{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

For vildt og hurtigt på tur...:-) {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her skønne pony som elsker at løbe stærkt. Dt kan jeg også godt lide når jeg ved at jeg er med til at styre tempoet...
For 3 år siden smed han mig af i skoven, jeg var ca 11 dengang og havde haft ham i et halvt år. Vi travede af en sti og pludselig ville han bare mere. Hanseatere i vild galop. Jeg fik drejet ham ind på en mark og red i store cirkler, men det gik for hurtigt og sammen med min ikke særlig store erfaring på det tidspunkt, kunne jeg ikke blive på. Han standsede ved en busk og jeg røg af. Jeg kom op på ham igen og vi travede lidt, men der gik lang tid før jeg rigtigt turde ride i skove igen. Faktisk er det først her for et år/halvanden siden jeg rigtigt er begyndt. Indtil da var det KUN skridt. Men så begyndte jeg ligeså stille og en dag galoperede vi faktisk. Men....
Vi flyttede stald da jeg gerne villehave mere selskab(en anden historie). Han har fået meget mere energi end før, men kan stadig styres helt på banen. Jeg fortætter stadig. De min tur ridning men efter vi er flyttet er han blevet så ivrig på tur at han sætter i krydsgalop og tager små, afbrudte skridt. Det er ikke til at sidde på, og jeg kan ikke rigtig følge med eller drive på. Han bliver bare så glad at han ikke kan styre sig tror jeg...
Har I nogle forslag? Jeg vil super gerne med ham ud og galopere!:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For vildt og hurtigt på tur...:-)
  • #1   2. apr 2013 Jeg tror det kan trænes væk. Evt på banen/i hallen først så han er lidt brugt. Måske bare en halv times ridning først og så på tur. Ros ham når han går godt og beløn ham evt. med en frisk gallop til sidst hvor han bare får lov at løbe hvad han kan. Du kan evt. have en anden hest med der kan følge med din egen

• #2   2. apr 2013 Det er faktisk noget der tit sker, hvis man traver/gallopperer meget de samme steder i skoven. Jeg ville simpelthen skridte en masse ture med ham, og få dine forældre til at gå med, så du har en ekstra til at tage ham, hvis han alligevel forsøger. Bliv ved med at øve på banen, og få noget undervisning der, så du får styrket din selvtillid, og så forsøg at lære at gøre alt stille og roligt, så han ikke bliver gearet fuldstændigt op og stresser afsted med dig.

• #3   2. apr 2013 Sådan er det med min søsters pony, man kan træne det væk, og så lav ind i mellem nogle halve parader (eller ganske almindelige parader) så du føler han venter på dig. Det ville også være en god ide at have en anden med, for hvis det så kommer til at gå for hurtigt kan den anden stoppe, og så venter din på den anden. ellers så prøv at få den samlet selvom det kan være svært, men så snart den er samlet får den noget andet at tænke på smiley :)

Og hvis den løber med dig, er det en god ide at have bundet et træktov rundt om halsen sådan som en cordeo sidder, så kan du altid trække i den, så det klemmer på bringen eller lige over bringen og så føler din hest det er unaturligt og så vil den stoppe, og så stop med at trækkke i den når den stopper så det er en belønning smiley

Håber det gav lidt hjælp smiley :) smiley

• #4   2. apr 2013 Emma S: Jeg har før gjort dermed at ride lidt inden så han er mere opmærksom på mig og reagerer bedre, det fungerer godt. Det er først her efter vi er flyttet at han bare bliver så ivrig at jeg ikke kan følge med og sidde ordentligt på ham.:-)
    Sabine Nielsen C: jeg kan sagtens skridte på ham der går ham dejligt fremad i tempo man kan styre. Det er hørt når vi har taget en eller to trav-ture eller jeg vil galopere at han bliver vild, men vi øver stadig bare skridt-turene, tak:-)
    Maria m: Tak for rådene, havde aldrig tænkt at en cordeo er så effektiv, men nu jeg tænker over det har jeg prøvet nogle gange med den hvor han var vildt hurtig på paraderne... smiley
    Endnu en gang tak til jer alle:-)

Kommentér på:
For vildt og hurtigt på tur...:-)

Annonce