831 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "HMS?"
Hms
Hejsa folkens:) Da jeg desværre har opgivet at ride min part "efter alle dressurens regler" vil jeg gerne lave horsemanship med ham istedet. Jeg er helt ny i det med horsemanship, og har kun læ...
Hejsa folkens:) Da jeg desværre har opgivet at ride min part "efter alle dressurens regler" vil jeg gerne lave horsemanship med ham istedet. Jeg er helt ny i det med horsemanship, og har kun læ...
Skrevet af: Naja J - 20. jan 2016
HMS
Hej folkens, er der nogle af jer som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse om HMS, og lære at lave tricks og lege med hesten? :-) På forhånd tak! :-)
Hej folkens, er der nogle af jer som kender nogle hjemmesider hvor man kan læse om HMS, og lære at lave tricks og lege med hesten? :-) På forhånd tak! :-)
Skrevet af: *LEK* HEST MED STIL PÅ! ! - 26. aug 2013
HMS
Hej Har i nogle gode ting man kan lave med ens hest? tricks også ?
Hej Har i nogle gode ting man kan lave med ens hest? tricks også ?
Skrevet af: Camilla N - 12. nov 2012
Spar penge på din forsikring
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Eller kig på www.cordeo.dk for Parelli-inspirerede øvelser.
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 91
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
sep 2004
Følger: 48 Følgere: 52 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 189
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Hvis du søger ideer til jordarbejde så kan du google groundwork eller søge efter det på youtube.
Nu ved jeg ikke om der er noget særligt du gerne vil opnå eller om det bare er til afveksling i træningen?
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 29 Emner: 432 Svar: 2.724
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Ellers kan du starte med miljø træning, hvor du lære hesten at reagere med nysgerrighed istedet for angst overfor ting som den kunne finde truende. Til miljø træning kan du bruge paraplyer, piske, presseninger, en cykel. en træplade, en palle osv ovs. Hvad som helst du lige har ved hånden som hesten kunne ske at være bange for.
Du skal så vise tingen til hesten og rose hesten for den adfærd du gerne vil have frem. Du må ikke tvinge hesten til at snuse til tingen eller gå tættere på den, men opfordre den på en venlig måde, og så rose rigtig meget når det går et skridt i den rigtige retning. Brug rosene ord i en dyb og rolig tone, kløning, pauser og evt. godbidder hvis hesten duer til det. (ikke alle heste kan tåle at blive trænet med godbidder)
Når du er blevet god til at vende hesten til farlige ting, så kan du gøre det samme ved vejen.
HMS?