{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

tilridning {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har en hoppe der fylder 3 til maj... jeg vil så høre dem der har en på samme alder, om hvornår de stille og rolig begynder og tilride deres.. jeg havde tænkt mig at små begynde i januar med at longere 2 til 3 gange i ugen med sadel og hoved tøj, løsspringe 1 gang hver 14 dag. gå tur hver dag. også regner jeg med at jeg er oppe og sidde til marts.. og der efter vil jeg bare ride skov tur på hende..er det for tidlig synes i??? jeg har fået afvide at hun ser klar ud til at jeg godt kan begynde. og hun trænger til at lave noget.. det skal lige siges at longeres, gå ture har vi gjordt. bare ikk siden juli...

hilsen tina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilridning
  • #1   4. dec 2006 læs debatten: " tilridning af hesten/ponyen !

DER ER SVARET !

• #2   4. dec 2006 det er forskelligt fra hest til hest, men det du har tænkt dig, kan du godt gøre, det er normalt..

• #3   4. dec 2006 silje L:

nej, der er svaret IKKE, det er en person der siger sin mening om tilridning af ungheste.. men meninger er forskellige...

• #4   4. dec 2006 Det synes jeg, er alt for meget træning! Min hoppe fylder 4 til maj, og hun er sadel og hovedtøj vant. Hun er blevet longeret ca. 10 gange i dette år, og det er det. Alligevel har hun lært det hele. Hun skal først tilrides i sommeren 07, da hun ikke har været klar endnu. Men synes ikke, at du skal begynde på nogen strukteret træning, før I er i efteråret 07. Lidt longering engang imellem skader ikke, men ikke for meget af det gode.
    Men gå ture med hende, som du selv nævner, er en rigtig god ide smiley

Held og lykke

• #6   4. dec 2006 jeg vil helst ikk longere særlig meget da det er usundt for deres ben.. så tror ikk at jeg vil longere 2-3 gange i ugen....

• #7   4. dec 2006 jeg synes godt du kan begynde at vænne den til sadlen allerede nu.. det tager den overhovedet ikke skade af...

jeg kender en som lige har tilredet sin tinker som kun er 2 år og 7 måneder... det er ALT for tidligt.. for hun har allerede været i galop på den osv....

jeg tilred isabella september sidste år..... og nu starter jeg nogle stævner osv... hun bliver 5 i slutningen af nmarts

• #8   4. dec 2006 Jeg ville ikke hverken longere eller sætte mig på en hest der kun er 2... hun fylder jo først 3 til maj så jeg ville først begynde tidligst til efteråret med let træning.
    I tiden dertil ville jeg træne klikkertræning og gå en masse ture og øve jordarbejdet der skal forberede hende til sin fremtid.
    men som du selv siger er meninger forskellige.
    Jeg ville først selv gå igen med min som 4 års, mange gange begynder de og gerne vil lave noget men det er et spørgsmål om at stimulere dem og det klares fint via jordarbejde, gåture, oplevelser og klikker.
    men hver sin mening.

Kommentér på:
tilridning

Annonce