkel i bygningen, vil passe meget bedre.

• #20   12. jun 2013
    Tænker heller ikke på DM, men generelt "bare" MB klasser :o)
    De færreste af os når jo alligevel DM, så hvorfor snakke om det når vi alligevel ikke når der til.

• #21   12. jun 2013 De færreste "Små heste" når heller ikke MB så det kan jo være det samme smiley

Kommentér på:
Stg. Mål? Hvor?

Annonce