364 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Findes der heste, der ik kan springe? Findes der heste, der ik kan springe?

Ja, mit spørgsmål er om, der findes heste, som bare i k k e kan lære at springe?
Nu er jeg selvfølgelig ikke prof (:D), da jeg ikke bryder mig så meget om spring.. Har dog forsøgt at vise hende, hvordan hun springer.. Første gang var springene ikke så høje, så dem brasede hun bare lige igennem... 2. gang var springet ca. 60 cm, og hun kom da over i trav, dog med slinger hen mod.. Havde benene godt ved, og hun kunne derfor kun gå en vej.
Det virker som om, at hun bare ikke kan springe.. Tror ikke, at det har noget med hendes bygning at gøre (araber/nordbagge), da hun er utrolig let og smidig i dressuren.. Kan vende på en femøre..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Findes der heste, der ik kan springe?
  • #1   20. nov 2006 Hun mangler måske bare træning xD

• #2   20. nov 2006 Frksylle: Okay,.. Tror Freja er en af dem.. Hun forstår nemlig ikke, at man skal o v e r springene, og ikke igennem eller udenom smiley

• #3   20. nov 2006 Freja kan ingen gang løsspringe.. Hun braser lige igennem det..

• #4   20. nov 2006 Hvad gør hun hvis du lægger en bom på jorden et halvt galopspring foran springet?

Jeg tror ikke på at hun ikke kan springe, og når hun løber uden om, så tror jeg nærmere at det skyldes trods, end manglene evne.

• #5   20. nov 2006 Lise: Ved det ikke, for har faktisk ikke prøvet det.. Prøvede kun 1 gang, da det var så svært,. ikke ikke tvinge hende..

• #6   20. nov 2006 Du skal ikke tvinge, men du er nok nød til at presse hende lidt - det er to meget meget forskellige ting.

Den første gang Bohemo blev løssprunget der lagde ejg en bom foran springet, for at hjælpe ham, og så lavede jeg en "bane" uden om springet, så han var nød til at "konfrontere" springet, for at komme videre i banen - det var ikke fordi han ikke ville springe, men simpelthen for at hjælpe ham med at forstå hvad meningen var - og så havde jeg ham i longen - du kan se billeder af det på hans profil, og som du kan se på billederne, så var der INGEN form for tvang, og han nød at springe, og han var faktisk næsten umulig at stoppe igen smiley haha

• #7   20. nov 2006 Du kan evt også lægge 3 -4 bomme direkte på jorden, i passende afstand, og så simpelthen trave hende hen over bommene - det kan du evt. gøre mens du sidder på nakken af hende, eller du kan gøre det mens du har hende i longen.

Det kan også hjælpe din pony, hvis det spring du laver et et "kryds spring" altså bommene er lagt op som et kryds smiley og igen skal springet være så lavt at hun kan trave over det.

JEg undrer mig lidt over, at du starter med at løsspringe hende, for hun burde kunne holde til at du sidder på hende, og hvis du sidder på nakken af hende, så kan du lettere hjælpe hende over springene smiley

• #8   20. nov 2006 Det gør der ikke..
    Ian er ikke så god med rytter. Han kan ikk finde ud af små spring, men i løsspring springer han let en oxer på 1.30 også i trav

• #9   20. nov 2006 Lise: Jeg har kun sprunget hende, mens jeg sad på hende.. Hun havde ganske små krydsspring, men hun vadede bare igennem dem.. Som om hun ikke kunne forstå, hvad hun skulle??
    Skal nemlig snart ud på rideskolen i weekenden også, og der ville jeg gerne lærehende at springe..

• #10   22. nov 2006 Hej !

Nej, som sådan findes der ikke heste som ikke kan springe, da det ligger til deres natur.
    Men der findes mange som man tror ikke kan finde ud af det da de andre har prøvet/ er vant til det. De har naturligvis sværere ved det.

Men med en masse løsspringning hvor hesten selv kan prøve grænser af, og udforske det uden at have en krævende rytter på ryggen er den bedste måde, og kender faktisk ingen heste som ikke har kunnet lære det ved hjælp af løsspringning ca. 1-2 gange om ugen med et par spring pr. gang.
    Men husk det kan tage lang tid, og jeg vil foreslå dig at blande en ridelærer ind i det som har forstand på at indspringe heste når du så begynder at ride din hest over spring. Start evt. (NÅR hesten er glad og 100% tryg ved selv at springe og gå over bomme med dig fra jorden) med at skridte over nogle bomme, gør det i stedet for løsspringningen i et par uger (Igen gå FØRST vidrere når hesten er helt tryg) også trav evt. over nogle, begyndt at trave over små kryds, galopere over så kryds også på lodrette og evt. oksere.

Det kan tage helt op til et år at indspringe en hest korekt !!

Skriv evt. til mig på privaten hvis du har spørgsmål (:

Hilsen Ditte

• #11   22. nov 2006 Alle heste kan trænes til det, nogle er bare længere om at lære end andre smiley Og så i meget forskellige højderr.

• #12   26. dec 2006 nej der findes ikke heste der ikke kan lærer at springe men der er nogle der har sværer ved det en andra

Kommentér på:
Findes der heste, der ik kan springe?

Annonce