3. jun 2010 Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 162
Hjælp til at finde berider - Sjælland {{forumTopicSubject}}
På forhånd undskyld min lange roman.
Det skal lige siges at vedkomne ikke behøver være uddannet berider, men at det skal være en med MEGET kendskab til unge heste med en lidt trælt baggrund...
Det startede med at jeg for 2,5 år siden købte en lille forhutlet hest hingst. Sød og nem at håndtere.
Sådan var han til han var 3,5 år, hvor jeg måtte få kastreret ham, pga. pludselig ændring af hans væremåde. (jeg har nok ikke været konsekvent nok)
Som 4 års startede tilridningen (troede jeg)
Desværre blev 2 ryttere bukket af i longen.
Herefter kontaktede jeg Shane, som kom ud til min hest.
Her bukkede han ikke men løb ret hurtigt galop...
Et par dage efter skulle min rutineret rytter så ride ham...
IIIIIH.... og desværre havde Shane ikke rykket på nok, for hun blev smidt af i fuld galop og buk indenfor 30 sek.
Jeg lod ham stå i 1½ mdr. og valgte så at sende ham i tilridning i Jylland... i starten skulle det kun have været 2 mdr, men blev overbevist om at min hest skulle have noget mere rutine - derfor endte han med at være i Jylland i 5 mdr. (da jeg ikke havde tid eller råd til at tage derover fik jeg film optagelser fra ridningen)
Da jeg så henter min hest, pga. mistanke om misrøgt, opdager jeg til min store forbavselse at min hest er 100-150kg undervægtig
Min verden bryder sammen, da jeg jo godt kan se at den er hel gal...
Nu her 2 mdr. og utallige dyrlæge besøg efter er han på vej op igen, men på ingen måde tilredet eller ryttervandt.
Tværtimod er han mistroisk og bange
Jeg havde så, i dag en rytter ude, som arbejder med at tilride heste til hverdag, men måtte simpelthen sige fra, da hun valgte at slå og slå og nive og hive i min hest så jeg fik helt ondt i maven.!!!!
Han skal jo tilrides, så skal finde en der kan magte opgaven.
En som tilrider heste uden tvang og tæsk. En som passer hestene ordenligt!!!!
MEN ... Min pengepung er ved at være tom... Har simpelthen spenderet 1000vis af kroner på ham nu... og det her er absolut sidste chance for at han bliver ridehest...
Så er der nogen - som kender en der er super følsom og dygtig til at tilride, som giver sig tid, og behandler dyrene ordenligt og som ikke tager en bondegård for det???
Igen undskyld min roman...
Håber nogen kan hjælpe.
Vh. en total ulykkelig og næsten opgivende hesteejer...
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Det kunne godt lyde som om, at han har ondt.
Måske skal du overveje at give ham endnu længere tid, især efter den forfærdelige oplevelse. Har du selv mod på tilridning. Han har brug for en rytter han kan stole på efter så mange forskellige.
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 162
Og nej, det har jeg ikke, derfor jeg har forsøgt alt andet efterhånden.
Ved godt at det er noget lort... men har jo ikke troet at alt ville gå så skævt :S
Det har jo aldrig været min hensigt.
jan 2008
Har du prøvet ryttere, der bruger "alternative" metoder, altså lidt i stil med Blue Berry Hill:
(link fjernet)
jun 2010
Følger: 28 Følgere: 32 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 162
Har overvejet det meget nu her... Fordi det virker som om han udelukkende har tillid til mig. han spænder helt op når der er andre omkring ham
Det er sgu ikke nemt med en hest der har en lorte fortid
jan 2008
Hjælp til at finde berider - Sjælland