Mørkeridt.. Uhyggeligt! {{forumTopicSubject}}
Ja, igår var jeg sammen med en god veninde som bor i den anden ende af byen, og vi havde planlagt at ride en tur, men vores heste står ikke det samme sted og de kan forfærdelig godt li hinanden Nå, men det droppede vi fordi det blev sendt, og jeg skulle også ud til Kimse, så min veninde kom med. Hun spurgte hvad vi skulle gøre med hensyn til at hun skulle hjem? Og fordi jeg er så doven, så sagde jeg at jeg kunne følge hende hjem til hest, for man kan alligevel godt komme ud til hende gennem skoven, så det gjorde vi. Vi havde så GLEMT at det jo bliver mørkt på et tidspunkt, og det blev det desværre da jeg skulle hjem Og jeg mener ikke bare sådan lidt mørkt, nej jeg mener sådan klokken 21:30 mørkt.. Og det tager sådan ca. en halv time til tre kvarter at ride hjem fordi jeg valgte at skridte sammen, fordi Kimse har en irriterende tendens til at bliv meget hidsig i skoven hvilket er okay.. - Nå, men jeg rider så hjem, og jeg kan INTET se, så det er fanme godt at hesten både kan se noget, og selv finde hjem Hahaha! Men lige da det går bedst, og vi NÆSTEN er hjemme, så skal en af de store flokke med hjorte som går ude os os springe ud på vejen.. LIGE FORAN OS!.. Både mig og krikken er ved at SKIDE i tøjet, og jeg tror aldrig nogensinde jeg har redet på Kimse mens hun har været så opmærksom! Hun plejer ikke at blive bange for noget, og det havde hun heller ikke været hele turen, hun havde kun gået og kigget hvor hun kunne gå. Men da alle disse søde (Irriterende) små hjorte havde sprunget over vejen, så ser hesten jo en sten! (Eller en stup?) Og SÅ kunne jeg mærke at hun var LIGEVED at skide leveren ud af røven, og løbe så stærkt som hun kunne, (Men hun er ufattelig lydig, så hun blev hos mig.. Heldigvis!) Hold da k*ft man.. Hesten blev sq bange, og samtidig kunne man høre hjortene gå inde mellem træerne. Hahaha, var lige ved at dø af grin, fordi at jeg samtidig snakkede i telefon med min bedste veninde så det ikke var ligeså uhyggeligt, og hun havde lige lagt telefonen fra sig i to sekunder fordi hun lige skulle tage en trøje af. Det FØRSTE hun hører da hun tager telefonen op til øret er mig som siger: "Nejnej.. Du dør ikke, du dør ikke, bare rolig.." Hahahaha, sådan beroliger jeg min hest, hvilket gik fint. Men vi kom hjem uden skrammer eller noget, og det havde sq gået SUPER godt! Troede ikke hun kunne finde hjem så langt fra, men jeg har lært at jeg aldrig skal undervudere min hest.. Haha!
-Inden i begynder at skrive, så ved jeg godt at det er farligt at ride i mørke, og det kunne ha gået meget værre, men det skete ikke noget! Og vi mødte ikke nogen, ud over den flok hjorte, som ca. består af 8 eller 16stk.
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 401 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.388
maj 2008
Følger: 44 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 962
Derfor rider jeg ikke ud i mørke med hende mere :-). i hvert fald ikke uden sadel :-D.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Godt I kom hjem I sikkerhed
nov 2011
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 224
- Ja, hun er meget speciel for mig, fordi jeg er sikker på at hun bare går der hvor jeg beder hende om, og så har vi også redet meget i den der skov, så hun kan godt finde hjem Men vi skulle også over en bro, som går over en togbane, og da vi står MIDT på broen, så kommer der et tog, men fordi hesten selv havde valgt vejen, så gik den bare selvom JEG var sikker på at broen ville falde sammen.. Puha!
nov 2011
- Jeg havde godt nok ikke reflekser på, men fordi vi red i skoven så tænkte jeg at det nok ikke gjorde noget Hahahah! - Jeg har også ALTID mens jeg har haft Kimse, skulle ride hende hvis jeg skulle rykke hende Hun har nemlig ikke kunne gå i trailer, men hun er da ved at lærer det Jeg har tit redet 15 - 30 km hvis vi bare red en normal rolig tur
- Kan også engang huske at jeg jagtede 2 scootere fordi de gerne ville skræmme mig, jeg fik et chok, men hesten var sq da ligeglad, så jeg bestemte mig for at give dem en lærerstreg, og fordi at Kimse er så viljestærk, så ville hun nemt kunne ha løbet ind i dem. Hahaha! Men så dum er jeg jo ikke
nov 2011
- Jeg er totalt enig med dig! Jeg endte og med at slippe hende til sidste fordi det alligevel ikke gav mening at holde i hende når hun alligevel bare går, og så fordi at jeg frøs om fingrende... Men det siger vi ikke til nogen
- Ja!.. jeg er også både stolt, af hende, og så stoler jeg bare 100%MERE på hende end før, og jeg troede ikke at jeg kunne stole mere på hende. Og det bedste af det hele var at hun havde været glad, på HEEEELE turen!
nov 2011
Det er da altid hestene som er heltene! - Kimse gør mig altid glad hvis jeg har haft en rigtig dårlig dag, og for at det ikke engang er løgn, så har jeg fundet min anden Mate! Han skal så erstatte Kimse når hun en dag ikke er her længere, så har jeg en anden hest som jeg næsten føler ligeså meget for Han er så bare unghest, og skider grønne grise når han bliver trukket ind i mørke, så det bliver ganske komisk
maj 2011
Følger: 67 Følgere: 63 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 82
nov 2011
Men ja, jeg ved godt at jeg kommer med nogle underlige bemærkninger, men det er ret godt at bruge sådan noget for ligesom at understrege hvad man mener.. Hahahah
Mørkeridt.. Uhyggeligt!