{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Dea L
Dea L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Ny pony - hjælp {{forumTopicSubject}}

Vi fik i tirsdage en shetlænder. Vi købte hende gennem en af vores venner, hvis farfar havde hende til at gå. (han havde købt hende af en hestehandler engang, da han syntes hun ku få det bedre ;)) Nå men det er tydeligt at hun ikke er blevet striglet i meget lang tid. Vi aner ikke hvor gammel hun er. Hvad hun hedder (han havde kaldt hende hest, nu hedder hun Fie) Hun er muligvis ifol. Hun kommer hen til en så snart man komme ud til hende. man kan sagtens få lov at trække med hende. Men indtil videre kan jeg kun få lov at strigle hende på halsen. Tror I ikke at vi kan lære hende at blive striglet over det hele? Det kræver vel bare god tålmodighed. Jeg har bare sådan lyst til at få hende striglet godt igennem, for hun trænger virkeligt. I går fik jeg dog næsten redt hendes man ud, det pyntede lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pony - hjælp
  • #1   25. apr 2013 Hvis du tager det stille og roligt, roser hende og gør det til en positiv oplevelse (evt. giver hende lidt foder imens?) skal hun nok få lært at blive striglet over det hele. smiley

• #2   25. apr 2013 Selvfølgelig kan du få lov til at strigle hende om noget tid. Hun er et helt nyt sted, du er ny, stedet er nyt. Hun skal bare vænne sig til dig smiley Der går bare noget tid, men god tålmodighed og snak med hende imens, det plejer at hjælpe, hvis man ''lader som ingenting'' og bare snakker, det hjælper på mit føl. Sådan var han også i starten smiley

• Dea L
    Dea L Tilmeldt:
    apr 2013

#3   25. apr 2013 Tak smiley Jeg havde nok også brug for lige at vide at det nok er meget normalt, for hun er jo også et nyt sted smiley

• #4   25. apr 2013 du kan sagtens lære hende det smiley

• Dea L
    Dea L Tilmeldt:
    apr 2013

#5   25. apr 2013 Kan I hjælpe mig igen? Vi har lige været ude ved hende, på marken. Hun kom med det samme, og min datter på 4½ gav hende en gulerod, og stod lidt ved siden af hende. Lige pludseligt, helt umotiveret (for os at se) bider den min datter i armen smiley Hvad gør man når en hest bider? Skælder man den ud? Eller et dap over mulen? ( hvilket jeg jo nok tænker vil gøre den sky?) Kan det være fordi den bare er utryk, eller vil det altid være et problem?

• #6   25. apr 2013 Råb ad den og bevæg dine arme imens. Det er bestemt ikke iorden. Den skal have noget respekt. Og hvis den bliver ved bliver du nød til at daske den (ikke hårdt bare lidt) over mulen:) Blot min mening:)

• #7   25. apr 2013 du skælder ud, og slår den over mulen (ikke hårdt bare som et tegn på den skal lade vær) eller der i siden hvor hoppen napper den som føl, det skal den sku ikke have lov til smiley

• #8   25. apr 2013 Jeg havde skældt den ud, ellers ved den ikke det er forkert. Puha.. Lille pige. Håber ikke det gjorde for ondt smiley

• Dea L
    Dea L Tilmeldt:
    apr 2013

#9   25. apr 2013 Tak for svar. Jeg blev så overrasket så fik den ikke skældt ud smiley Det gjorde hvis pænt ondt, hun har et ret stort blåt mærke nu. Men hun har dog været ude at hilse på den igen smiley Så jeg håber ikke det har skræmt hende helt.

• #10   25. apr 2013 Åh det var godt. Håber ikke hun bliver skræmt og heller ikke dig. Men det er en bette ballade mager du har fået dig. Håber du kan få hende på rette spor så hun kan blive alle tiders børne pony smiley

• anette l
    anette l Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 9 Følgere: 7 Svar: 14
    #11   27. apr 2013 Mit råd; aldrig aldrig give godbider fra hånden, hesten vil forbinde hænder med mad, og din hest´s nap i armen betyder mere mad nu!, så stop øjeblikkelig med den uskik. Skal den have en godbid smides den på jorden.Min erfaring er, at specielt shetlænder er svære at opdrage på, de er enerådige og konstant lækkersultne, så vær en tydelig leder for den og vent med at tage dit barn med ind til den, indtil den respekterer dig og ikke forbinder jer med mad, men med kærlige klap og gnubben istedet for.Håber du kan bruge mit råd

• #12   27. apr 2013 Du skal måske også passe på med at have dit barn med på folden her i starten. Hvis ponyen umotiveret bider, så ved man jo bare ikke, hvad den ellers kan finde på. Den vil jo nok teste lidt i starten, og det er nok en god idé, hvis du lærer den at kende først smiley
    Men jeg tror sagtens, I kan lærer hende at blive striglet!

Kommentér på:
Ny pony - hjælp

Annonce