Problemer med tilridning.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Vi købte i marts/april måned sidste år en 3 årig hoppe. Hun var meget nervøs og havde ikke været i hænder, men hun blev hurtigt tryg ved os. I efteråret 2012 begyndte vi med tilridningen. Hende der skulle hjælpe med det er rigtig dygtig og dyrlæge, så der skulle ikke være nogle problemer der. Men efter 5-6 gange var hun stadig meget nervøs og jeg kunne kun skridte på hende, hvis nogen trak hende. Med det samme personen der trak hende gik lidt væk, blev hun utrolig nervøs.. Da vi ikke har ridehus var vi nød til at holde en længere pause pga. vejret. Problemet er nu at jeg mere eller mindre har opgivet tilridningen! Hun er svær at håndterer fra jorden! Hun har ingen respekt og kan finde på at sparke. Jeg er utryg ved at skulle op på ryggen af hende igen og jeg har ikke pengene til at sende hende i tilridning hos nogle der tager 2-3000 om måneden for det! Derudover skal hun tilrides bidløst og det er også et problem, da hende der før hjalp mig ikke kunne se nogen grund til at hun ikke skulle have bid på..
Jeg skal på efterskole til sommer og kan ikke have hende med, og at finde nogen der vil låne hende imens, er nærmest umuligt som det ser ud lige nu..
Håber i kan hjælpe!
//Olivia
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
eller
http://www.hestegalleri.dk/grupper/velserunderridning
Her er jeg sikker på at du nok skal kunne få nogle brugbare svar.
Jeg er ikke selv helt sikker på hvad jeg ville gøre i din situation, men jeg vil tænke lidt over det og skal nok vende tilbage til dig hvis jeg kommer på noget! Det er en ret svær situation kan jeg godt se..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 92
Det er mit råd ang træning..
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
jan 2008
Følger: 283 Følgere: 282 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.264
Som det ser ud lige nu bruger jeg kun tid på jordtræning. Desværre har hun det med at være aggressiv når vi træner. Fra jorden er hun på ingen måde nervøs! Der gør hun bare hvad der passer hende.
jul 2008
Følger: 1 Svar: 5
Jeg kan muligvis tilbyde min hjælp, send evt. en pb til mig hvis du stadig mangler hjælp.
jan 2008
Følger: 283 Følgere: 282 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.264
jul 2008
Følger: 1 Svar: 5
Problemer med tilridning..