{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Min hest er meget aggressiv {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en fjordhest, den viser en meget aggressiv adfærd når den skal longsjere den.
Jeg har forsøgt at øve med den, men den viser ingen aggressiv adfærd når den er tæt på mig/ jeg også går med den rundt for at vise hvordan det skal gøres.
Det virker lidt som om, den søger hen mod mig og så snart den kommer langt fra mig bliver den aggressiv (stejler, sparker og stikker af) og gider ikke noget.
Den viser glæde i nærheden af mig, og vil MEGET gerne med mig når jeg går på marken følger den trofast med mig, jeg har ikke trænet den i det men den gør det automatisk. Kalder jeg på den kommer den løbende i fulde fart, og vil gerne snakke.
Den anden fjordhest jeg har tager det meget roligt når den har den på.
Jeg håber i kan hjælpe mig eller måske har svar på hvorfor denne ellers rolige hest er så skæmt af denne snor.

M.V.H Rikke Nielsen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er meget aggressiv
  • #4   18. feb 2013 Lyder til den ikke er glad for at arbejde selvstændigt smiley

Jeg plejer at at tvinge mine heste jeg har i træning ud. Og så snart den gør bare lidt af det rigtige så roser jeg. Til sidste forbiner hesten det med at så snart den gør det rigtige for den ros og når vi er færdige ved den at den får ros bagefter.

• #5   18. feb 2013 For mig er det bagdelen ved at longere sin hest; i store træk lærer du den at løbe væk fra dig... Not good!
    Men umiddelbart tænker jeg: hvorfor longerer du den? Og er set noget du gør ofte? Formålsløst longering løber heste trætte i. Det er jo ikke et spørgsmål om, at hesten bare skal rende rundt i en cirkel, som den vil. Den skal jo arbejde og beskæftiges, ellers giver det ikke meget mening.

• #6   18. feb 2013 Vil sige at du skal få hjælp til det. Min egen begyndte også at være aggresiv, fordi hun ikke fattede hvad jeg mente, og fordi hun fandt ud af, at hun kunne flytte rundt med mig, hvis hun begyndte at true. Det endte med at hun tre gange angreb, ved at løbe direkte ind i mig, så jeg væltede omkuld, samtidig med at hun bed mig i armen, så jeg fik blå mærker.
    Jeg fik hjælp til det, af en kyndig indenfor jordtræning, og det hjalp virkelig meget på få timer smiley nu kan jeg altid selv håndtere hende i longe, og ved hvordan jeg skal reagere, hvis hun stritter imod mig smiley

Kommentér på:
Min hest er meget aggressiv

Annonce