{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny måde at tilride heste på. Hvad siger i?
  • #2   19. maj 2013 Ny er den langt fra - bare se på Shane Mosele, cowboys eller Gauchos, det er mere eller mindre den samme måde..

• #3   19. maj 2013 At tage det stille og roligt er jo nok også at fortrække hos mig. smiley

Men jeg ser bestemt slet ikke noget forkert el. ondt i det han gør, han er ikke ond ved den, slår den el. noget, det er meget lige frem og til arbejde, og ikke så meget pjat, det er jo ikke noget der gør ondt, og hesten går rundt med ørene fremme til sidst og, han har heller ikke hverken bid i munden på den el. noget, måske alle de mennesker der griner, finder jeg negativt fordi det er jo ikke sjovt den stresser sådan, men folk kan jo godt lide spænding, og hvem syndes ikke også det er lidt sjovt den bukker sådan med ham på, det er da også lidt vildt han bare bliver sidende på:)

(Vi andre normale, var jo faldet af allerede ved de 3 bukspring)

• #4   19. maj 2013 Den er jo langt fra ny, men et glimrende eksempel på at floode en hest...

Stakkels hest......

• #5   19. maj 2013 enig med dressur-hesten

• #6   19. maj 2013 Jeg syntes det er noget svineri! - ikke det med at han rider, men det med at ham der idioten vipper til hesten med longe pisken hele tiden.
    Det er bare en magtkamp! han skulle skamme sig. FJOLS.
    Støtter i hvert fald ikke denne form for tilridning!

• #8   19. maj 2013 Der er intet nyt i det, og jeg vil nok helre det her en meget andet jeg ser.

• #9   20. maj 2013 Det kommer meget an på hesten, hvordan man tilrider den..
    Nogle heste er fuldstændig kolde og man kan sætte sig direkte op på og så afsted uden problemer. Så er der andre heste, hvor man er nød til at tage hensyn til, at det måske kræver lidt mere tid smiley

• #10   20. maj 2013 Nyt er denne form for tilridning nu ikke ligefrem... smiley

Jeg er meget på linje med Charlotte P... Jeg bryder mig ikke om det, jeg ser på videoen. Ikke, fordi han gør noget ondt ved hesten, men jeg synes, han på det nærmeste "flooder" den, og det tror jeg ikke på er godt. Personligt foretrækker jeg klart den stille og rolige måde, hvor det hele foregår i små trin og i et tempo, hvor hesten langt bedre kan følge med uden at blive stresset.

• #11   20. maj 2013 Kan blive helt forarget over hvordan de bliver ved med at bruge pisk på den når han skal op..

Ja ja, lad endelig hesten vende sig til at få slag når der skal rytter på.. Fjolser..

• #13   20. maj 2013 Jeg kan få øje på 2 positive ting i den video: Hesten har ikke bid i munden og rytteren har en fabelagtig balance. Udover det kan jeg ikke se noget, jeg er enig i...

Enig med Jeanette H, det er flooding, der vil noget smiley

• #14   20. maj 2013 syntes ikke det er direkte synd. altså syntes ikke det er okay at du slår sådan med pisken og ja den bliver også stresset med tror ligeså meget at det er pidken der gør det.

syntes tit at man bruger RIGTIG MEGET tid på at tilride og er ALT for forsigtig. self skal det tages i hestens tempo men af og til SYNTES JEG at det går en smule for langsomt. hesten går jo fint og afslappet tilsidst i videoen, det eneste minus er den pisk og at folk ser sådan på.

• #15   20. maj 2013 Utroligt hvad heste finder sig i.
    Men hvor er rytteren fantastisk til at holde sig på.

• #16   20. maj 2013 Fik lige øje på, at han havde sporer på. Armen' hvor dum kan man være, på en rå hest... -.-

Og ja.. skrækkelig ''træning'' - hvis man overhovedet kan kalde det dét.. Der er ikke meget tålmodighed og indlevelse over dét der...

