{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

HJÆLP søges til min fjordhest! {{forumTopicSubject}}

Hej HG jeg har et lille/stort problem, jeg har en fjordhest som jeg prøver at arbejde med, der er så det at når jeg arbejder med hende går hun imod mig, og vil bestemme så jeg vil gerne have en der kan komme og hjælpe mig med hvordan jeg kan få det hele klaret.
Jeg har også det problem at jeg ikke kan ride hende i galop så det er også det jeg søger en hjælper til!
Jeg vil meget gerne have en erfaren rytter til at hjælpe mig.
Jeg bor i holstebro skriv hvis du måske gerne vil hjælpe mig!

Tak på forhånd mangler virkelig en hånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP søges til min fjordhest!
  • #1   21. apr 2013
    Hvad er det hesten gør, det bliver du nød til og beskrive. Hvordan vil den bestemme, hvad gør den når den ikke vil sætte i galop?

• #2   21. apr 2013 I dit område:

Www.blueberryhill.dk
    Og Stine, min underviser som også arbejder på BBH,
    Www.stinejoy.dk

• #3   21. apr 2013 Jamen med det samme hun sættes igang i trav bliver hun lidt sur og gal, lægger ørene tilbage, ligeså snart jeg prøver at få hende videre igang står hun stille og bliver hidsig, jeg har ikke fået hende i galop endnu mens jeg har haft hende i snart tre mdr. hun viser mig ingen respekt!

• #4   21. apr 2013
    Det skulle vel ikke være fjordhesten Nelly på din profil? For dens sadel ser ikke ud til at ligge optimalt ;o)

• #5   21. apr 2013 jo det er det, og sadlen er der ikke noget galt med, den sadel jeg fik med til hende kunne jeg ikke sidde i da jeg har lidt dårlig ryg og sidder utrolig dårligt i mange sadler, jeg har heller ikke pengene til at skaffe mig en ny sadel da sådan noget er dyrt og jeg går på efterskole..

• #6   21. apr 2013
    Hvis det er den på profilen, ser den ud til at glide frem også undre hestens reaktion mig ikke. Så er det bedst at ride uden eller få fat i en anden ;o)

• #7   21. apr 2013 jeg tør ikke ride uden og den jeg rider med er en wintec med meget støtte og jeg kan ikke ride med rigtig andre, jeg har heller ikke 2000 kr eller mere for at købe en sadel til det, og den ligger nu meget godt når jeg rider,

• #8   21. apr 2013 Det er dyrt at have hest, og endnu dyrere at have ridehest. Sadlen skal passe. Du behøver ikke nødvendigvis få en ny, men du kan få den du har tilpasset, hvilket dog heller ikke er gratis smiley

• #9   21. apr 2013
    På det her billed gør den blandt andet ikke ;o)
    http://hest2.webgallerier.dk/galleri/657/628/471/3284245-fjordhest-nelly-3

Hvis den ligger sådan det, så kan det let være det, der forårsager problemerne.

• #10   21. apr 2013 Sadlen skal jo ikke kun passe til dig og din ryg - den skal vigtigst af alt passe til hestens smiley Det er trods alt den der bærer på sadel og dig, og ikke omvendt.
    Er enig med Krikken, den ser altså ikke ud til at ligge optimalt.

• #11   21. apr 2013 Hejsa. Du kan finde mange gode sadler til billige penge. Jeg har to af mine tidligere sadler til salg billigt f.eks. og der er også mange andre muligheder her på nettet. Du risikere at ødelægge hesten ryg fuldstændigt hvis ikke sadlen ligger ordentligt, måske er hun ikke ulydig, måske prøver hun ar fortælle dig at det gør ondt?

• #12   21. apr 2013 hvad er fejlen om jeg må spørge,

• #13   21. apr 2013
    Den ligger alt for langt fremme, oppe på hestens skuldre og trykker :o)

• #14   21. apr 2013 den ligger godt på hende men har jeg ondt i ryggen kan jeg sku ikke ride, man skal have en sadel man kan sidde i som både du og hesten passer og jeg har dårlig ryg så jeg skal ikke have sådan en oldgammel sadel som jeg sidder dårligt i, og min maks pris for en sadel er godt nok 1000 og der under, jeg har INGEN penge da jeg er på efterskole.. jeg har kigget så mange steder at der ikke er nogle gode sadler til billige penge så det vil jeg meget gerne vide hvor man finder det henne..

• #15   21. apr 2013
    man kan desværre ikke bare finde en sadel til et bestemt beløb også håbe på at den passer, det ville ellers være let :o)

Det kommer an på hestens bygning.

• #16   21. apr 2013 ja men jeg gider ikke købe en fucking dyr sadel, pengene er der ikke og ved ikke hvor jeg skal få det fra denne sadel har jeg givet 1000 kr for..

