{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Genoptræning og træning fra jorden. {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Jeg har i dag haft kiropraktor på min Haflingervallak - sikke dog meget et skelet kan fortælle en! Det er nu kommet frem i dagens lys, at min pony har haft det svært i sin fortid. Men den gode kiropraktordame fik i dag skubbet tingene på plads og nu starter en genoptræningsperiode jo så. Der var ingenting galt med ham, som den rette ridning ikke kan rette op på.
(Heldigvis har den ridning jeg har udført indtil videre ikke gjort noget værre - tværtimod. Jeg er gået efter smidighed og derigennem bærring, hvilket hun også kunne se og var rigtig glad for)
Jeg fik af vide, at jeg de næste 2 måneder IKKE må lave nogen bøjende øvelser fra jorden, ej heller komme ham i longe.
Dette er grundet, at han ikke står centreret. Han hælder til den ene side, og derved kan I nok forstille jer, hvordan for og bagende opfører sig. Hun har derfor sagt, at jeg heller IKKE må arbejde i trav indtil hun kommer igen om 2 mdr.
Jeg må kun arbejde i Skridt og Gallop, hvor jeg hele tiden skal sørge for at han har begge skuldre på plads og derved langsomt kommer ind og går centreret. (Denne skade sidder primært i ryggen efter en aktiv avlshingst, som desværre har stået for tapning og ikke naturlig bedækning.)

Nå, men som sagt må jeg jo ikke bøje ham fra jorden udelukkende fordi jeg ikke vil kunne korrigere ham ordentligt.
Jeg fik dog slet ikke spurgt hende, om det så i den tid var ok at træne start og stop, samt at stå helt stille fra jorden? (Han kan det godt, men det skader jo aldrig at få gjort signalerne mindre og mere yndefulde). Selvfølgelig på lige linje.
Samt små ting som at blive berørt over alt (han er meget angst når man rør omkring hans kønsorgan, trods der INGEN anmærkninger er efter en kastration som 7 års. Det er ganske simpelt dårlige erfaringer.) også med farlige ting som poser og piske.
Så nu ville jeg da lige høre jer derude. Det ville da ikke skade ham, så længe der ikke indgår hjørner og bøjninger i det? Det er jo ikke anderledes end hvis jeg trækker ham ind fra fold og beder ham stoppe op på vejen. Samt stå stille og løfte ben, når jeg strigler ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptræning og træning fra jorden.
Kommentér på:
Genoptræning og træning fra jorden.

Annonce