566 visninger
|
Oprettet:
longe træning {{forumTopicSubject}}
Ja jeg hat lige lånt mig en skøn haffer har nu prøvet at longere ham 2 gange og begge gange på venstre volte tager han hovedet udaf som om der et eller andet der gør han ikke vil tage hovedet indad der ingenting når man rider på venstre volte, det self hans dårlige volte frem for højre men der ingenting med han hovede når han bliver redet kun i longen
Nogle der kan give nogle råd eller evt selv har oplevet det ? han er for ikke vilst lang tid siden blecet tjekket på højgård og der fejlede han ingenting
Håber i kan give nogle gode svar
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Min erfarring siger i hvertfald at nogle heste har en tendens til at gøre det når de mangler balance.
Men den kan også være der sidder noget, så hvis det er noget det bliver ved ville jeg nok få en massør eller ligende ud.
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 59 Svar: 314
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
Problemet lyder som manglende balance.. Han skal gå afslappet og gerne sænke hovedet lidt.. Longer evt. over bomme, så han kan styrke balance og muskler.. Så skal det nok komme hen ad vejen..
Det er ikke et tovtrækkeri med hesten.. Longen skal være eftergivende, ikke stram..
apr 2010
Har ikke tænkt mig at bruge en chambon
sep 2009
Og noget andet er at man må da slet slet ikke longere på en så lille volte! Hvis hesten mangler balance kan man tage den ind på sådan en lille volte, i MAX nogle få omgange, ellers hedder den 20 meter, alt andet er skadeligt!! Ö
Og det bedste ville da være hvis hesten lærer at slappe af UDEN noget udstyr på....
apr 2010
sep 2009
Og hvis hesten kommer ned med hovedet og får ryggen op, jamen så kommer ryg musklerne også.
Og vil da bestemt ikke mene at hesten bare løber for at løbe når den går på en 20 meter, så er det i hvertfald føreren der gør noget forkert...
Min blev altid longeren på en 20 meter volte, enten med eller unden longe, og hun havde da ingen problemer med at gå afslappet, få hovedet ned, ryggen op, bruge ryggen og komme godt ind under sig og det var både skridt, trav og galop.
apr 2010
longe træning