• #17   21. apr 2013
    Det er også fucking dyrt at have hest, især en ridehest - for at bruge dit eget ord :o).
    Det duer jo ikke, at man ikke har 1000kr til en sadel, hvis så hesten står søndag med kolik som koster 5000kr

• #18   21. apr 2013 Sadlen ligger jo ikke godt på hende, hvis den glider frem.
    At vælge en sadel udelukkende udfra prisen og om den passer DIG, ville svare til at jeg valgte dig et par billige sko som passede mine fødder, men ikke dine, og tvang dig til at gå i dem smiley
    Det er et ansvar at have hest og det er ikke gratis.

• #19   22. apr 2013 nej men der hvor jeg har den står den gratis, får mad og alt det der og mine forældre står i baghånden hvis hun bliver syg, men du kan jo ligesom heller ikke købe en sadel som kun passer hesten og ikke dig for passer sadlen ikke dig kan du jo ikke ride? og får dårlig oplevelser med det... men hvis i så meget mener at jeg skal have ny sadel må man jo se hvad sadler der er til under 1000kr, meget gerne linke nogle og jeg rider ikke dressur..

• #20   22. apr 2013 Hvis du passer din hest, så kan du også finde en, der både passer din numse og hestens ryg i str, så er det bare med at få den tilpasset smiley du kan ikke finde en god sadel til 1000 kr..

• #21   22. apr 2013
    Sadelen skal passe både hest og rytter, men vigtigst af alt hesten - ellers så får den ondt, som hvis du går med forkerte sko.

Hvis dine forældre betaler dyrlæge regning, må de også være med på at betale en ordentlig sadel, fordi ellers kan de komme til og betale kiopraktor regninger fordi sadelen ligger forkert :o)

• #22   22. apr 2013 Jeg kan sige dig tullefisen det er en god sadel jeg har nu og den gav jeg godt nok 1000 kr for! jeg red også med den på min islænder jeg havde på skolen.. ja men det er sku nu ikke sikkert at de gider at hjælpe med at betale det, men så skriv hvis du ser billig kombi eller dressur sadel,

• #23   22. apr 2013 Hvis du skal have en sadel, du kan være ret sikker på passer (så længe du har det rigtige kopfjern til den og et trykfordelende underlag), så vælg en Barefoot foreksempel. Det er en bomløs sadel, deres billigste koster vidst 2500 kr og hedder Cheyenne Drytex.

Hvis sadlen ikke passer hesten, burde du ikke ride. Så må du vente til du får pengene til en sadel, der passer.

Har du desuden fået tjekket hesten af en kiropraktor eller lign? Den udviser meget konfliktadfærd på det du beskriver, og det kan godt tyde på smerter, da heste ikke reagerer sådan af sig selv. Enten er det smerte eller signalforvirring, hvis det er det første, skal der kiropraktor til, hvis det er det sidste, skal den indlære nogle ting forfra, og der kan du godt bruge en underviser...

• #25   22. apr 2013 jeg har ikke 3000 eller mere til for en skide kiroprakter, vi har fået tjekket hesten af en dyrelæge som sagde hun ikke viser tegn på smerter, og underviser har jeg tænkt på men det skal heller ikke være for dyrt, ellers gør jeg det sku bare på min måde.. jeg kan tage og ride med den sadel jeg fik med hende.. dog for jeg dårlig ryg og sidder dårligt

• #26   22. apr 2013 jeg kan ikke sidde godt i en bomløs sadel, og slet ikke sådan en som denne,

• #27   22. apr 2013 Helt ærligt, hvorfor bliver du sur, over at høre sandheden? Ja, det er dyrt at have hest og noglegange sker der noget med dem, der kræver kiropraktor eller lign.

Hvis du bare springer kiropraktor over og ''gør det på din egen måde'' ender du nok sikkert med en hest der bliver ødelagt og skal aflives, eller en livsfarlig hest, hvor konfliktadfærden bliver værre og værre.

Hvis du helt ærligt vil det bedste for din hest, så skal du bruge vores råd. Det andet er ekstremt egoistisk.

• #28   22. apr 2013 Jamen så må du jo gå den mere ''dyre vej'' og få en sadelmager ud der kan kigge på din hest og tilpasse en sadel...
    Og vente med at ride indtil du har pengene. Det er måske surt, ja, men som sagt, vil du din hest det bedste gør du det for den.

• #29   22. apr 2013 pengene hænger sku ikke på træerne? og jo selvfølgelig vil jeg hende det bedste men gider sku ikke bruge så mange penge på den hest, og du kan sagtens finde en sadel der passer uden at skal have en sadelmager ud??

• #30   22. apr 2013 Nej, det er også derfor, du skal spare op og vente med at ride. smiley Hvis du ikke bruge så mange penge på ''den hest'' burde du ærligt talt lade være med at ride den eller sælge den.

