{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Min hest er "stærk." {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Blot en undring fra min side, som jeg lige ville høre jeres holdning til.

Det drejer sig om folk, der siger, at deres heste er stærke. "Jeg bruger et hårdt bid, fordi min hest er stærk", "Min hest løber fordi han er stærk" osv osv.

Her tænker jeg så - alle heste er da langt stærkere end deres ryttere, og kunne hvis de ville løbe afsted. Jeg kan simpelthen ikke forstå, når folk siger, at deres heste trækker, løber eller går friskt frem fordi de er stærke. Det handler vel for disse ryttere forhåbentlig ikke om fysiske kræfter i ridningen af heste i al almindelighed? Man ville da aldrig holde en hest tilbage under ridning ved hjælp af fysiske kræfter - ligesom normale velredne heste heller ikke blot undlader at løbe fordi de ikke er stærke nok fysisk. Det handler jo ganske enkelt om træning.

Er du én af dem der begrunder problemadfærden med en "stærk" hest? Hvad mener du i så fald? Og hvad tænker I ellers om emnet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er "stærk."
  • #3   12. mar 2013 Super emne! smiley

    Hårde/stærke/stædige heste er vel alle i bund og grund heste, der er ofre for menneskers inkompetence. Længere tror jeg ikke den er.


  • #4   12. mar 2013 Jeg har e pony..
    Når små piger rider ham vil de sige at han er stærk eller hård i munden, men kan man ride for ben og sæde er hesten blød som smør..

    En hest er ikke stærk eller hård i munden den udviser konfliktadfærd fordi den føler sig presset eller en forvirret.

    Et hårdt bid er aldrig løsningen hvis du spørger mig..
    Men korrekt ridni g, træning og tålmodighed.


Kommentér på:
Min hest er "stærk."

Annonce