{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Sur, bider, halepisken, og hyler {{forumTopicSubject}}

Og Ja min dyrlæge kommer på mandag, men jeg er imellem tiden blevet meget nervøs!..

Det er sådan at min "gamle" 26 åriget islænder, som jeg altid har redet, har haft 4 mdr pause for at skåne hendes ben her i frosten!

Hun har altid været livlig og glad, men nu skulle jeg jo så til at ride hende op igen, inden de skal på græs fordi hun tidligere har været forfangen og derfor skal hun rides alle de mdr. de går på græs.

Da jeg gav hende fri i november gik hun glad afsted som hun plejer, ikke noget brok OVERHOVEDET.

sagen er den at her efter 4 mdr. så pisker hun med halen når gjorden spændes, når man sætter foden i bøjlen pisker hun med halen og bider ud efter en. NOGEN gange når man ligger vægt i bøjlen så hyler hun inden man stiger op!

Når man så sidder på hende og rider frem så er ørene helt afslappet, hun går glad frem og viser ingen tegn på ubehag, hendes øjne er rolige og afslappet halsen sænket til vandret position.

Snakkede med dyrlægen i går og hun kommer på mandag. Hun vil gerne gennem tjekke hende, men mener samtidig at det kan være fordi hun ingen muskler har.

Nogen der har prøvet noget ling,? kom gerne med kommentar på hvad der kan være sket eller om i også kan have en terori om at det er fordi hun mangler muskler.... osv osv.

men hold der gerne i en pæn tone, da jeg som sagt er blevet nervøs i vente tiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur, bider, halepisken, og hyler
  • #1   19. mar 2013 Prøv at stige op fra skammel? Det kunne tænkes at muskelfattighed har gjort at det gør ondt på den når du stiger op i bøjlen, specielt hvis der ikke virker til at være noget når du er deroppe og rider. Men generelt stig op med skammel.

Kan osse tænkes hun er ved at være "sær" på sine gamle dage, men det lyder meget voldsomt hvis det er kommet så plusligt. Det lyder ihvertfald om som om den er i smerter lige umiddelbart for mig!

• #2   19. mar 2013 Jeg ville bare prøve at stige op med en skammel så du ikke belaster ryggen - også spænde gjorden et hul af gangen stille og roligt smiley
    Krydser finger for Dyrlægen kan finde ud af noget for dig! smiley
    - Kan være hun har ligget forkert og fået lidt øm ryg, så når du ligger vægten i gør det ondt i en spændt muskel - ingen ide bare en teori smiley

• #3   19. mar 2013 tror bare du skal forsøge at spænde gjorden et hul af gangen med pauser imellem hver...hun synes sikkert det er vældig ubehageligt efter lang tids frihed at blive spændt ind igen smiley

• #4   19. mar 2013 som du beskriver det lyder det næremere til din hest har noget i klemme så ville både lade dyrlæge og en kiropraktor eller assør tjekke den igennem

• #5   19. mar 2013 Min egen hest, bed også da han så sadlen, og da jeg lagde den på ham. Jeg har altid kunne hoppe op på ham, hvor jeg springer op, fra jorden af, men han lagde ørene tilbage, lige så snart, jeg begyndte at hoppe. Når jeg red, var der ingen problemer. Han havde ørene fremme, i alle gangarter, og var helt ligeglad. Det viste sig at han havde betændelse i ryggen, hvor dyrelægen skulle have, blodprøver, røngten billeder, og scanning.. smiley

• #6   19. mar 2013 jeg håber på det bedste, hun skal i hvertfald ikke gå og have ondt. hun har ALDRIG fejlet noget og aldrig været sær eller aggerasiv. det der undre mig mest er at hun var fit for fight i november og efter 4 mdr. pause er hun sådan her, håber det "bare" er fordi hun er muskelfattig

• #7   19. mar 2013 få kiropraktor ud, det kan nemt være hendes skulder der er rykket ud af led, det skaber smerter i gjordleje og skulder, og ryg. smiley og det kan være sket hvis den er skredet på folden, har lagt forkert eller lign. der skal ikke meget til smiley

• #8   19. mar 2013 26 år er en høj alder også for en isænder, der skal jo kommer naturlig slidtage og alderdom

• #10   19. mar 2013 puha frygter virkelig det er fordi hun ikke kan mere :'o(

• #11   19. mar 2013 hun slår med halen bare jeg bevæger mig på siden af hende, men jo skammel vil hjælpe til hun ikke får trækket men hun vil stadigvæk blive sur

• #12   19. mar 2013 Vil også anbefale og få en fys/kiro ud til hende.

Hun har tydeligvis smerter og det kan sagtens være noget der har forskubbet sig ved og skride ud på folden eller lign ved leg.

Godt du lytter til hende! Mit råd - rid ikke før årsagen er fundet. Lyt til hende når du sadler op og rid først igen, når hun fortæller dig, at det er ok at du sætter dig op smiley

• #13   19. mar 2013 Hun kan have lavet noget på fold - et vred der gør at hun er øm.

• #15   19. mar 2013 Har lige for 10 min siden haft hende en tur i longen for at tjekke om hun var stiv halt eller andet, men der var intet at se, hun gik glad frem.... nå men jeg tog hende så ind til midten og kælede hende over hele kroppen der var stadigvæk ingen ting. så tænkte jeg at jeg ville prøve at hoppe foran, ved siden og bag hende, (altså lidt miljø træning, skal lige siges hun normalt er totalt cool og der plejer ALDRIG at være noget det skræmmer hende!) men da jeg hoppede foran hende vendte hun siden til mig hylede og piskede med halen! jeg rørte hende ikke på noget tidspunkt!

jeg gik over på den anden side med samme resultat. nu undre det mig virkelig....

Gav hende en godbid da hun slappede af igen og prøvede forsigtigt igen, men igen med samme resultat...

Kommentér på:
Sur, bider, halepisken, og hyler

Annonce