Og ja, det kan du, men så skal du virkelig have en med, der har styr på hvordan sadlen skal ligge, da der er MEGET man skal tage hensyn til.

• #31   22. apr 2013 Osie og Vito -
    At den er ''flad'' i sædet har intet at gøre med hvordan den ligger, blot om sædet er dybt eller højt...

• #32   22. apr 2013 jeg tør simpelthen ikke at ride uden sadel på hende, da hun er lidt skør, og jeg vil ikke lade hende stå uden at blive redet da hun ikke er redet meget i forvejen.. så jeg rider bare indtil jeg finder ud af noget.. og den er ikke flad i sædet den er dyb og der er en masse støtte som jeg har brug for smiley

• #33   22. apr 2013 jeg sælger sku ikke min hest pga en skide sadel..

• #34   22. apr 2013 Har du overvejet at din hest er ''lidt skør'' fordi sadlen ligger af lort til på hende?
    Stakkels hest tænker jeg bare. Find en sadel der passer den eller lad være at ride!
    Man kan lave så meget andet med sin hest, nyd dens selskab fra jorden mens du sparer op til en ordentlig sadel og en sadelmager smiley

• #35   22. apr 2013 Jup, jeg er helt enig med dig Ego smiley

Og nej, måske skal du ikke sælge din hest pga. en ''skide sadel'', men vil du gerne ende op med en ked af det hest, pga. en ''skide sadel'', så skal du da endelig bare blive ved...

• #36   22. apr 2013 Er der noget jeg ikke vil ende med er en hest som står og ikke bliver brugt og som jeg siger kan jeg bare bruge den gamle sadel som der var med hende, jeg har godt nok solgt den til ham hvor hun står...

• #37   22. apr 2013 Ikke blive brugt? Jeg gentager lige: Man kan laver MEGET andet med en hest end at ride.

• #38   22. apr 2013 Hold da op, hvorfor bander du så meget?

Men ja, jeg ser som de andre også en saddel der ikke passer. At sadlen passede en anden hest, er jo ikke ensbetydende med at den passer hende her.

Og vil du ikke bruge de penge det koster at få en ny saddel, så sælg hesten til nogen der vil passe bedre på den, eller lad være at ride på den!
    Du snakker om din ryg - helt ærligt! Hvad med hestens ryg?? Den er da noget mere vigtig end din. Det er dig, der sidder på hesten, ikke omvendt!

• #39   22. apr 2013 på nogle af dine billder ligger din sadel ok vis sadle vil glide frem ka man jo putte skrid sikker under lag på evt gel som ik er så dyrt smiley man ka også få en der løfter sadle for til den har wintec lavet ka varmt anbefales .
    ja ja der er et billde hvor den tipper , men prøv at få den tilset af sadle mager .
    ka jo være hendes krop ænder sige når hun er ved at blive trænet op som du skriver i din profil at du er i gang med det er jo ik sikker det kommer til at koste en formue en om stopning koster ca 600 en opfyldning koster 400 ca . så verden går jo ik under .
    du ka også prøve at ride i en uld sadle for at mærke om det er sadlen det er noget galt med .

man skal bare være god ved sine dyr , man har jo anskaffe sig det så må man undværer ander ting der forsøder livet for sig selv .

• #40   22. apr 2013 og få noget undervisning vil nok også være en gode ting glemte jeg lige at tilføje

• #41   22. apr 2013 ok... du tør ikke at ride uden sadel og de andre mener ikke at sadlen passer (jeg har ikke selv kigget på billederne), hvad så med en lidt billigere løsning til at se om det er sadlen? en ridegjord kan fås for omtrent 200,- så har du godt nok ikke støtten fra sadlen (ved jeg ikke om går når du har dårlig ryg) men du har stadig lidt støtte at hente i stigbøjlerne, og så er en ridegjord jo rar at have hvis man om sommeren skal på en lille tur (ville ønske jeg kunne det med min). Så kan du jo få afklaret om det er sadlen:)

• Bente  L
    Bente L Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #42   22. apr 2013 'Gider sku ikke bruge så mange penge på den hest', skriver du.

Og en masse andet egocentreret vrøvl.

Du burde simpelthen ikke have lov til at komme i nærheden af en hest. Hvad er det for en holdning at have?????

Du skulle skamme dig! STAKKELS, STAKKELS HEST!

• #43   22. apr 2013 Hvad gær du nu, hvis du får noget hjælp og det første hjælpen siger at der talal en anden sadel til, vil du så skrotte hjælpen og ride videre i en sadel der kun passer din rumpe og gør at hesten ikke går godt.. Jeg blir sku lidt sur nær du ber om hjælp og der er mange der faktisk bruger tid på at skrive til dig og så bandet du og bruger kamp så pæne ord, syntes ikke du kan være det bekendt.. Måske en massør ku hjælpe og de findes i mange prisklasser... smiley

• #44   22. apr 2013 Du skriver at du gerne vil have hjælp, men når vi kommer med løsningen til dig, så vil du ikke have det alligevel.
    Hvis du ikke vil høre svaret, så lad være med at spørge.

