{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
460 visninger | Oprettet:

undervisning i horsmanship sydjylland {{forumTopicSubject}}

Kender i en som underviser i horsmanship, helst ved Varde / Esbjerg området?
Først undskyld at min fortælling er lidt lang, har forsøgte at gøre det kort.
Vedkommende skal være dygtig og virkelig selv vide hvad det drejer sig om, jeg har gennem længer tid haft lyst til at lære noget horsmanship. Men har aldrig fået mig taget sammen til at komme i gang, nu har jeg så virkelig bruge for det, for at min hest ikke skal blive total "forvirret".
Jeg har en 3 års vallak, som altid har været lidt af en ”bangebuks” eller hvad jeg nu skal kalde det, han er samtidig meget nysgerrig. Han er for eksempel bange for sit dækken, skal lige siges at det aldrig bare er blevet kastet på, hvis det ikke bliver lagt på meget forsigtig, kaster han sig tilbage. Springer torvet eller sætter sig på røven, noget som jeg bestemt ikke syntes er rart. Jeg har de sidste 3 måneder haft ham opstaldet et andet sted da han skulle tilrides, han har dog haft pause den sidste måned da han vokser. Han har ellers aldrig før sagt noget til sadlen, men nu regere han på samme måde med sadlen som med dækkenet, bare at jeg står med sadlen ved siden af ham, forsøger han nærmest at flygte.
Min tanke var så, at give ham fri bare hygge nusse og gå ture med ham, men han skal jo os hjem igen. Her kommer så den største udfordring. Han har kun kørt i trailer engang i sit liv, det var da han skulle i tilridning, der tog det ca. 1 time at læsse ham, alt forgik stille og roligt uden nogen form for tvang, vi havde os en ældre rolig pony med på turen så den kunne virke beroligende på ham, da vi kom frem stod han stille og roligt og spiste hø.
Vi har så trænet en del med at gå op i traileren, igen uden tvang men med masser af ros og godbider.
Planen var at han skulle hjem her til den første, vi forsøgte at læsse ham, hvor vi havde taget den ældre pony med. Så han ikke skulle stå selv. Men ponyen var sur, hun nærmest hvæste af ham noget som han selvfølgelig ikke var tryg ved, derfor valgte vi at tage ponyen ud og køre hjem med ham alene, for han skulle ikke stå i traileren med en som ville jage ham ud, for det ville da ikke være nogen god oplevelse.
Så vi trak ham op igen uden andre heste i traileren, men men da han stod i traileren og der blev lukket bag ham, gik han i panik.
Han ville bare ud, min mand skyndte sig at åbne, men nåede ikke at få bommen af før hesten rullede ud under bommen, der skete heldigvis ikke noget med ham andet end han mistede lidt pels på ryggen. Da han havde stået og sundet sig lidt, kunne jeg sagtens trække ham med over til trailere han gik selv op på rampen og med lidt godbider gik han halv ind i traileren.
I går trænede en af de andre i stalden trailerlæsning med ham, hun brugte en dual grime. Til sidst kunne selv jeg få ham til at gå op kun i almindelig grime med et let ryk i grimen og kommandoen kom. Der blev ikke forsøgt at lukke bag ham, da han ikke var klar.
Hende der hjalp mig, vil træne ham igen samt køre ham hjem.
Så når han kommer hjem vil jeg gerne have noget undervisning / hjælp med horsmanship, så jeg kan få en ”harmonisk” hest, det er ret vigtig at jeg ved hvor jeg har min hest og kan stole på den, da jeg har en meget dårlig ryg og har været igennem en stivgørende rygoperation.

Håber i kan anbefale mig nogen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undervisning i horsmanship sydjylland
Kommentér på:
undervisning i horsmanship sydjylland

Annonce