Stresset hest, der ikke får nogle særlig gode oplevelser med noget af det... Og de har ingen idé om negativ forstærkning - de holder et pres konstant.. og forstår ikke hvorfor hesten skal piskes hele tiden? :S

• #17   20. maj 2013 Spore og pisk på en heslt rå hest. Ej vel? Men kan da godt se at det er da helt rigtigt og lære hesten at man skal slå den med pisken når man skal op. Det er da helt fint. Eller noget. Nej det kan godt være at den ikke har bid i munden men den har altså fået vilket snoren over mulen et par gange hvilket resulterer i at bare i starten af filmen der hiver hesten allerede efter vejret.

Nok ikke lige den måde jeg vil vælge og tilride mine kommende ungheste på smiley

• #18   20. maj 2013 Ligesom man skal da lære hesten, at den skal gå...endda trave noglegange når man stiger op, det er bare super smart smiley

• #19   20. maj 2013 Aldrig om mine heste skal ikke mishandles sådan.

• #20   20. maj 2013 God oplevelse for hesten, ved jeg ikke om det er. Men mener ikke det er mishandling. Den har næppe lidt overlast. Den kunne også bare have smidt sig på ryggen med ham på.

• #21   20. maj 2013 Det de siger i videoen er at de skal have hesten til at gå frem så den ikke har mulighed for at stejle, og kan falde bagover det er derfor de vifter med pisken. Manden kommer fra Holland og har meget erfaring med helt umulige heste, som efter han har haft dem i hænder, bliver dejlige rideheste.

• #23   20. maj 2013 Det er en skide god måde at få indlært tillært hjælpeløshed.

• #24   20. maj 2013 Det er ikke nyt desværre.

Hvorfor render manden i den grønne jakke og slår hesten med longepisken, hvergang ham den anden prøver på noget? Er det for at skabe et show eller hvad? Jeg fatter intet af det der. Heste bliver gerne 20 år, er det så forfærdeligt at tage 2 måneder ud af de 20 år og bruge dem på at give hesten en god og rolig oplevelse omkring tilridningen?

• #28   20. maj 2013 Tja....den metode der kommer meget an på hesten.

Den der tager det sgu egentlig meget godt og rytteren har da en vildt god balance!

Der hvor han stiger op på den 2. gang har den fundet ud af at der jo ikke skete noget ved det og den har accepteret det og traver derudaf uden problemer.

Som Dressurhesten også har skrevet er han jo ikke svinsk mod hesten og lader den "spasse ud" og reagere, men han roser den også ofte.

Den her hest har ikke taget skade af det og vil helt sikkert blive en god ridehest.

Jeg har da også været oppe og ride på heste første gang de har sadel på, også i galop smiley

• #29   20. maj 2013 Man håber næsten på at han falder af...

• #30   20. maj 2013 jeg er af den mening, at når man tilrider heste, så skal man tage det i hestens tempo. sørge for at det er positiv oplevelse på positiv oplevelse!

jeg ser slet ingen grund til at, for det første, udsætte sig selv for så stor fare det kan være at arbejde med en hest, der går i "flygt eller angrib - mode"..
    og så ser jeg slet ingen grund til at stresse hesten så meget. det er jo tydeligt at den er bange, stresset og forvirret på en og samme tid. det bliver aldrig en positiv oplevelse for hesten...

• #31   20. maj 2013 Havde han gjort det ved min hest havde jeg banket ham ! Og hva sker der for folk sksl sidde og grine smiley

• #32   20. maj 2013 Kailie: Du må dælme ikke have en hest bundet første gang de får strammet gjord!
    Det kan gå så grueligt galt!

• #33   20. maj 2013 Synes det gik meget fint og hesten var da ikke i panik, grunden til at den skal gå frem er jo for at den ikke stejler og går bagover.
    Har set meget værre måder at "tilride" en hest på og dette her var bestemt ikke en jeg vil råbe op om. Sadlen ligger fint, hesten har kun grime på og manden sidder ikke og bumper ned i ryggen på den.
    Men alle har jo hver deres måde at gøre tingene på, så sådan er det jo.
    Og hvem har ikke haft givet sin hest sadel på og så ladet den rende rundt med den i ridehallen første gang så den lige kan mærke at der er noget på den ryg og også kommet til at grine lidt når den laver lidt buk.
    Så synes godt nok mange af svarene i denne tråd er blæst helt ud i skoven.

• #34   20. maj 2013
    Sadelen ligger langt fra fint :o).