• #45   22. apr 2013 Undskyld mig, men hcirfor spørger du om hjælp hvis du ikke vil høre hvad folk siger tildg? Jeg har ikke set billederne, men som du selv beslriver det lyder det til atvdin srakkels hest har ondt... i wintec sadlen kan du skifte kopjern og de koster 200 kr, så skal du have fat i en måler for at se hvad farve kopjern den skal have.. hvis d ikke vil tage ansvar burde du jo ikke gace hesten? Det er sku da synd for den... tænk nu lige lidt over tingene og lyt til hvad folket firtæller dig... smiley

• #46   22. apr 2013 hold da op, du er godt nok lidt egoistisk?!

• #47   22. apr 2013 JEg sys også det er træls at folk hagler mig ned, når jeg prøver at sige PENGENE IKKE HÆNGER PÅ TRÆERNE OG JEG ER IKKE MILLIONÆR!!!! det kan godt være i har mange tusinde kr men jeg får hjælp og det er jeg glad nok for, jeg har bare også en meget træls hest som jeg ikke sælger da jeg har købt hende for ikke så lang tid siden og jeg tænker ikke kun på mig?? jeg tænker da selvfølgelig også på hesten jeg har ofret mange penge på hende da hun har haft problemer med sine hove hvor vi troede hun skulle alives så vil da meget gerne have at i lige lukker det inde?! og jo jeg kan sku godt være i nærheden af en hest?? mit forhold til hende her er bare ret dårligt fordi hun løber af med mig og bider ad helveds til.. og hvad fanden er der egoistisk ved at jeg siger jeg ikke har pengene til at købe en ny sadel? Nu vil jeg gerne at alle folk holder kæft med at hagle mig ned! JEG ER VED AT SÆLGE MIN SADEL OG PRØVER AT FINDE EN ANDEN EN SÅ HOLD LIGE BØTTE DER SKER MEGET PÅ BARE "EN" DAG HVIS I IKKE HAR FUNDET UD AF DET??? OG NU GIDER JEG IKKE HØRER MERE EGOISTISK NU GØR JEG DA IDET MINDSTE NOGET FOR DEN KRIKKE?? DEN SADEL SOM VAR MED TIL HENDE PASSEDE FINT OG I HAR NOK RET MED DEN IKKE PASSER OG JEG SKULLE FÅ FAT I EN NY OG FREM OG TILBAGE SÅ VIL JEG MEGET GERNE AT HAVE AT JEG IKKE SKAL BLIVE SÅ SKIDE KED AF DET.. har siddet og grædt længe fordi folk skriver sådan til mig det gør sku da ondt?? skal jeg kommetere noget af jeres med de mest trælse ord og sætninger?? nej, godt så stop det!

• #48   22. apr 2013 Tæl lige til 100 og fald ned smiley
    Godt at høre du sælger din sadel og køber en anden og jeg er sikker på din hest mener det samme.

Jeg tror alle mennesker med hest kender til det med pengemangel. Er selv igang med at købe sadel nr. 2 og min pengepung græder allerede smiley

• #49   22. apr 2013 "Den krikke" holder du af den ??
    Det virker bare som om at alt hjælp er lige gyldig..
    Jeg er hjemmegående husmor på 40 år, uden indkomst, får betalt min opstaldning af min mand, udstyr og andet er noget jeg spare sammen til over tid....
    Jeg har samme problem som dig, men hensyn til galop og at gå imod.. Jeg har lige brugt 250 kr på Equine touch, en der kommer ud og giver massage og sætter plaster på som renser ud og giver bedre blodgennemstrømning, du behøver skal ikke være millionær for at hjælpe din hest bedst muligt, jeg har også kun så jeg lige kan klare mig, men vil gøre det bedste for min hest.. Jeg har også lige aftalt tid med en anden massør, da det viste sig min hest var låst i krydset som koster 250 kr, så det er altså ikke en herregård det koster, de dyre behandlinger har jeg valgt fra i første omgang og prøver det andet her..

• #50   22. apr 2013 jeg holder da selvføleglig af den hest men det sårer mig virkelig når folk skriver jeg ikke burde have hest, jeg gør alt for den hest ellers havde jeg ikke ofret de penge for hende. men de 250kr kommer jo også an på hvor man bor i landet. og hvis du kan give et link til hvilken en du bruger vil jeg da kigge på det. Jeg kan ikke tælle til 100 da jeg er fuldstændig ødelagt af det her skidt.

• #51   22. apr 2013 Du vil gerne bruge flere tusinde på at få ordnet hove men intet for at "den krikke" som du selv så fint kalder den får massør, kiropraktor eller ny sadel.
    Det er altså LIDT dobbeltmoralsk.

