{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skridte varm og af.
  • #1   22. dec 2012 Jeg skridter altid 10-15 min. varm og laver derefter 10 min. trav i letridning før jeg begynder med det samlet smiley
    Bagefter så skridter jeg gerne 20-25 min af smiley

Når jeg skridter varm, går hesten til bidet og jeg laver nogen schenkel øvelser smiley Når jeg skridter af er det lidt forskellige om det er til bidet eller for løse tøjler smiley

• #2   22. dec 2012 Jeg skridter varm 15 min for lange tøjler, os så samler jeg lige så stille op og så traver jeg nogle runder for lidt længere tøjler.. Samler derefter tøjlerne op og begynder så stille og roligt med nogle løsgørende øvelser. Jeg skridter af i 15 min for lange tøjler men rider ikke rigtig nogen øvelser der, lader bare hesten skridte lige så stille og roligt smiley

• #3   22. dec 2012 Jeg har læst at man skal skridte varm i mindst 10 min. Når jeg skridter af skridter jeg indtil han ikke puster mere smiley
    Når jeg skridter varm og af er det kun for løse tøjler smiley

• #5   22. dec 2012 Jeg starter med at skridte for lange tøjler, og de først 5 minutters tid på hovslaget. Så begynder jeg at lave store volter, store slangegange, skråt igennem osv - stadig i skridt for lange tøjler. Efter 10 min. skridt begynder jeg at trave, og når jeg har travet 5 min, begynder jeg at have mere fat i tøjlerne. Når jeg skridter af, er det altid for lange tøjler og uden at lave nogen øvelser, så hesten ved, den er færdig med træningen smiley

• #6   22. dec 2012 Jeg plejer at skridte varm i 10-15 minutter (+ - alt efter hvordan pony opfører sig og vejret). Jeg begynder stille og roligt at samle tøjlerne efter ca. 5 minutter (bare så jeg har kontakt), og laver lidt småøvelser.
    Jeg skrider igen af i 10-15 minutter, hvor det bare er for løse tøjler smiley

• #7   22. dec 2012 jeg skridter varm i cirka 10 minutter og når jeg rider min pony dybere er det også efter cirka 10 minutter.Jeg skridter af for løse tøjler så hesten kan strække sin hals ordenligt, i starten når jeg skal til at skridte ham af kan jeg godt finde på at lave bøjeøvelser før og så derfeter løse tøjler. Jeg skridter ham indtil han ikke puster mere:-)

• #8   22. dec 2012 Skridter varm i en 5 til ti min. For lange tøjler smiley
    Rider nogle gange også i trav for lange tøjler hvis jeg lige har brug for at varme muskler op. Så rider jeg trav letridning og rider hesten til biddet, men halsen er lang og en smule forand lod. Derefter samler jeg gradvist hesten og rider alle mulige øvelser. Efter at jeg har redet hesten så den har været "op ad bakke gående" giver jeg den gradvist ængere tøjler og traver af i letridning i ca.3-5 min. Så til slut skridter jeg af. Hvor lang tid kommer an på om hesten sveder eller ej smiley

• #9   22. dec 2012 20 min for løse tøjler. Ca 5 min trav for lange tøjler, samler derefter.

• #11   22. dec 2012 Jeg rider altid for løse tøjler og i alle gangarter i skoven, på banen stikker hu desværre stadig over midten, når hun vil hjem... Jeg skridter varm i 15-30 minutter alt efter mit humør, hvorefter jeg traver forholdsvis korte distancer. Det er ekstremt hårdt for mig at trave i længer tid ad gangen, da jeg ingen sadel har, og jeg skal koncentrere mig om at holde balancen, takten, farten og alt det der, og mine lårmuskler er sgu ikke alverden ... havde jeg en sadel, travede jeg gerne i 2-3 minutter ad gangen (lige nu traver vi et halvt, maks et minut ad gangen grundet hest og rytter i dårlig form), og vi skridter gerne 5-10 minutter, dør vi gør andet. Galopere gør vi meget i, da hun er skide god til at flytte sig for mine schenkler frem og tilbage på stien, og hun er blevet ekstremt sød til at stoppe for sædet - vi galoperer korte distancer. Måske 100 meter, ned i skridt, galop fra skridt, 100 meter mere, trav, parade, tilbagetrædninger og så om igen... Okay, det var hele træningsforløber, det skulle I ikk høre... Jeg skal som minimum skridte af 25 minutter, ellers er hun helt død, nær vi er hjemme. Sm regel skridter vi af 30-45 minutter, uanset hvor koldt det er (jep, i dag frøs jeg de sidste 6 kilometer hjem, fordi lillehest var for udmattet til at lave mere)... Vi skridter rigtig meget af, men kun fordi hesten er i dårlig form...

• #14   22. dec 2012 Jeg skridter altid varm 10-15 minutter:-) Enten på tur eller på banen(begge ting for lange tøjler).
    Så skridter jeg 5 minutter mere hvor jeg beder hesten/ponyen om at samle sig lidt mere og stille hovedt en andelse;-)
    Så 15-20 trav:-) Gallop sammenlagt 20 minutter tror jeg;-) Inkl skridte pause og begge volter;-)
    Så traver jeg godt af og stopper først når f.eks. Lise<3 gik stille og roligt da hun havde det meget med at løbe derud af.
    Så skridter jeg af gerne 15-20 også på tur eller på banen:-)

I mellem hele mit program er der indlagt skridte pauser omkring 3-4:-)
    Pauserne er ikke så lange, kommer lidt an på situationen;-)

profilbillede
  • #15   22. dec 2012 skridter varm for langetøjler i 12 min også 5 min i skridt hvor jeg arbejder med ham før løsetøjler så trav hvor han skal søge frem og lange tæjler de er kun så jeg lige kan mærke ham så efter ti min samler jeg ham op og arbejder med ham skridt af er helt langetøjler i 15 -20 min

• #16   22. dec 2012 Jeg plejer når jeg rider bane.. Skridt varm i 10min(nogen gange 15min) med løse tøjler og samler så tøjlerne lige så stille..

Efter træning traver jeg af for lange tøjler og let ridning.. Ca. 5min
    Skridter af : ca 10min alt efter hvor meget hesten puster/sveder...

Kommentér på:
Skridte varm og af.

Annonce