{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Træne for hårdt? {{forumTopicSubject}}

Sagen er det, at da Stjarni kom, var han for overvægtig, da der hvor han stod aldrig blev motioneret, og så var han den mindste, så han fik i ny og næ lidt ekstra. Jeg har længe kæmpet med at få ham til at tabe sig, og da han pludselig havde orm, tabte han sig utrolig meget. Jeg fik af vide at jeg skulle fede ham en lille smule op, for han var en anelse for tynd, så det gjorde jeg. Nu er de så begyndt på stribe græs, og bum sagde det, så blev han flæske fed igen. Mine forældre bliver ved med at sige 'Rid ham nu, han skal tabe sig. En halvtime er ikke nok!' ikke surt eller hårdt, men de syntes jeg rider ham for lidt. Jeg rider er par gange om ugen, ca. 4, på bane da vi har droppet skov, fordi han er livsfarlig (orker ikke at forklare..) så vi har kun banen. Vi rider 'kun' en halvtime, i alle gangarter, da han hurtig bliver træt.. Jeg er selv lidt forsigtig, men jeg vil på samme tid gerne have at han taber sig, så ja.. nu vil jeg bare gerne høre jeres mening? smiley Hvad syntes i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne for hårdt?
  • #1   9. jun 2013 hvis han bliver hurtigt træt, så er det jo bare at træne formen op smiley

• #2   9. jun 2013 Man ka jo sagtens motionere uden at ride smiley
    Jeg rider Perle ca. 3 gange om ugen, longering 1 gang om ugen, gåtur 1 gang om ugen og løsspring 1 gang om ugen smiley

Dino bliver longeret 3 dage om ugen + gå tur 1 gang gang om ugen + løsspring en gang om ugen smiley

Det holder fint deres form, også på sommergræs.

• #3   9. jun 2013 Hvis han hurtigt bliver træt, vil jeg sige der skal rides noget kondi i ham :). Min part kan holde til 15 minutters ridning, så er hun færdig. Og det er fordi hun stort set ikke er blevet reddet, overhovedet, før jeg fik part på hende.
    Sæt gradvist tiden op for ridning, sørg for en masse skridt (du skal tænke på, det også er varmt og hvis han er tyk kan det sagtens være derfor han er træt). Jeg ville jo så også sige du skulle skridte nogen ture, men hvis du ikke kan det, så er det jo ikke en mulighed :).

• #4   9. jun 2013 Ja selvfølgelig, men vi har holdt lidt pause med longe, da han blev longeret i hans genoptrænings periode, så ja.. smiley
    Sassie.. Jeg skridter faktisk meget af tiden, men vil sætte tiden stille og roligt op. smiley

• #5   9. jun 2013 Hæhæ jeg kender jo ikke din træning ;). Men lyder godt :). Bare sørg for ikke at presse ham, til noget han ikke kan. For så bliver det ikke sjovt for nogen af jer :).

• #6   9. jun 2013 Hvis det er noget du vil gøre noget seriøst ved, bør du ride hver dag i ugen - en masse skridt! Du kan sagtens skridt 1-1,5 time, uden at lave andet og det er ganske fin motion. Dog lidt ærgerligt, at du har droppet skovture, da det hurtigt kam blive lidt ensformigt - både for dig og hesten - at skridte rundt og rundt på en sandbane. Men at få hesten til at tabe sig handler ikke om at træne hårdt og længe. Det er jo de samme vilkår som mennesker; du kan forbrænde ligeså meget ved at gå en tur, som hvis du løber en tur, forskellen er bare, at på løbeture orneder du også konditionen, men det er jo ikke #1, når den skal tabe sig, så er konditionen sekundær smiley

• #7   9. jun 2013 Jeg har droppet skovture, da han simpelthen er alt for livsfarlig. Han vender om, om det er med andre heste eller uden. Skoven og ham, er bare ikke et godt match, når jeg sidder oppe på ham. Dog har mine forældre og jeg aftalt at de skal ud og cykle eller løbe med os, så vi stille kan få trænet skoven op, og prøve noget andet en banen, da den jo bliver for kedelig i længden. Tror jeg vil skridte ham noget mere, og flere gange i ugen.. Mange tak for svar alle!

Kommentér på:
Træne for hårdt?

Annonce