Det kan godt være du nu, lige pludselig, vil købe ny sadel, men det nægtede du altså igår for du gad ikke "bruge så mange penge på den hest".

Prøv at læs hvad du selv skriver - så kan det være du kan forstå hvorfor folk reagerer som de gør.

• #52   22. apr 2013 Hvis du virkelig vil hjælpe din hest og spare op til en ny sadel - så kunne du lave andet end at ride den til pengene er der smiley det ville være en indstilling som folk ville reagere mere positivt på. Der kan trænes tricks, gås ture, longeres, løsspringes og meget andet smiley

Det du skriver er, at fuck hesten og om sadlen passer den, den passer dig og så rider du bare. Om du vil overveje at lave andet end at ride for at spare op? Nej, bestemt ikke for sadlen "passer". Det var det indtryk jeg fik da jeg læste dine svar og det håber jeg da ikke passer.

• #53   22. apr 2013 Hej:D øhhh ved intet om sadlen ligger ordenligt, så det kommentere jeg ikke på:D men måske kunne du prøve at skridte rundt uden saddel (hvis du vil:D) og lave lidt lydigheds træning, som F.eks.: tilbage trædning, styre hende rundt, stop, sætte i gang, osv... Og lidt jordtræning sån i kan lære hinanden at kende og at i får mere tillid til hinanden:D og i mens du laver jordtræning kan du også lave noget lydigheds træning hvor du også få hende til at bakke, og stoppe, og sætte hende igang, osv...:D og så kab du lære hende at flytte sig for dig (du sagde noget med at hun ikke havde respekt for dig...:D) det var i hvertfald det jeg ville gøre... Held og lykke:D, hov du sagde noget med galoppen... Mange fjordheste har ikke en særlig god balance i galoppen (men det kan de få) så når du en gang når til det punkt, så er mit råd bare at galopere og så skal det nok komme:D

• #54   22. apr 2013 det er det ikke, men jeg kan ikke lave andet med hende da jeg ikke er stærk nok til at styre den hest, hun trækker afsted med mig og jeg kan ikke så meget andet så det er en ting jeg ikke kan. Løsspringe kan jeg godt med hende, longere kan jeg nogle gange med hende hvis hun ikke løber af med mig og gå ture det kan jeg ikke. Nogle tricks, hvad skal det være jeg ville prøve at få hende til at neje men det kan jeg ikke få hende til så tricks vil jeg gerne vide mere om. eller hvad jeg umidlbart kan gøre med den hest når hun er så stærk,

• #55   22. apr 2013 Kan du ikke tage et træktov omkring mulen på hende, og hvis hun så prøver at stikke af så strammes det omkring mulen af hende sån at det er ubehageligt at stikke af fra dig:D men hvis hun bliver ved med ar stikke af fra dig og træktovet bare bliver strammere og strammere omkring mulen på hende så... Der er jo også en grænse for hvor meget den må strammes om mulen på hende...:D

• #56   22. apr 2013 Hvordan er hun når du strigler prøver hun så også at komme fri???

• #57   22. apr 2013 jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gøre det smiley
    og hvordan du mener smiley

• #58   22. apr 2013 når jeg strigler hende er der ingen ting og det er heller ikke altid der er noget når jeg rider hende, hun har vel bare dårlige dage lige som os andre.. jeg har godt forstået at jeg skal tænke over hvad jeg skriver, men jeg bliver ked af det når folk skriver om et emne jeg ikke har lagt op jeg skrev om hjælp ikke om at være skide negativ. jeg vil gerne have hjælp til det der står i teksten istedet for folk holder med hinanden herinde, jeg spurgte ikke til sadlen så derfor vil jeg ikke høre mere om dette, kan folk ikke tage det må de skride!

• #59   22. apr 2013 Folk skriver det fordi de synes det er syndt for en hest med en sadel der ikke passer hesten. Prøv at falde ned engang. Især dig Matilde T, du har bare dræbt udråbstegnet.

• #60   22. apr 2013 Matilde:
    Selvfølgelig bliver sadlen da kommenteret! Løber du en maraton i for små sko? Nej vel, hvorfor skulle hesten så ville gallopere med en forkert sadel.

Daniela:
    Jeg synes du skal træne de basale ting med hende som mange tit glemmer.
    Lige tage hende en tur ind på ridebanen og bare gå med hende. Træn hende i at stoppe, ikke gå ind i dit personlige rum, bakke, trave for hånd og så straks ned i skridt igen osv. Og så være konsekvent, ikke lade hende slippe afsted med noget.

Til trick vil jeg foreslå dig at lære hende kysse og smile som det første. Super nemt og super sjovt smiley

• #61   22. apr 2013 Matilde prøver at hjælpe mig fordi folk er sådan overfor mig, jeg spørger jo ikke om hjælp til sadlen, jeg spørger om hjælp til andet så kunne de skrive det til mig PRIVAT!!! Alt det andet det pisser mig af, og når folk først pisser mig af bliver jeg sådan der jeg er slet ikke sådan over for hesten, men prøver at forsvare mig selv og det vil alle gøre i sådanne situationer??

