{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.351 visninger | Oprettet:

Frieser og ridning {{forumTopicSubject}}

Hej Hg-mennseker smiley

Jeg har et spørgsmål angående frieser og ridning.
Min rigtig gode veninde har denne frieser. Han er en rigtig fin frieser med et godt sind osv.
For en lille måned siden ca. begyndte min venindes frieser at bukke med hende. Samtidig havde jeg lagt mærke til, at han manglede nogle rygmuskler (det fortalte jeg hende selvfølgelig), frieseren blev så sendt i noget træning for, at få nogle muskler.
Efter noget tid kom han tilbage fra træningen (han mangler stadig muskler). Min veninde havde fået, at vide at hun skulle ride på en helt anderledes måde end hun plejede.
Før havde hun redet hesten dybt og var gået meget op i dette, og nogle gange kom frieseren lidt for langt bag lod.
Nu skal hun så begynde, at ride frieseren, så hesten kommer meget(!) højere op med nakken og hovedet. Hun har fået, at vide, at hesten sætter sig på bagparten og på den måde danner muskler. Samtidig skal hun ride hesten i et meget hurtigt tempo fremad, for at få opbygget disse muskler.
Jeg har bare altid fået, at vide, at hvis hesten mangler muskler skal den ned med hovedet, altså remonte eller støvsugeridning. Først senere når hesten har disse muskler, kan man begynde at tage dem længere og længere op (hvis det giver mening?) indtil den er i optimal samling.

Men er det mig der er helt galt på den eller hvad?(:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frieser og ridning
Kommentér på:
Frieser og ridning

Annonce