2.743 visninger
|
Oprettet:
Bule på benet - seneskade. Har du prøvet det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min hest er kommet lidt til skade med det ene forben. Det har resulteret i en bule (inflamation inde i senen). Dyrlægen har været der, røngten er taget og behandling gives dagligt. Nu er jeg så bare lidt nysgerrig, har andre her prøvet dette? Hvor langtid gik der før jeres forsvandt? Hvor meget red i? Hvad virkede godt?
Jeg må ride i skridt, men synes faktisk det giver større effekt at han holder lidt fri, så han hygger sig med en tidlig sommerferie (kommer self. på fold). Men jeg ville gerne hører lidt om andres erfaringer?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 377
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
nov 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 70 Svar: 535
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 681
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
Jeg smurte både med Voltaren gel og Compaq gel mange gange dagligt får at der ikke blev dannet arvæv i den bule hun havde.
Det tog lang tid for 'min' bule at falde syntes jeg, første gang han drænede så den fin ud, men der kom ret hurtigt væske igen, og det samme efter anden gang. Det var først langt inde i genoptræningen at den helt forsvandt. Dyrlægen var meget imponeret over at hun ikke havde fået noget som helst arvæv i benet og at man faktisk slet ikke kunne se noget som helst - men igen var jeg MEGET punktlig med hende.
Hendes program så sådan ud i starten:
Morgen: BOT af, voltaren gel på, køle 20 min, Compaq gel på, BOT på
Aften: BOT af, voltaren gel på, køle 20 min, Compaq gel på, BOT på
Senere lagde jeg skridtture ind hvor jeg tidligere ventede på at gelen skulle tørre og trappede langsomt op. Men igen var det meget langvarigt og jeg brugte meget tid på at vente på at gelen tørrede.
apr 2010
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 219 Svar: 681
Bule på benet - seneskade. Har du prøvet det?