618 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hvor tit skal jeg ride ham? Hjælp!! Hvor tit skal jeg ride ham? Hjælp!!

Hej HG smiley

Jeg står med en %75 oldenborg og %25 traver. Jeg er begyndt at ride fast ham hver anden dag, han er ved at være slut med sin tilridning. Grunden til at jeg rider hver anden dag er fordi at jeg føler at han ikke syntes at det sjovt at ride hvis vi rider hver dag, men er jeg for blid, eller er det fint??
Han er 8 år nu og træningen er ikke så hård, han er oprettet:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit skal jeg ride ham? Hjælp!!
  • #1   14. apr 2013 Det gælder også om at du gør det sjovt for ham smiley
    At du ikke altid bare rider rundt i sandkassen, men at i måske rider lidt over nogle bomme, og den anden dag rider i en tur i skoven, at du så løsspringer ham lidt, så der sker lidt forandringer smiley
    Og så har jeg også oplevet at jeg får en meget gladere ridehest, hvis jeg roser den meget når tingene bliver lidt svære smiley

• #2   14. apr 2013 3år gammel 3 gange om ugen
    4år Gammel 4 gange om ugen

og så altid variere i træningen

• #3   14. apr 2013 Okay. Tak smiley

• #5   14. apr 2013 Nu har jeg aldrig tilredet før men jeg vil da mene du kan ride ham som du vil når han er 8. Jeg ville bare være 100% sikker på at variere træningen mest muligt. Personligt køre jeg fast når det bare er dressur og dressur og dressur uden forandring da det er begrænset hvor mange øvelser man kan variere det med.
    Jeg red i torsdag med fokus på styring. Min underviser satte pæle (evt. bare regler eller en spand), lavede en 'åben kasse' af tre bomme der lå i en kvadrat med en side åben, på den åbne side kunne der ligge en bom. Så skulle vi styre igennem det hele. Kassen skulle man ind i, vende hesten og ud igen uden at røre. Det var vildt sjovt.

• #6   14. apr 2013 Han er bare ikke styrbar nok til at jeg kan springe og sådan, han er også her hjemme. Men trækker ham ud og går en tur med ham, har får en masse græs og håber på at det er en fin bellønning for træningen + foder smiley vil prøve at ligge lidt bomme idag så smiley

• #8   14. apr 2013 Varier din træning, så han får lidt afveksling. Skift mellem dressur, longering (evt over bomme), løsspringning, trækture, lydighedstræning fra jorden.

Han er godt nok 8 år, men når han er nytilredet, skal man betragte ham som en 4 års. Hans krop er stadig ikke vant til at bære rytter, så der skal stadig tages hensyn....

• #9   14. apr 2013 Mich ; det kan man jo ikke sige, denne hest er 8 år, skulle den så ride 8 gange om ugen, nej vel.
    smiley den syndes jeg ikke helt holder smiley

Det lyder mærkeligt, at den ikke syndes det er sjovt, jeg syndes aldrig jeg har en hest, som tænker åh nej nu igen. Tværtimod. Men jeg rider altid tur på 10 minutter enten før eller efter vi begynder dressur ridningen, så longshere jeg også en gang imellem og selvf. Nogle bomme og løsspringning af og til smiley syndes mine får lov til alt hvad de har lyst til smiley

Men har du overvejet at han måske er øm efter dags tidligere arbejde, og det er derfor han er lidt tvær? Han kan jo være en smule øm endnu smiley

• #10   14. apr 2013 Okay smiley Han rider hveranden dag og jeg ligger tit små spring frem tit, jeg øver tricks med ham og tager ham på ture, syntes ikke rigtigt at i svare på om jeg skal ride mere, de fleste af jer har bare sagt at jeg skal variere træningen, jeg syntes selv at jeg variere træningen godt i forhold til hvad jeg kan lave med ham, jeg skridter for det meste af uden sadel og øver rider lidt uden bid også, og ridder ture ind i
    Mellem smiley syntes selv af træningen ad ham har været for blid og at jeg har belønnet ham en smule for meget for den smule arbejde han har lavet, men.. Jaap!;)

• #11   15. apr 2013 Regnede med folk kunne tænke en smule logisk..
    Det er ej relevant hvor gammel hesten er.
    Man tilrider oftes hesten ved 3års aldren, der fra er de "regler" kommet af.
    Fordi en ung eller en hest under udvikling og læring, ikke kan rumme meget i hovedet så det lige gyldigt om den så er 3 eller 16år.

Ville ikke ride mere end 3gange Max 4 af 20-30min, når han ikke er i bedre træning end hvad du gør udtryk for, og da SLET ikke springe med rytter.

• #12   16. apr 2013 Du kan prøve 4 dage hvor du ridder ham hver dag men laver noget nyt hver gang for det virker som om han er meget bag ud i sin uddannelse alders messigt smiley

Kommentér på:
Hvor tit skal jeg ride ham? Hjælp!!

Annonce