{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

lær hesten at dreje?:o {{forumTopicSubject}}

Jeg har min lille whiskey som skal til at tilrides.
jeg har det nu sådan at han skal lære at dreje
hvordan lærte i jeres at dreje?

min gamle duncan gjorde jeg ved at tafe to pæle op og riden rundt om dem og duncan fattede hurtigt pointen i det. men whiskey er lidt en anden hest og ved ikke hvordan jeg skal gøre? vil jo ikke hive for meget i munden.:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lær hesten at dreje?:o
  • #1   11. mar 2013 min gamle ridelærer (lars therkildsen pony spring landstræner)
    Han gjorde altid sådan at når han sad på hesten, så tog han lidt i den ene tøjle mens han knepsede/lavede en lyd med fingerene, lidt ud fra hestens hovede så den drejede hovede for at se hvad det var smiley det var skide smart, han gjorde det 10 gange til hver side, også havde de fanget den smiley

• #2   11. mar 2013 De gange jeg har været med til at tilride heste så, har vi gjordt det at vi for eksempel hvis vi skal dreje til højre, så ligger vi venter schenkel til og trækker blidt i højre tøjle, men i stedet for bare at trække så høre højre hånd ud til låret. håber det hjalp lidt smiley

• karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #3   11. mar 2013 Helt klart udvendige ben ( Schenkel ) til og indvendige hånde( tøjle) ind mod låret.

• #4   11. mar 2013 præcis som de andre siger, men prøv at knepse imens, så de synes det er spændende og kigger smiley

• #5   11. mar 2013 Fra jorden.. såre simpelt smiley Der kan du meget bedre hjælpe hesten til at forstå hvad du mener fordi den er vant til at flytte sig for dig på jorden og derved bedre forstår.

• #6   11. mar 2013 han flytter sig allerede fra jorden. jeg skal bare have det overført nu.:)

• #7   11. mar 2013 Altså kan den føres rundt på banen via almindelig tøjleføring fra jorden? For så er der da ikke langt til at den kan fra ryggen smiley

• #8   11. mar 2013 Jeg har selv en, som skal tilrides til september. Det jeg har gjort, er at gå ved siden af ham. Når vi så skal dreje til venstre f.eks., har jeg langt en inddirekte tøjle (altså den højre!) op mod hans hals og selv gået til venstre. Han fattede det på under et minut og kan nu styres rundt i skridt og trav fra jorden kun via indirekte tøjle.

Når jeg så skal sætte mig op på ham til september, kan han det allerede, hvor jeg også kan bruge mit sædeben sammen med den inddirekte tøjle, så han kobler disse ting.

Jeg bruger ikke den direkte tøjle til at dreje med, da det er den, han skal stille sig for. smiley

Kommentér på:
lær hesten at dreje?:o

Annonce