• #62   22. apr 2013 Uhh svært at forklare.... Prøver: du tager først den ende af træktovet som man bruger til at Spænde hesten fast med, den tager du så og spænder i den midterste metal ring, og så tager du den anden ende og putter omkring mulen på hende, og så til sidst igennem den midterste metal ring (den hvor den anden ende af træk tovet var spændt fast til også) håber det lød nogen lunde til at forstå:D

• #63   22. apr 2013 Omg... Sadlen kan sagtens være problemet hvad angår hestens galop -.-'

• #64   22. apr 2013 Det er jeg udmærket godt klar over men i snakker alle sammen om det samme jeg bliver træt af det, og jeg forstod godt det team fjordhest smiley

• #65   23. apr 2013 F.eks det kan sadel gør hvis den ikke passer hesten ordenligt

• #66   23. apr 2013 er godt klar over det, jeg tror jeg lukker denne emne det går ikke ud på andet end trælse ting for mig!

• #67   23. apr 2013 Endnu et godt eksempel på en der søger hjælp, vi stiller sandheden op for hende og hun går totalt i forsvarsposition som om vi har stemplet HENDE.
    Men sandheden er vi først gjorde det efter hun lige lavede sit flip længere oppe smiley

TS - prøv nu at lyt til folks råd, der er nok noget om snakken når så mange siger det. Desuden; du vil have hjælp til galop, ikke en sadel - men hvad hvis sadlen er skyld i galopproblemet, så bliver vi da nød til at hive det frem!

• #68   23. apr 2013 JA men som jeg hele tiden skriver er det nok en eller to skriver det fandme ikke 50! JEg har også taget rådene til mig ellers var jeg ikke på udkig efter ny sadel vel? og solgte heller ikke min sadel hvis jeg var ligeglad og ikke tog det til mig, hvad kalder du så det?

• #69   23. apr 2013 fjordheste er heste med egen vilje når man først har den opdraget er det den sødeste hest i hele verden for mig lyder det lidt som om at den har fundet ud af at snyde dig .

giver matilde ret så lad dog det med sadlen ligge hun er jo ved at finde en ny hvilket jeg tager hatte af for fordi en flok klogeåger hakker såen på et uskyldig menske , utroligt hva folk ka få sig selv til i dag gamle som unge . ikke en har forslået undervisning el massage nej nej så bliver man bare haglet til bage til sten alderen .

og hvordan ka man få sig selv tl at skive at det er mærklig at bruge mange penge på hoven det er da lige så vigtig som alt andet ved hesten .

hvorfra ka man sige at sadlen er problemet man siger hva nu vis .... hva ka hun bruge hva nu vis til , hjælper det hende i gallop hmmm tror jeg næppe .

jeg syntes du er sej , at du kæmper for din fjolle hva vil det gavne den at skifte hjem endnu engang , for tror bare den er uopdrage og løber om hjørner med dig .
    og du skriver i din profil at den tidelige ejer ik har haft så meget tid til hende så hun er vant til at være sin egen dame og ingen skal betemme over den , du må træde i kareter og vise at du er føreren og ik under hende . held og lykke med det hele

• #70   23. apr 2013 Hun er ved at finde en ny sadel!!!!!!! så slap dog lidt af alle sammen, hun har taget rådet til sig:D!!!!!!!!!!!! jeg tror hun har fattet det med sadlen...!!! prøv at give hende nogle andre råd (der ikke indgår sadlen) i stedet for at hakke hende fuldstændig ned!!!! En Fjordhest kan være vanskelig til tider, tro mig det ved jeg alt om!!!!

Daniela: Glad for at du forstod det:D

• #71   23. apr 2013 Jeg takker for Hanne c og Team fjordhest! De har endelig forstået min mening og hvad jeg faktisk prøver at skrive inden jeg får et kæmpe møgfald! Ja jeg skal have fundet ud af hvordan jeg får gjort så hun ikke snyder mig og gør lidt sur, og det er da derfor jeg spørger om hjælp til det og ikke sadlen.. Jeg skal også have fundet ud af hvad og hvordan vi skal arbejde sammen og med smiley

• #72   23. apr 2013 Det er jo det jeg spørger til hvad jeg kan gøre lige der! smiley

• #73   23. apr 2013 Knytte bånd??? Så viser du at du er føren;-)

• #74   23. apr 2013 Du kunne ikke undersøge om nogen kunne hjælpe jer? Lidt grundtræning der får hesten til at opføre sig ordentligt kunne nok gavne jer meget smiley eller hvis du kan læse om hvordan du kunne få lidt styr på din hest? Fjordheste er stærke og finder de ud af de kan bestemme, så gør de det gerne smiley
    Eventuelt start med at tag den i grime og træktov(måske rebgrime?) og så træn at den stopper og lytter til dig, stopper når du beder den om det. Så kan du starte på bane, så på tur smiley måske med en anden, der kan hjælpe?

