{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HMS?
  • #1   6. mar 2013 Læs Ute Lehmanns bog.
    Eller kig på www.cordeo.dk for Parelli-inspirerede øvelser.

• #2   6. mar 2013 Overalt på nettet. google ordet og så kommer der en masse. Jeg bruger youtube meget for så kan man se forskælige måder at lave øvelserne på og kan finde ud af hvad der passer bedst til dig og din hest inden i går i gang. Det kan godt betale sig at kikke lidt inden man kaster sig ud i de forskælige øvelser.

• #5   6. mar 2013 Tak smiley jeg ved godt hvad HMS er, jeg har bare ikke kunne finde nogen øvelser..

• #6   6. mar 2013 Alm god træning er god horsemanship. Vil også anbefale Ute lehmann, dog kan jeg ikke se, at en carrot stick og rebgrime skulle være bedre end alm pisk og longe. Jeg har set flere parelli videoer hvor der svinges med torvet ved hestens hoved for at få den til at bakke mm, det er på ingen måde god horsemanship - så vær kritisk når du finder inspiration smiley

• #7   6. mar 2013 Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med horsemanship øvelser. Horsemanship er jo ikke en træningsform men en måde at omgåes hesten. Det er både det at strigle hesten, trække med den og træne med den på forskellige måder. Det handler bare om at udvise respekt for hesten.

Hvis du søger ideer til jordarbejde så kan du google groundwork eller søge efter det på youtube.
    Nu ved jeg ikke om der er noget særligt du gerne vil opnå eller om det bare er til afveksling i træningen?

• #8   6. mar 2013 Lady - altså vi skal have et tillidsbånd bygget op, da jeg skal have gjort hende trafiksikker, hvilket jeg ikke vil gøre, før vi har 100% tillid til hinanden. smiley

• #9   6. mar 2013 Der er ikke noget der hedder tillidsøvelser. Det du kan gøre er at blive bedre til at forstå hestens kropssprog og gøre dit kropssprog forståeligt for hesten, det vil give jer en højere forståelse for hinanden og derfor bedre tillid. At gå igang med det kræver at du skal igang med at søge en masse viden. Jeg kan anbefale dig at starte med Ute Lehman eller Klaus Hempfling. Der er både bøger og masser af videoklip du kan gå igang med.

Ellers kan du starte med miljø træning, hvor du lære hesten at reagere med nysgerrighed istedet for angst overfor ting som den kunne finde truende. Til miljø træning kan du bruge paraplyer, piske, presseninger, en cykel. en træplade, en palle osv ovs. Hvad som helst du lige har ved hånden som hesten kunne ske at være bange for.
    Du skal så vise tingen til hesten og rose hesten for den adfærd du gerne vil have frem. Du må ikke tvinge hesten til at snuse til tingen eller gå tættere på den, men opfordre den på en venlig måde, og så rose rigtig meget når det går et skridt i den rigtige retning. Brug rosene ord i en dyb og rolig tone, kløning, pauser og evt. godbidder hvis hesten duer til det. (ikke alle heste kan tåle at blive trænet med godbidder)
    Når du er blevet god til at vende hesten til farlige ting, så kan du gøre det samme ved vejen.

Kommentér på:
HMS?

Annonce