Hestefolk har bare et eller andet med tid. Det er fantastisk og imponerende når det går hurtigt " Ej, jeg sendte min hest i tilridning og den var rå da den kom, efter en måned kunne den gå til biddet i alle gangarter - fantastisk ikke? " Egentligt ikke, hvis man spørger mig.

Ville overhovedet ikke lade en hest fise rundt med en sadel på også bukke det af - længe leve at tilvænne dyret, stille og roligt uden stress og jag.

Men flooding er en del brugt, istedet for langsom tilvænning til tingene. Man får så bare en hest, der kan være tillært hjælpeløs.

• #35   20. maj 2013 Jeg tror at man kan gøre dette med nogle heste, men langt fra alle. Denne hest er fuldstændig forvirret! Jeg vil ikke mene at der er noget direkte ond i filmen, udover at jeg ikke er meget for at han bliver ved med at bruge pisken....

Jeg jar selv set noget lignende, men det var meget mere roligt. En meget dygtig rytter, der hedder Will Rogers brugte lidt under en time, på at lære en lille unghest at blive trukket med, være ligeglad med paraplyer og lign. få saddel og rytter på. og blive redet i skridt og rolig trav i en rebgrime.
    Hesten bukkede ikke og stejlede heller ikke. Ørene var hele tiden rettet frem, eller i lyttende positioner.

Så ja, hos nogle heste kan meget dygtige ryttere vel godt gøre det, men jeg er dog mere til at lære hesten det langsomt:)

• #36   20. maj 2013 Til dem der mener at hesten ikke er panisk og bange... Er I dumme eller hvad? Ej, men undskyld mig....

• #37   20. maj 2013 Sofie: Nej nej, hesten har da en fest med al den stress og jag i den hal, det kan du da nok se... Den lider bestemt ingen nød!

*ironi off*

• #38   20. maj 2013 Har prøvet at være med til at tilride en hest på samme princip. Jeg fik også bare tur første gang, hvor jeg ikke røg af. Ret sjovt egentlig! smiley

• #39   20. maj 2013 Ej slap dig lige af manden ved hvad han gør !! I er bare mega misundelige på ham. Siger ikke det er 100% i orden men helt ærligt

• #40   20. maj 2013 sandra s - han har styr på det? det simpelthen derfor han skal have en til at piske hesten, for at den kan få respekt smiley
    hold da op, det er dig der er helt galt på den.
    Ja, vi er mega misundelige!

• #41   20. maj 2013 Sandra s: Ja da, især når man ser på mine albums med ryttertilvænningen af min unghest, så kan man godt se jeg ville ønske jeg var lige så "dygtig" som ham i videoen... Hahahahahaha.... Right smiley

• #43   20. maj 2013 Maria det er skrevet om hvorfor han bruger pisken sådan som skrevet er jeg heller ikke enig ang pisk og sporene han har på. Jeg tjekker ikke samplige af dine album Jeanette.

• #44   20. maj 2013 Jeg er ligeglad med hvad han bruger den pisk til, jeg vil bare gerne slå ham med den, så han kan få lidt respekt!
    det er så useriøst det der. Vi er sgu da ikke misundelige, come on!

• #45   20. maj 2013 Nej ok så siger vi det!!

• #46   20. maj 2013 Jeg er misundelig!!
    Men kun på hans balance..

Efter 9mrd's pause, kunne jeg skisme godt bruge lidt af den balance smiley

• #47   20. maj 2013 Det må man sige han har god balance

• #48   20. maj 2013 Jeg vil bede jer om, at holde jer i en ordentlig tone. tak!

• #49   20. maj 2013 Ok

• #50   21. maj 2013 sandra: Så lad være med at udtale dig om noget du ikke har belæg for en anden gang smiley

• #51   21. maj 2013 Gider bare ikke diskutere det, det er sgu for barnligt hver sin holdning men, det er det åbenbart nogen der ikke kan klare!!!!

• #52   21. maj 2013 Sandra hvis du bliver ved med i den tone, bliver du altså anmeldt!