• #75   23. apr 2013 Ja men jeg har ikke en rebgrime, og jeg ved ikke hvem der skulle hjælpe smiley

• #76   23. apr 2013 En rebgrime kan købes for få penge smiley
    Hvad med nogen fra der hvor hesten står opstaldet? En træner udefra?

• #78   23. apr 2013 ja men ved ikke hvordan jeg skal træne det når jeg har gjort det og der hang jeg bagefter,

• #79   23. apr 2013 Havde du nu ikke boet så langt væk, så var jeg gerne kommet og havde hjulpet dig.. Min har gjort det samme... smiley

• #80   23. apr 2013 Jeg vil så gerne have nogle til at komme og hjælpe mig! det er lidt det jeg søger, en som faktisk gider og komme og hjælpe så hvis der er nogl der ser det her der kunne være interreseret i at hjælpe mg så skriv gerne, enten her eller privat smiley

• #81   25. apr 2013 Er du bange for at ''tage fat'' i hende? altså er du bange for hende.. er du nervøs når du arbejder og rider hende?

• #82   26. apr 2013 Lidt fordi hun er så stærk, ikke i starten fordi der tager hun det meget flot men så går det bare ned af bakke og så mister jeg det jeg lige byggede med hende,

• #83   26. apr 2013 Det vigtigste er at du ikke viser angst!!! prøv knytte bånd teknikken;-) hvis du ikke ved hvad det er så skal jeg nok forklare det, ved du hvad det er????:-)

• #84   26. apr 2013 hej jer er søster til team fjordhest;-) og da vi købte vores fjordhest Ditte:-) var hun sindsyg dominerende, hun kunne finde på at løbe os ned, og når vi striglede hende kunne hun finde på at mase os lidt med rumpen, og når vi gik med hende prøvede hun at træde os lidt over tæerne, og når vi red på hende var hun meget stærk og ville bestemme + når vi stod foran hende kunne hun finde på at prøve at ramme os med hendes forben ved at skrabe/tage benet langt ud for at røre os:-(

mit eneste råd, du må ikke give op lige meget hvad!!!! alt det som jeg har nævnt gør Ditte ikke mere, hun kan dog til tider stadig være meget stærk, men hun er jo fjordhest så hun benytter sig jo af de kræfter hun har;-) og det skal heller ikke være løgn at jeg faktisk også var bange for hende engang, men nu kan hun bare komme an;-)

du skal øve en masse lydighedstrænning, hvor du får hende til at flytte sig for dig, for det er meget vigtigt. og hun må ikke slippe afsted med at bide dig, for det kan jo føre til noget rigtig slemt noget!!!!!

godt nok er jeg kun 13 år, men jeg ved godt hvad jeg snakker om, og nu er Ditte sårn noglelunde artig;-)

• #85   26. apr 2013 du må for guds skyld ikke være nervøs på ryggen af hende, og det ved du jo også med de islandske heste. sådan er det ved alle heste. Hun mærker det med det sammen.
    Syntes du skal lave noget fra jorden først, vise hende at det er DIG der bestemmer, gør dig stor hvis hun ''overser'' dig, hvis du forstår mig.
    Træk og stop hende, lave øvelser hvor hun giver efter og så ros hende. Og ikke sæt dig på ryggen af hende for du er tryg ved det, og ikke bange !

• #86   27. apr 2013 nej, Trine kunne du være intra i og komme en weekend og hjælpe lidt? smiley og nej jeg forstår ikke hvad du mener smiley

• #87   27. apr 2013 for at knytte bånd til en hest skal du gøre dette: tag grimen af hende og slip hende fri (evt. i en ridehal eller ride bane) sving så enden af et træktov i mod hende, sån hun gallopere rundt om dig eller bare galopere!, husk hele tiden at holde hende igang, enten i trav eller galop!!:D, og husk også at skifte volte med hende nogle gange, hun giver dig to tegn på at hun gerne vil ind til dig, det første er: hun vender det ene øre ind mod dig, og efter noget tid sænker hun hovedet og tygger ud i luften, og når hun så gør det så vender du dig rundt, og kigger ned i jorden, og så skulle hun gerne komme hen til dig og puste dig i ryggen eller nakken, og når hun så gør det så vender du dig rundt og så klapper du hende og stryger hende over halsen, mens du stadig kigger ned i jorden!, og så går du rundt og ser om hun følger efter dig... og hvis hun ikke gør det så send hende på en galop tur mere!!! og gør det samme...:D prøv at læse heartland bøgerne...

