671 visninger
|
Oprettet:
Til Jer der har/søger part. {{forumTopicSubject}}
Hvordan har I det egentlig med at der kommer en anden og rider jeres heste? Er det ikke lidt mærkelig at I ikke kan "bestemme" at nu skal I ud at ride fordi parten har redet/skal ride. Og er I ikke lidt bange for at parten skal komme til at skade, ride forkert, lære jeres hest noget I ikke bryder jer om osv.? Har selv haft mange parter med stor success (ingen sure ejere) men tanken på at nogen skal tage sig af min en dag bryder jeg mig ikke besynderlig om. Har i flæst positive/negative oplævelser? Hvordan fandt i parten? Og hvordan opdaget I at jeres part ikke var ok?
sep 2012
Følger: 83 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 135 Svar: 471
apr 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 294
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Med Taura er jeg ret nervøs, da jeg har haft én part til hende og det gik ikke godt overhovedet. Så her er jeg nok bare ekstra opmærksom i min søgning lige nu. Med en fast dag, der laver jeg da bare noget andet, eller ville måske komme ud og kigge - elsker nemlig at se Taura under anden rytter også, så jeg kan nyde synet af hende
Med Hokota, tjae hun har bare verdens bedste part - jeg har "lånt" hende ud til min mor og søster, da jeg skulle flytte langt væk og hun ville have det bedst med at blive. Og ugen inden jeg skulle rejse, så blev jeg spurgt om pigen måtte få part, for NU havde hendes forældre givet lov og hun ville gerne at det blev Hokota. Jeg kender så pigen i forvejen og blev bare SÅ glad og er det stadig. Jeg ser dem ca, 1 gang om måneden og jeg ved bare at de har det godt sammen. Parten ringer gerne hvis der er noget og sender billeder og video til mig, så jeg kan følge med
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Jeg har nu prøvet at have part og hun var da en meget sød pige, men min hest stressede over at blev redet af hende, da hun ikke red ham som han nu er uddannet til.
Derfor er jeg faktisk lidt lettet over hun ikke har tiden mere pga uddannelse.
Men ellers har jeg ingen problemer med, at andre rider min hest...bare de gør det rigtigt. XD
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
De steder jeg har haft part, har ejer enten ikke selv redet hestene/haft tid eller pga. skade ikke kunne = ingen tabt ridetur. På Zolo skrev ejer hver uge hvilke dage hun ikke havde tid pga. arbejde, så hun ville ikke " tabe " en ridetur på den konto :o)
Og Majas ejer kunne ikke ride, pga. en rideulykke så hun tabte heller ingen ridetur..
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
feb 2006
Følger: 137 Følgere: 140 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 3.688
Ellers hvis hun ved hun vil ud at ride f.eks. i weekenden, så siger hun det bare, og så er det selvfølgelig i orden. Det er trods alt hendes hest.
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Og jeg har set hende ride, plus at hun får undervisnins ved en som jeg føler er kompetent nok til at undervise min hest. Så alt i alt skal det nok gå fint
aug 2008
Følger: 111 Følgere: 107 Heste: 11 Emner: 318 Svar: 1.147
Vil ejeren ride, plejer hun at skrive en sms til mig om hun må tage og ride ham også siger jeg altid ja
Ellers har jeg alle dage med ham som min ejen
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Jeg fandt så senere ud af at pigen havde redet over en motovejsbro ( Det er jeg intet problem med ) UDEN at holde på NOGLE måde fast i hesten!!!! Så havde hun siddet sammen med en veninde og vinkede til bilerne...... Der gik grænsen altså!!
Så fik jeg en anden part lidt efter som var super sød og som fik undervisning af den samme som jeg fik undervisning af. Intet problem der.
Det var dog kun i vinterperioden at hun havde part, som var aftalt fra starten af.
Den sidste part jeg har haft, var en som stod det samme sted som mig, hendes arbejdes kollega søgte part, så fik hun part. Det var mest bare noget tulleren rundt på banen og i skoven
Har både haft gode og dårlige, men jeg ville helt klart sige gå efter mavefornemmelsen!
Har intet imod at andre rider min hest, så længe jeg ved at jeg kan stole på dem.
At de lærer den noget som den ikke skal, har jeg intet i mod for den gør så mange andre ting som den godt ved det ikke må ( Som fx stjæle wrap fra de andre heste )
At rytteren kommer tilskade, er 100% deres egen skyld og på ingen måde hestens!
dec 2008
Følger: 99 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 160 Svar: 2.099
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
Jeg har også en aftale med min nuværende parts ejer at det altså KUN er mig der rider ham (hun kan jo så heller ikke selv), så hvis jeg har det sådan (overbeskyttende og besiderisk :-D) med en hest der "kun" er min part, så kan jeg kun forestille mig hvilken hysterisk hønemor jeg vil bliver når jeg en dag får min egen
Til Jer der har/søger part.