{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Øvelser man kan lave med en et føl :D? {{forumTopicSubject}}

Inden folk kommer med kommentarer vil jeg lige sige at i ikke skal kritisere det jeg laver med min hest, men som der står i overskriften gerne hjælpe mig med nogle idéer til hvad jeg kan lave med ham :D?

Jeg træner allerede de forskellige ting så som:

Gå ture, alene og med andre heste
Gå rundt på folden
Striglet
Løfte hove
Komme når jeg kalder
Gå over plastik
Lyde
Hurtige bevægelser
T´rafik
til sommer tager vi til stranden
Og har planer om at smøre lidt honning på et bid og så se om han tager det (efter han har fået ordnet tænder)
Stå stille.
Dækken
Pads/Underlag har overvejet at sætte stigebøjler på når han fylder 1 år

Det skal lige siges jeg træner ham kun 3 gange om ugen i intavaller af 10-20 minutter så han ikke bliver kørt for meget på hverken psygisk eller fysisk. Dog bliver han nusset 6-7 gange om ugen smiley

Ud over det laver vi lidt jordarbejde.
Han kan ind til vidre kysse sådan 85%
Han er ret god til at neje 30% færdigjort
og prøver at lære ham at smile

Please giv mig lige gode idéer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øvelser man kan lave med en et føl :D?
  • #1   19. dec 2012 Hvorfor bid og underlag allerede?
    Den er ikke engang 1 år gammel, lad den dog være et føl. Vores føl kan trækkes med, bindes og strigles, dette er alt rigeligt indtil de bliver 2½ år, så påbegyndes alt det andet.

Desuden skal du passe på med at neje, dens led og sener er jo langt fra færdige.

• #2   19. dec 2012 Det ved jeg det med neje er også kun prøvet en gang smiley
    og fordi jeg har en idé om at lige som børn er det bedst at lære det forholdsvist tideligt.
    Og jeg er lidt træt af folk siger jeg skal lade ham være føl, for det er han også 23 timer og 50 minutter af døgnet?

• #3   19. dec 2012 jeg vil sige lad ham være føl bide løfte hove og strigle er længe nok i begynd for tideligt den kan også tage skade nu hvor alle hans sener ikke er færdige

• #4   19. dec 2012 Du skal jo lige regne med at de fleste af de ting ikke er noget som vil blive gjort HVER DAG og de fleste dage løber jeg bare rundt og leger med ham på folden efter jeg har haft ham nede og strigle, han elsker at prøve nye ting? Kan ikke se hvad der er i vejen med at vise føl de forskellige ting, så længe det ikke bliver en overbelasting for dem? Og hvis han ikke synes det var sjovt skulle han nok fortælle mig det.

• #6   19. dec 2012 Jeg synes det er helt fint at gå små ture og lade den se på og røre ved forskellige ting.. Ligge et underlag, tæppe eller lignende på kan jeg heller ikke se skade i..
    Ville dog vente 1 års tid endnu med bidet og så ville jeg holde mig fra fysiske tricks som at neje og lignende..

• #7   19. dec 2012 Synes det lyder rigtig godt det du gør.
    Der er ingen grund til at begynde at lave trick-træning så tidligt med føllet. Det er jo først og fremmest vigtigt, at den får en masse foldtid med andre heste samt fridage.

Miljøtræning, miljøtræning, miljøtræning!
    ... som du allerede gør. Dvs. masser af gåture i forskelligt terræn. Både trafik og skov. Det kan være en rigtig god idé at tage på nogle svære terrænture, så hesten får en god balance, og bliver mere bevidst om sine ben. Det gør jeg meget med min, og det har virket supergodt på hendes motorik! Hun kan manøvrere godt rundt i svær skovbund med tuer, huller, stuppe og andet godt. Det kunne hun bestemt ikke da jeg fik hende smiley
    Derud over trafiktræning.
    Opdragelse, både mht. at blive trukket med (start, stop, respekt for det personlige rum mv.) og mht. at stå ordentligt på staldgangen, både sammen med andre og alene. Måske også forsøg dig med noget benvask, lidt dækkentræning osv. ...

En anden ting kunne være trailertræning, hvis du ikke er begyndt på det, og du har mulighed for det.

Synes du er godt i gang med en masse ting, og det er næppe nødvendigt at fylde mere på. Og hvis hesten bare kan det hele til punkt og prikke, så kan I jo bare gå og hygge jer med det indtil den skal begynde sin longerings- og ridetræning når den bliver ældre smiley

• #8   19. dec 2012 STOP, bak, frem (ja, det skal også læres på et præcist signal), til siden.

Jeg brugte Mcleans bøger til mit føl. MEGET effektivt. smiley

• #9   19. dec 2012 jeg har selv et føl og jeg leger med ham med en stor boldt. Det elsker han og der kan de andre heste på marken også være med.

• #10   19. dec 2012 Har et 7 måneder gammel føl, som jeg også træner underlag og dækken med - Mest fordi han bare så gerne vil lave en masse ting smiley
    Derudover strigler vi hver dag, og træner også med at stå så nogenlunde stille på gangen. Når vejret bliver til det, begynder vi også at gå ture smiley

• #11   19. dec 2012 Tak for svarende smiley Tror jeg vil gå i noget mere skov med ham smiley

Kommentér på:
Øvelser man kan lave med en et føl :D?

Annonce