• #88   27. apr 2013
    Team Fjordhest - Tror det er en god idé at gøre trådstarter opmærksom på at det er join up du beskriver ;o).

Join up, som efter min mening ikke rigtigt har noget med at knytte bånd og gøre ;o).

• #89   27. apr 2013 NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Endelig ikke brug Join Up uden at vide hvordan man gør! Det bruges på VILDE heste, der skal tæmmes HURTIGT! Ikke på stædige, lille pony i baghaven der laver ballade med en.

Daniela
    Istedet for at jagte hesten rundt indtil den bukker under for det psygiske pres så hvis hende hun skal kunne stole på dig hvis det er tillidstræning du leder efter. Hvis hende at sammen med dig skal du nok holde den farlige paraply under kontrol og du skal nok sørge for at pisken ikke slår hende smiley Hvis du forstår hvad jeg mener, bare som et alternativ til Join Up.

• #90   27. apr 2013 nåå jeg vidste ikke det hed join up... jeg mener bare at man på den måde fortæller hesten at jeg bestemmer og når hesten så har fundet ud af det kan man derfra udvikle et godt forhold til hesten:D

• #91   27. apr 2013 Hold da op, der er mange herinde der skulle tænke sig mere om før de poster deres indlæg. Først trådstarter, du bliver nødt til at tænke dig lidt mere om før du skriver ting som at "du gider ikke bruge så mange penge på den krikke", da det er en voldsom ytring som mange forståeligt nok reagerer på. Samtidig er jeg helt sikker på, at du ikke mener det så slemt som du skriver, men ikke desto mindre er det jo i sig selv en god grund til at lade være med at udtale sig sådan.

Og jer andre, jeg undrer mig altid over, hvorfor det virkelig er vigtigt at 117 personer kommer med ordret samme reprimande/rettelse? Synes faktisk det er lidt af en fornæmelse af trådstarter(es) opfattelsesevne. Helt fair at de første to skriver "sigende overskrift," "udskift sadel" eller you name it, men efter de næste 25 identiske indlæg begynder man da at få mistanke om, at folk rent faktisk drager morskab ud af at rette på andre. Det er da sørgeligt. Og der hvor jeg står helt af, er da når der slynges med udtalelser som "du burde ikke have hest", "du skulle skamme dig" mm. Så er vi da ude over alt konstruktivt.

Trådstarter, det er rigtig godt at du kigger efter ny sadel, og fint at du rent faktisk har formået at tage rådet til dig, selvom ikke alle fik det formuleret lige optimalt. Ud fra billeder ser det ikke ud til at sadlen ligger godt, og da du jo selvfølgelig vil det bedste for din hest, må jeg ligesom de andre opfordre til at vente med at ride den, til du har fået udskiftet eller som minimum tjekket sadlen. Hvis den glider frem, kan du også eventuelt også investere i nogle gummi indlæg, om ikke andet midlertidigt. Jeg håber du får noget hjælp med din fjordhest, held og lykke med det smiley

• #92   28. apr 2013 Tak Johanne R du er virkelig forståelig og det kan jeg lide! Jeg håber også det lykkedes med mig og jeg har et gele underlag men det hjælper ikke, smiley Og jeg vil også gerne vide hvordan jeg kan knytte bånd med hende, hun er så småt ved at sige "okay jeg stopper nu" men andre gange ude på folden hvor jeg bare går rundt og ikke vil have hun skal følge efter jager jeg hende jo væk, og hun sparker sådan ud efter mig så det er lige det tør man være i nærheden af hende! smiley

• #93   28. apr 2013 Er det en joke?

• #94   28. apr 2013 Mht sadlen...jeg synes altså ikke den ligger for langt fremme eller ser ud til at ligge synderligt dårligt. Jeg ville dog lige tjekke kopfjernets bredde om det er som det skal være smiley

En hest kan komme til at virke meget træls at ride hvis sadlen klemmer smiley

Når det så er sagt så jeg jeg også en fjordhoppe som er en rigtig dame af format smiley
    Hun vil også gerne selv bestemme hvad hun skal lave hvor og hvornår og ved hende er der ikke andet at gøre end at kæmpe.

Men selv om sadlen ligger ok sådan umiddelbart så tjek lige om du evt. skal have en str større kopfjern i den smiley

Havde jeg boet tættere på ville jeg godt have hjulpet dig, men bor desværre helt oppe mellem Aalborg og Thisted.

• #95   28. apr 2013 Ja okay smiley

• #96   28. apr 2013 Grunden til hun sparker ud efter dig (tror nu det er bukke spring hun laver) kan godt være fordi hun leger med dig;-) når hun gør det så sving enden af træktovet i mod hende igen;-)

• #97   29. apr 2013 Hun sparker, og hvis jeg ikke har et træk tov så er det lidt svært, hvis jeg går rundt mellem de andre heste smiley

Kommentér på:
HJÆLP søges til min fjordhest!

Annonce