(Til)ridning (Til)ridning
Hej alle
Jeg overvejer at få min hest Sibiriens Chestar i ridning i en måneds tid, da han bliver 4 i år..
Han er fuldt trense og sadelvandt og styrbar i skridt og trav + vi har været i galop på tur..
Hvor højt et plan ville i finde en rytter på til at træne sådan en hest??
Og hvor meget ville I forvente, at jeres hest kunne lære efter en måned??
Jeg har fundet en, som rider på M-plan og hun forventer selv, at hun kan lære ham at gå til biddet, og forstå signalerne for halve parader, bøjning i volten og skridt, trav og galop. Altså starten og det mest basale af grundridningen..
Er det ikke fair for en måned??
apr 2009
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 243
- Men det kommer jo også selv an på hvad du selv vil have at den skal kunne, for du har vel et mål med den?
feb 2009
Følger: 40 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 140
dec 2009
Følger: 58 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 425
Jeg vil bare gerne have noget at arbejde videre på fremadrettet... Altså vidreuddanne ham, når grundridningen er på plads..
aug 2007
Følger: 390 Følgere: 388 Heste: 9 Emner: 215 Svar: 2.095
maj 2006
Følger: 137 Følgere: 145 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 267
Det er vigtig at få forventningsafstemt, så ingen bliver skuffet over resultatet.
Hvem er denne M-rytter?? Er det en fra din omgangskreds eller er det en som faktisk driver forretning? - Kunne jo være man ku overveje hende, hvis man en dag skulle ha en rå hest
mar 2008
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 829
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 599
Efter en mdr., uden problemer og med de forudsætninger din hest kommer med, kan du forvente: at hesten kan bære rytter i skridt og trav, at galopanspring er påbegyndt og den kan galopere kortvarigt med rytter. At hesten er tøjleret og schenkelret. dvs. styrbar, samt start- og stopsignal er på plads. Herunder hører at hesten går frem for et let schenkeltryk og forstår den sideførende hjælp.
Man kan ikke forvente at hesten umiddelbart går til biddet, medmindre der bruges hjælpetøjler eller hesten fra naturens hånd ligger lige til. Halve parader hører også til på et højere niveau, men når start og stopsignal er på plads, er det bare et spørgsmål om øvelse og styrke, så kommer begge disse ting på plads helt automatisk.
dec 2009
Følger: 58 Følgere: 57 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 425
(link fjernet)
Har kun hørt godt om hende og de kommende 14 dage efter hendes arbejde med ham bliver han stående derude, så hun kan undervise mig på ham..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.970
Jeg ville syntes det er for meget, men nu er jeg også en af dem der ikke forstår hvorfor en hest skal gå til bidet, kunne anspring, bøje sig mm. efter en måned. Det er for mig alt for mange ting, alt for hurtigt.
Men er du af en anden holdning, så er det ikke for hurtigt.
(Til)ridning