{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

Trailer tips {{forumTopicSubject}}

Vi går til undervisning på en rideskole der bor en lille kilometer væk, så vi rider derned til undervisning, og det har gået fint hele soommeren, da det har været lyst, men nu her om vinteren skal han køres frem og tilbage, sagen er at han vil godt op i traileren her hjemme, men lige så snart han har været ude og køre en gang så vil han ikke op, vi har fundet ud af at han går op hvis man rider ham op, men det er ikke så smart, da vi meget gerne vil ud og starte nogle stævner, vil det være rart at han lærte det.
Har i nogle ideer til hvordan man lære ham det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer tips
  • #1   30. okt 2012 Rider ham op i traileren????

Hvis han går i traileren derhjemme, så kan den også sagtens når den er ude, det er bare at træne.

• #2   30. okt 2012 Nu kan jeg se du har en dejlig fjordbolle smiley De plejer at være meget madglade, så hvis du vænner dig til at tage en spand med lidt foder i og sætter den oppe foran forbommen, hvis i har en smart trailer er der måske foderkrypper deroppe, så hæld lidt foder deri. Så lærer den rigtig hurtigt at der altid venter den en smule foder når den går op.
    Sådan lærte jeg min det, og ham smider jeg bare trækketovet over halsen på og så går han selv op til foderet mens jeg hurtigt vipper bagbommen på og går op og binder ham bagefter smiley

• #3   30. okt 2012 min pony går selv op, så der skal man bare lukke bommen efter ham. i starten ville han heller ikke op, og man kunne sagtens stå et par timer for at få ham op. men her i år er vi begyndt at tage til flere stævner og derfor er er han blevet bedre. øvelse, øvelse, øvelse...:-)tror bare de skal lære at det ikke hjælper at lave bøvl, når de skal derop. der er en der har lånt vores trailer til at øve, som prøvede at give sin hest de fleste måltider i traileren, så den fik sin foder når den var gået derop. det var vist bare ikke altid den ville med hjem igen, så det jo lidt ligesom din?

udover det med at øve eller fodre i traileren, kan jeg ikke lige komme på hvad hjælper smiley

• #4   30. okt 2012 Problemet ude ved stævnepladsen/efter træning er at hesten er træt og den udemærket godt ved at den skal stå og holde balancen inde i traileren, hvilket er rigtig hårdt for hesten, den kan jo ikke tænke, hov nu drejer vi til højre lige om lidt, det gør jeg mig lige klar til.. De opdager det jo først et halvt sekund efter man begynder at dreje..

• #5   30. okt 2012 som Anne skriver..din hest er træt efter undervisning og orker ikke turen hjem.. måske en mulighed også var at han fik lidt pause efter ridningen.inden i læsser og så tricket med mad i traileren..men kun når det går hjemad..

• #6   30. okt 2012 okay prøver, tusinde tak!

• #9   30. okt 2012 At den ikke vil op efter I har kørt, kan fx skyldes at den der kører bilen, kører usikkert, så hesten ikke kan stå ordentligt i traileren. Har før set ekempler på heste der ikke vil op i trailerne på vej hjem, men hvis en anden have kørt traileren derover, ville den godt gå op. Altså fordi den anden kørte mere sikkert end den der plejede at køre.

Det kan også skyldes at hesten er træt, og ikke har lyst til at skulle stå og holde balancen. Hvis føreren så ovenikøbet er usikker, gør det det kun værre.

• #10   31. okt 2012 Syntes selv at min far køre meget sikkert, føler bilen er ved at gå i bak gear rundt i svingende, men vil tænke over det næste gang og tusinde tak!

• #11   31. okt 2012 At du føler han kører sikkert, er ikke ensbetydende med at hesten føler det samme. smiley
    Det er jo ikke dig der står omme bagi og skal holde balancen, uden at kunne se hvor man kører hen. Det er ligesom hvis du står i en bus, med ryggen til, så du ikke kan se hvor I kører hen. du har ikke noget at holde i. Selvom chaufføren og passagererne der sidder ned, og kan se trafikken, måske synes han kører pænt, vil du sikkert ikke synes det samme. smiley

• #13   31. okt 2012 Ja, det kommer an på rigtig mange ting. smiley
    Også hvor bred skillerummet er, hvor stramt hesten er bundet, hvordan bunden er, om støddæmperne er i orden, om bilen kan trække traileren ordentligt, hvor gode dækkene er, hvor chaufføren er, hvordan vejen er, om ponyen er træt, om den er nervøs eller bange.

Der er så meget i det. smiley

Kommentér på:
Trailer tips

Annonce