{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Kombineret næsebånd= hysterisk hest? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG smiley
Jeg har denne dejlige hoppe, som jeg har trænet rigtig med at slappe af under rytter, og det gik rigtig godt.
Der har jeg redet hende med et hannoveransk næsebånd, men her for nogle dage siden ville jeg prøve at ride hende med et kombineret næsebånd, og der var der "ingen forbindelse". Ment i at hun bare gik rigtig meget fremad, "hørte ikke efter", og sugede helt vildt på bidet. Hvor at hun med det hannoveranske gik i et dejligt tempo, sugede godt på bidet, og "hørte efter".
Hun bliver desuden redet med et tredelt muffebid.
Er godt klar over at de forskellige næsebånd lægger forskellige tryk, men jeg synes bare at hun reagere meget voldsomt på det.
Jeg fik 3 vabler af at ride hende i forgårs, og det kan jo ikke være rigtigt.

Skal hun reagere SÅ voldsomt? Skal jeg bare sælge mit drømmehovedetøj, og fortsætte med at ride hende med det hannoveranske? smiley
Idag er planen dog at longere hende med det på, så jeg måske kan se hvad der sker, og hvorfor smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kombineret næsebånd= hysterisk hest?
  • #2   27. maj 2013 det lyder lidt som min hest smiley han kan heller ikke lide at have det på og bliver bare tung og lang - men hvis jeg bare tager det yderste af, så er det ingenting.. han fungere også bedst på det hannoveranske.

• #3   27. maj 2013 har du prøvet at løsne det kombinerede lidt, og se om det ville hjælpe?

Og ellers synes jeg du må lytte til hesten - den har ligesom talt tydeligt. Umiddelbart. Så må man som rytter altså bide i det sure æble, og undvære drømmetrensen. Det er trods alt bare en ting.

smiley

• #4   27. maj 2013 Et kombineret næsebånd lægger tryk på en masse nerver som et hanoveransk ikke gør. Når hesten så tydeligt har sagt fra, ville jeg ikke lægge det store arbejde i at 'desensitivisere' den, men snarere enten løsne næsebåndet så meget som hesten vil tillade, eller lade den beholde det hanoveranske som den kan fungere med.

• #5   27. maj 2013 Bettemus: Præcis smiley Jeg havde også tænkt på at lade hende vænne sig til hovedetøjet, stille, og roligt smiley

Mia: Det vil jeg da prøve!

Jeanette: Både det hannoveranske, sidder nærmest ikke "på". Det kombineret er i x-full, og der har jeg endda lavet huller i, for at det ikke skulle sidde stramt.
    Er bestemt ikke typen der både strammer næsen sammen på min hest :o)

• #6   27. maj 2013 Mia H: Det er også det jeg tænker. Som skrevet lige over, så sidder næsebåndet, så løst som muligt, og er egentlig kun til pynt. smiley

• #7   27. maj 2013 Hvis du virkelig gerne vil have et kombineret hovedtøj, og din hest reagerer så stærkt på presset, kan det være det kan hjælpe at få fat i et Micklem multibriddle. Det er lavet som et kombineret hovedtøj, men presset er flyttet fra hvor hestens nervebaner sidder.
    Mange har gode erfaringer med det på følsomme heste, men det har ry for at være lidt skrøbeligt.

• #8   27. maj 2013 Det var nu heller ikke fordi jeg anklagede dig for at stramme næsen på hesten smiley
    Men jeg tænker bare, at selvom man synes man har løsnet næsebåndet, kan hesten jo være uenig smiley

Men kan det ikke løsnes mere, kan man jo ikke gøre mere.

