1.172 visninger
|
Oprettet:
Galop og muskler? {{forumTopicSubject}}
Jeg kom til at tænke lidt på, hvad muskler der primært bliver trænet, hvis man galoperer i let sæde, uden af forstyre hesten på nogen måde. Bare lader den gå i sin naturlige holdning og tempo?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Kommer an på hvordan hesten går med hovedet :o)
Dog anbefalede min osteopat at jeg skulle træne galop i longen, da min kære dyr mangler muskler bag til og derfor var galop en god ting for der skulle hesten bruge musklerne i bagparten.
Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at den er på bagparten.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Også derfor det kunne være så interessant at vide, hvis der er nogle som har godt styr på det
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 81 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 573
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Ja, tror gerne på, at de bruger stort set alle. Interessant med den store balle-muskel du nævner, og havde egentligt ikke skænket de underliggende muskler en tanke, men nu du nævner det, kan jeg jo sagtens se logikken i det!
jun 2006
Følger: 92 Følgere: 81 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 573
vi bruger stort set alle muskler i kroppen når vi løber, så tænker at hesten gør det samme...
Er bestemt ikke ekspert, men tænker at det er sådan det hænger sammen..:) Da der jo er mange faser i en galop
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Hun elsker det.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Har lige fundet det. I skridt er der mest mobilitet i ryggen. I trav er ryggen mere stiv!
Og i galop er den vertikale bevægelse størst.
Her er et billede af hvilke muskler en hest bruger i galop! Når den samler sig, bruger den nogle muskler , og slapper af i andre, og omvendt, når den strækker ud i galop-fasen.
Jeg er dog kun menneske-massør, men billedet viser det godt!
(link fjernet)
Man bruger egentlig alle muskler, ligesom hvis vi slappede helt af i nakken, ville den falde til siden, ligesom hvis vi sover siddende. Vi har hele tiden en spænding i kroppen.
Men ja, klart bruger men nogle muskler mere end andre i forsk. gangarter.
Galop og muskler?