20. maj 2007 Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
ride tur på sommergræs men ikke hjemme ? {{forumTopicSubject}}
ÅHH nu kommer sommergræs tiden igen og jeg glæder mig, for et af de steder jeg tør at ride tur er nemlig der..
jeg forstår det ikke, på opstaldningsstedet tør jeg ikke engang at gå med ham i vejkanten, hvor i mod på sommer græsset, går vi midt inde i en by, med alle former for transporter, både børn der løber og leger, der bliver slået græs, der kommer traktor, lastbiler og busser, og endda da der var byfest ville jeg ikke lade det gode vejr gå til spilde så der gik vi også en tur, og gerne i en time eller to (og jeg kan love jer for jeg taber mig om sommeren ), vi har endda været til børnefødselsdag sidste år.. og jeg kom endda op på ryggen og red nok i alt små 500 m hvilket er mere end vi nogensinde har prøvet før - også helt alene, men bare det at når vi kommer hjem igen, er jeg så nervøs at jeg ikke engang tør at ride fra stalden og til ridebanen- jeg forstår det simpelthen ikke, det er jo ikke fordi hesten spurter afsted eller springer fuldstændig ukontrolleret, fra stalden til ridebanen er der små 100 meter, men det føles som flere 1000km jeg kan endda ryste fuldstændig ukontrolleret, også er der endda altid folk som går ved siden af og en anden hest, men alligevel er jeg en kylling - er der nogle der har nogle gode råd? jeg føler at når jeg rider med de andre på tur at jeg bliver "glemt", dvs at når deres heste bare går, så fortsætter de - hvilket resultere i at hesten og jeg tit ender inde i buske, grøfter osv når der kommer "farlige " ting, ting som han ikke reagere på når han er på sommer græs, men reagere på når han kommer hjem..
det skal lige siges at de går på fold op til den vej vi rider på, og at vores ridebane ligger helt op til vejen også når vi er på sommergræs bliver jeg mere nervøs når jeg rider ud hvis der er nogle med - end hvis det bare er os
håber på lidt hjælp
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
ride tur på sommergræs men ikke hjemme ?