{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop og muskler?
  • #1   24. maj 2013
    Kommer an på hvordan hesten går med hovedet :o)
    Dog anbefalede min osteopat at jeg skulle træne galop i longen, da min kære dyr mangler muskler bag til og derfor var galop en god ting for der skulle hesten bruge musklerne i bagparten.
    Men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at den er på bagparten.

• #2   24. maj 2013 Okay. Jeg synes nemlig også, at det ser ud til, at de bruger musklerne i bagparten en de under galopl, men som du siger krikken, så er de jo ikke naturlig på bagparten i galop.
    Også derfor det kunne være så interessant at vide, hvis der er nogle som har godt styr på det smiley

• #3   24. maj 2013 præcist hvilke muskler de bruger er svært, da de helt sikkert bruger en masse.. men de bruger i hvertfald gluteus maximus - som er den store balle muskel, så bruger de helt sikker en masse underliggende muskler, muskler i bagbenene. deres rygmuskler, mavemuskler og alt efter hvordan halsen er bruger de også dem.. Præcist hvad alle musklerne hedder det har jeg ikke styr på ved hesten, men i kan være ret sikker på at de bruger de fleste i deres krop.. smiley

• #4   24. maj 2013 Tine: Spændende! smiley
    Ja, tror gerne på, at de bruger stort set alle. Interessant med den store balle-muskel du nævner, og havde egentligt ikke skænket de underliggende muskler en tanke, men nu du nævner det, kan jeg jo sagtens se logikken i det! smiley

• #5   24. maj 2013 altså vi mennekser bruger jo en masse muskler bare på at holde os oprejst, og det gør hesten jo også;)
    vi bruger stort set alle muskler i kroppen når vi løber, så tænker at hesten gør det samme...
    Er bestemt ikke ekspert, men tænker at det er sådan det hænger sammen..:) Da der jo er mange faser i en galop

• #6   24. maj 2013 jeg kan se min hest for gode og mange bryst og balle muskler når jeg starter op med galoptræning om foråret... Hun er ude 1-2 gange om ugen på et godt lige stykke med bakker op og ned på ca. 1 km hvor hun bare for lov at bestemme sit eget tempo og holdning.
    Hun elsker det.

• #7   24. maj 2013 Puha, har lige læst om det, det er noget med, kan det passe, det var i ridehesten? de bruger nogle andre muskler i ryggen, når de går i skridt, trav og galop. . Mener det var i april-udgaven?

Har lige fundet det. I skridt er der mest mobilitet i ryggen. I trav er ryggen mere stiv!

Og i galop er den vertikale bevægelse størst.

Her er et billede af hvilke muskler en hest bruger i galop! Når den samler sig, bruger den nogle muskler , og slapper af i andre, og omvendt, når den strækker ud i galop-fasen.

Jeg er dog kun menneske-massør, men billedet viser det godt!

(link fjernet)

Man bruger egentlig alle muskler, ligesom hvis vi slappede helt af i nakken, ville den falde til siden, ligesom hvis vi sover siddende. Vi har hele tiden en spænding i kroppen.

Men ja, klart bruger men nogle muskler mere end andre i forsk. gangarter.

Kommentér på:
Galop og muskler?

Annonce