• #53   21. maj 2013 Jeg forstår slet ikke hvordan nogle kan sige, at hesten håndterer det fint og bliver ikke alt for stresset og panisk? Jeg har set mange heste blive tilredet og har hjulpet med et par stykker og jeg har aldrig i mit liv mødt nogen hest, hvor behandling som dét der er nødvendigt.
    Som andre siger - hurra for flooding frem for desensitivering (eller noget)..

• #54   21. maj 2013 sandra: Så lad være med at beskylde andre for at være noget, du i realiteten intet aner noget om.. Det kommer der jo aldrig noget godt ud af smiley

• #55   21. maj 2013 Det er fin Jeanette hver sin holdning.

• #56   21. maj 2013 Men kan ikke se hvad jeg beskylder jer for

• #57   21. maj 2013 Du skriver længere oppe at vi er misundelige smiley hold lige selv styr på, hvad det er du snakker om.

• #58   21. maj 2013 Jeg syntes ikke den skal bruges.
    Jeg er måske lidt pylret men det med ungheste er det jeg hader mest.
    Lige nu set for mig, Ser hesten ikke særlig glad ud. Den er forvirret, Også når ham manden sider på og den anden begynder at løbe efter heste. Jeg ved ikke om det passer men jeg syntes det linder han rammer hesten.
    Hesten lære at det ikke er sjovt at ride. Det er forvirrene. Det ville også være forvirrene normalt. Men Langt mindre en når det går så stærkt.
    Min mening er det ikke burde gøres smiley

• #59   21. maj 2013 Det er fuldstændig katastrofalt, hvad man ser på videoen. Og endnu mere rystende er det, når folk siger at det ville kunne fungere og er en fin metode.

Manden påfører hesten et kæmpe mentalt pres, i form af at stresse den og aktivere dens forsvarsinstinkter. En hest skal bruge lang tid på at lære og acceptere vægt på ryggen, da dette er helt unaturligt for den; i naturen ville det være den visse død at lade rovdyret komme på ryggen. Da der ingen grund er til at presse den så markant og udsætte den for en i dens øjne livsfarlig situation, er det da direkte modbydeligt at gøre det alligevel.

Og også på den anatomiske front er den gal. En hests muskler skal langsomt trænes til at kunne bære en rytter, at jorde rundt med diverse krumspring i fuld galop over en længere periode er helt fatalt for ryggen. At han så yderligere vælger at give den nogle ordentlige slag med pisken vidner jo bare om total mangel på forståelse af andre levende væsner, og er for mig at se intet andet end et bidrag for tilskuernes skyld. At de så sidder og griner er jo blot næste ting i rækken af grusomheder i denne video.

Aldrig nogensinde om jeg på nogen måde kommer til at anerkende trenden om at gøre show ud af dyrs psykisk pressede tilvænningsperioder, ej heller idéen om "jo hurtigere jo bedre." Simpelthen så trist, at den slags finder sted.

• #60   23. maj 2013 Sjovt som folk går op i, hvad hesten har på... Det er jo fuldstændig ligegyldigt om hesten har bid på..?
    Og at han ikke direkte slår hesten eller hugger et sværd i den bliver set på som at hesten ikke lider overlast - er folk blinde?
    Det, der betyder noget er, at manden her fuldstændig har misforstået begrebet tilridning, at han tjener penge på at gøre en hest fortræd og at hesten får en forfærdelig debut som ridehest.

Det eneste positive er, for mig at se, at hans lille hjælper matcher underlaget til perfektion! ;D

• #61   26. maj 2013 Det var den tåbeligste måde at tilride en hest jeg længe har set. Totalt unødvendig stres af hesten, føj. Den kunne feks lære at få sadel på på staldgangen med en godbid istedet for denne "opvisning".

Latterlige nar!

• #62   17. jul 2013 Hvad sker der i deres små hjerner! Nååh nej sådan en har de jo ikke!! Jeg kunne give begge mænd det største møgfald, men de ord er nok ikke tilladt på HG.. både ham i midten, og ham på hesten hamre til hest med pisk, han har sporer på, torvene hænger mellem benene på den! Jeg kan slet ikke tage det! Jeg bliver så sur!
    Jeg så også endnu en video hvor han "tilrider" hesten - jeg ville sige ØDELÆGGE hesten - hvor er han ærgelig at se på..

Kommentér på:
Ny måde at tilride heste på. Hvad siger i?

Annonce