Dog ville jeg så mene at du burde ride med det hannoveranske, da hesten fungerer på det, og om det er den ene eller anden slags har jo ingen betydning andet end udseendet smiley

• #9   27. maj 2013 Jeg har investeret i det hovedtøj som Mia nævner, nemlig et Micklem. Er super glad for den trense har fået en meget mere afslappet hest. smiley

Mia, må jeg spørge hvorfra du ved de er skrøbelige og hvordan skrøbelige? Ikke så betryggende når man lige har købt så dyr en trense

• #10   27. maj 2013 Mia H: Det er ikke fordi at jeg virkelig gerne vil have det, men jeg synes bare at det er så pænt til hende :o)
    Men, når det så er sagt, så betyder det ikke at hun SKAL gå med det. Jeg har godt hørt om dem, men jeg tror ikke at det er et vi skal have. Så nødvendigt er det jo heller ikke med et kombineret :o)

Jeanette: Nej nej, det føltes heller ikke sådan smiley Jeg ville bare lige være på den sikre side :o)
    Det sidder så løst, at man nærmest vil kunne få hele armen igennem :o)
    Jeg prøver lige at longere hende med det idag, og hvis hun så også er træls der, skifter vi bare tilbage til det hannoveranske smiley

• #11   27. maj 2013 Sabine: Hvordan virker den på din hest? smiley

• #12   27. maj 2013 Super smiley Men kan godt se det er træls. Et kombineret er bare pænere.

Jeg har lige måtte sande, at en almindelig dressursadel med bom ike er til at finde til min pony. - Medmindre jeg har råd til at f dem specialsyet måske.. Så jeg er endt med en Barefoot dressurmodel. Og køn det er den sku ikke. Men man må nogle gange ofre sig lidt smiley

• #13   27. maj 2013 Jeg har læst lidt rundt omkring på de internationale fora, og der er mange som oplever at de små tynde læderdele knækker. En sadelmager burde sagtens kunne erstatte eller reparere dem, men det er - som du siger - møgirriterende at skulle gøre det når hovedtøjet er så dyrt.

• #14   27. maj 2013 Jeg har også redet med kombineret på ham men han havde en tendens til at slå fra når der blevet lavet anholdninger på tøjlen og han spændte ofte op i halsen. Jeg startede med at ville købe et hannoveransk i stedet men hans mule er meget kort i forhold til hans mund. Så hvis bidet skulle sidde rigtigt kunne næsebåndet ikke sidde rigtigt så det var ikke rigtig en mulighed. Jeg havde godt hørt og læst om Micklem men synes alligevel det var en slat penge at smide efter en trense, men jeg besluttede at købe den og er super glad for det smiley Nu har jeg redet med den i lidt over 14 dages tid og han har vænnet sig helt til det nu og det fungere bare super. Han er blevet meget mere afslappet i hals og hoved smiley

• #15   27. maj 2013 Mia, nu har jeg godt nok competition-modellen. Jeg tænker at på multi-modellen kan nogle af de små kroge man kan fæstne i nok være lidt skrøbelige. Mon ikke det er dem, kan nemlig ikke helt forstille mig det på competition-modellen medmindre man ikke bruge den korrekt eller passer ordenligt på den. smiley

• #16   27. maj 2013 min er lige omvendt.. han vil KUN gå med sit kombinerede. hvis han får kryds eller hannovaransk på bliver han helt hysterisk og fiser rundt og ryster på hovedet..

jeg har bere besluttet at kombineret er vejen frem for os. måske hannovaransk bare er bedst for din hest?

• #17   27. maj 2013 Jeg må bare sælge mit hovedtøj så smiley

• #18   27. maj 2013 Undskyld jeg sådan kaprer tråden.

Sabrine: Jeg kan godt forestille mig de har forbedret designet som en følge af tilbagemeldinger fra forbrugerne, så det er nok en af de ting som er blevet fikset. Det er vist mere end 1½ år siden jeg researchede det, og i mellemtiden er alle mine store heste solgt.. smiley

• #19   27. maj 2013 Det er helt i orden smiley

Kommentér på:
Kombineret næsebånd= hysterisk hest?

Annonce