{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.740 visninger | Oprettet:

STADIG problemer med biddet! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg skriver nu til jer igen, da jeg efterhånden er ved at være temmelig frustreret.

Jeg har før oprettet et emne angående bid, da jeg har svært ved at få ro i munden på min dejlige hest. Emnet kan ses her: http://www.hestegalleri.dk/forum/Traaening/914822-valg_af_bid_til_foelsom_hest

Jeg har siden skiftet til et Myler MB04. Jeg kom nemlig frem til, at hun skulle have et tyndere bid, da hun ikke har specielt meget plads i munden. Jeg ræsonnerede mig også frem til, at det skulle være udelt, da jeg efter at have prøvet to forskellige tredelte, som gjorde det hele værre, og et todelt, som hun ikke er helt tilfreds med. Altså, måtte det være leddene, som gav for meget uro i munden. Grunden til jeg valgte bid med tungefrihed, er fordi jeg synes hendes adfærd, tydede på, at hun ville fjerne pres fra tungen. Hun trækker tungen op, og skubber til biddet, gumler på det og trækker hovedet ned mod jorden. Derfor skulle Myler MB04 rette op på problemet!

Jeg fik så biddet på hende, og synes faktisk det var okay. Lidt mindre uro, gumlen og hiven. Jeg forventede ikke det var helt væk, da hun selvfølgelig skulle have tid til at vænne sig til det nye bid. Men synes stadig ikke det er blevet bedre...
Jeg har så taget næseremmen af hende, altså den nederste på det kombinerede næsebånd, så jeg nu kun rider med det, der svarer til engelsk næsebånd på hende. Jeg tænkte dette kunne være problemet. Samtidig har jeg spændt det to huller løsere, end jeg plejer. Umiddelbart synes jeg det var bedre den første gang jeg red hende på denne måde. Hun trak ikke længere tungen op, men slikkede sig om munden i stedet. Hun hev og gumlede ikke nær så meget, som hun plejer.

Men i dag, godt nok kun anden gang jeg rider hende med engelsk næsebånd, var der rigtig meget uro. Hun gumlede, gnaskede, slikkede, hev og var samtidig rigtig tung fortil. Jeg har stadig en fornemmelse af, at mine signaler ikke går rent igennem, og hun bliver ukoncentreret på grund af biddet. ØV!

Det eneste positive, der er kommet ud af Myler biddet er, at hun går bedre frem til biddet, hun søger kontakten lidt bedre, men bliver så desværre også ret tung ind imellem.

Og igen: Sadlen er i orden, denne skal faktisk efterfyldes, efter en omstopning, på onsdag, tænderne er tjekket og jeg rider med en meget blød hånd. Det eneste jeg forlanger af hende er, at hun søger frem og ned, så hun bruger ryggen korrekt og får aktiveret bagparten. Min tøjler kan ikke blive længere, hvis jeg stadig skal have kontakt til hende. det vil sige, jeg har ca. 5% mere tøjle at give af. Hun gør det samme i longe.

Hvad ville i gøre?

Jeg er åben overfor stort set alt. Skulle jeg bare få fat i Christina fra Hestemund.dk, og se om hun kan finde en løsning for mig? Jeg tror ikke på jeg selv kan. Faktisk er jeg ved at miste troen på, at jeg overhovedet kan finde ud af, at gøre noget rigtigt selv, da jeg ikke oplever, at noget af det, jeg gør virker...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STADIG problemer med biddet!
Kommentér på:
STADIG problemer med biddet!

Annonce