{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

kahlua og min springning {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen nu skriver jeg igen igen xD
ja mig og min DV hoppe Kahlua,min mor købte khalua til mig så jeg kan ende med og springe højt.Kahlua kan springe 140cm men det er ikke afprøvet her hos mig inu,men jeg vil gerne springe 70-90-1m på hende men lige nu er hun i genoptræning hun har stået stille i 1 år og vi har højest sprunget 60-65cm.men når jeg vil tag spring på 30-50 cm springer hun meget kraftigt og jeg får en ''mavepumper'' hver gang hun springer sådan,men når jeg løfter mig godt i sadlen er der ingen ting men jeg tør ikke galoper eller trav i springstigebøjler da jeg er bange for og falde af.ved i hvordan jeg kan ''lære'' og galopere/trave i springstigbøjler og hvor kørte skal de være for en pige på 155-158 cm vil i sige sådan CA.

vil ikke have:
Negative kommentar eller lign' kun jers mening
på forhånd tak

ps undskyld der ikke er med stort efter punktum håber i overlever alligevel xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kahlua og min springning
  • #1   26. mar 2013 Hvis hesten er i genoptræning, skal den slet ikke springe endnu.

Mht til at trave og galopere i springstigbøjler: prøv at sætte bøjlerne et enkelt hul op og så rid med den længde indtil du kan holde balancen. Når det så går godt, sætter du bøjlerne et hul mere op osv....

Længden på bøjlerne har ikke kun noget med ens højde at gøre. Det afhænger også af hvilken sadel man rider i og hvor bred hesten er.

Jeg synes at du, når hesten er færdig med genoptræning, skal få noget undervisning. Det lyder temmelig meget som om du er for urutineret til at lege med springningen selv. Og mens du genoptræner hesten færdig, kan du træne din balance ved at stå i let sæde i trav og galop. Kan man ikke det, er man ikke klar til at springe.....

• #2   26. mar 2013 Stine jeg har snart redet i 3-4 år og hun er snart færdig med genoptræningen jeg har fået god for min ridelære og springe på hende,og jeg har foældreopbakning
    jeg kan sagtens stå op i let sæde i tav og galop,jeg har også deltaget i stævner i springningen og springer selv på min 5års og Kahlua....

undskyld hvis jeg virker negativ men sådan er det ikke ment smiley

• #3   26. mar 2013 Opfattede det skam heller ikke negativt smiley

Jamen, hvis du kan stå i let sæde i trav og galop, kan du vel også trave og galopere med springbøjler? Det lød som om du havde vildt dårlig balance.... smiley Hvad med at trave og galopere over bomme? Eller springe små a'temposerier? Så får du redet noget rytme i hesten og får trænet din balance samtidig....

• #4   26. mar 2013 nåårh ja kan måske også være jeg fik skrevet det så man misforstod det :?
    broblemer er bare når jeg vil springe små spring for og skabe tillid og balance mellem os så springer hun meget kraftigt til og så kan jeg ikke følge med ellers får jeg en mavepumper og det er jo træls med mindrer jeg står i stigebøjlerne men det er ikke altid jeg når og rejse mig så meget men skal springe lidt imorgen da vi træner til et stævne så kunne det godt være jeg skulle sætte stigbøjlerne lidt op smiley tak for dit råd

• #5   26. mar 2013 Hvorfor ikke vente med springstævnerne indtil I, I det mindste har nogenlunde styr på det..?

• #6   26. mar 2013 jannie G vi har også styr på det hun springer bare meget højt fordi hun er van til og springe 140cm ikke med mig men med tidl. og gamle ejere
    så derfor spørg jeg om der er noget jeg kan gør for at hun ikke springer så højt:)

• #7   26. mar 2013 du har en ridelære kan jeg læse mig til? smiley

invester i ekstra undervisning. Således at du får 1 gang undervisning i dressur, og 1 gang i spring smiley

og så lad det komme efterhånden som undervisningen giver det.

• #8   26. mar 2013 marie-louise har jeg også tænkt mig men får pt kun undervisning i dressur og springer uden underviser der har jeg min mor til og støtte mig smiley
    men har tænkt mig og spørg min underviser om hun også vil undervise mig i spring
    hvis du forstår

Kommentér på:
kahlua og min springning

Annonce