602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

(Til)ridning (Til)ridning

Hej alle

Jeg overvejer at få min hest Sibiriens Chestar i ridning i en måneds tid, da han bliver 4 i år..
Han er fuldt trense og sadelvandt og styrbar i skridt og trav + vi har været i galop på tur..

Hvor højt et plan ville i finde en rytter på til at træne sådan en hest??
Og hvor meget ville I forvente, at jeres hest kunne lære efter en måned??

Jeg har fundet en, som rider på M-plan og hun forventer selv, at hun kan lære ham at gå til biddet, og forstå signalerne for halve parader, bøjning i volten og skridt, trav og galop. Altså starten og det mest basale af grundridningen..

Er det ikke fair for en måned??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (Til)ridning
  • #1   25. jan 2013 Jeg synes det er fair for en måned, da den jo ikke kan så meget som du skriver, så synes jeg at det er fair.. Jeg har selv haft min egen i tilridning og der fik min også det meste afg grundridningen på plads! smiley
    - Men det kommer jo også selv an på hvad du selv vil have at den skal kunne, for du har vel et mål med den?

• #2   25. jan 2013 Syntes også det lyder vældig fair, men det afhænger jo også af prisen smiley

• #3   25. jan 2013 Prisen er 3000,- inkl. alt smiley
    Jeg vil bare gerne have noget at arbejde videre på fremadrettet... Altså vidreuddanne ham, når grundridningen er på plads..

• #4   25. jan 2013 Synes jeg lyder helt fair, sender også selv min i tilridning idag (-:

• #6   25. jan 2013 Synes pris og forventninger er helt fair smiley
    Det er vigtig at få forventningsafstemt, så ingen bliver skuffet over resultatet.

Hvem er denne M-rytter?? Er det en fra din omgangskreds eller er det en som faktisk driver forretning? - Kunne jo være man ku overveje hende, hvis man en dag skulle ha en rå hest smiley

• #7   25. jan 2013 Du skal huske ikke alle heste er lige hurtige til at lære. Og nogen blir stresset osv. Det er meget forskelligt hvor lang tid det tager. Det er meget individuelt fra hest til hest. Så ja nogen gange er 1 mdr nok men andre er det slet ikke. Jeg gør det på hestens præmisser 100% så jeg siger altid 2 mdr for ikke at love noget som hesten ikke er klar til

• #8   25. jan 2013 Pas på med dine forventninger. Du risikerer bare at din hest bliver presset over evne fordi rytteren gerne vil bevise sine evner, specielt hvis det er een som ikke har meget stor erfaring i netop tilridning.

Efter en mdr., uden problemer og med de forudsætninger din hest kommer med, kan du forvente: at hesten kan bære rytter i skridt og trav, at galopanspring er påbegyndt og den kan galopere kortvarigt med rytter. At hesten er tøjleret og schenkelret. dvs. styrbar, samt start- og stopsignal er på plads. Herunder hører at hesten går frem for et let schenkeltryk og forstår den sideførende hjælp.

Man kan ikke forvente at hesten umiddelbart går til biddet, medmindre der bruges hjælpetøjler eller hesten fra naturens hånd ligger lige til. Halve parader hører også til på et højere niveau, men når start og stopsignal er på plads, er det bare et spørgsmål om øvelse og styrke, så kommer begge disse ting på plads helt automatisk.

• #9   25. jan 2013 Sonja Strib * Team Egely *: Det er hende her
    (link fjernet)

Har kun hørt godt om hende og de kommende 14 dage efter hendes arbejde med ham bliver han stående derude, så hun kan undervise mig på ham..

• #10   25. jan 2013
    Jeg ville syntes det er for meget, men nu er jeg også en af dem der ikke forstår hvorfor en hest skal gå til bidet, kunne anspring, bøje sig mm. efter en måned. Det er for mig alt for mange ting, alt for hurtigt.

Men er du af en anden holdning, så er det ikke for hurtigt.

Kommentér på:
(Til)ridning

Annonce