{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Galop.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig pinto.. han elsker højre galop

- men den venstre skal os trænes. så nu har jeg haft ham i longe, og det klar han super godt, når jeg så sætter mig op på han, går han i nogle gange i den rigtige. Når det så sker og jeg rider afsted på ham, changere han hele tiden ??

Har du nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop..
  • #1   23. okt 2012 Rundt på volte, og træn træn træn smiley

• #2   23. okt 2012 Så når jeg for ham igang, skal jeg blive i en 20m volte?

• #3   23. okt 2012 Ja, og hele tiden have udvendige ben ved ham smiley Han mangler højst sandsynligt bare muskler eller balance, så det skal bare trænes smiley

• #4   23. okt 2012 Træning træning træning smiley De har ofte en favorit side lissom os smiley Bare sørg for at rette ham når han skifter og hjælp ham så meget du kan rundt til rigtige side så han bliver stærkere til den svære side. Volter er rigtig fint så længe han er stabil nok til at holde skuldrene på plads, ellers vil han også glide ud og skifte galop. Men det er et trænings- og styrke spørgsmål smiley Held og lykke med træningen.

• #5   23. okt 2012 Mange tak for rådne ! smiley han er nemlig kun 3 og er ovre vokse pausen, så vi godt i gang, så det rigtig rat med nogle råd smiley

• #6   23. okt 2012 Træn din egen venstre side smiley som de andre siger har heste også en god og dårlig side og hvis du er højrehåndet er din højre nok også den bedste.

• #7   23. okt 2012 Det må du undskylde, men den forstår jeg ikke 100 % smiley

• #8   23. okt 2012 Ja altsåhvis du er højrehåndet kan du have sværere ved øvelse 'med venstre' smiley fx galopanspring til venstre. Havde selv det problem meget længe så det kunne være det ville hjælpe lidt smiley Jeg begyndte at hulahoppe modsat af det man plejer og vupti smiley
    Jeg ved jo ikke om det er det men det var en ide smiley

• #9   23. okt 2012 Ud på lige strækninger, ingen volter eller lign.
    Når den springer rigtigt an, så ros rigtigt meget. Sørg for ikke at korte galoppen alverdens, men lad hesten selv finde tempoet, samt placere halsen. Lad være med at ride hjørnerne, men sørg for at drej 5 meter inden du når kortsiden, mange unge har svært ved at følge hovslaget på kortsiden og changere så.
    Hvis den changere, så tager du den stille ned og beder om endnu et anspring, ikke noget med at blive sur eller lign. den gør sit bedste smiley

• #10   23. okt 2012 Nu ved jeg ikke hvor langt i tilridningen du er, men det er slet ikke sikkert at din hest er klar til at galopere på volte endnu ligesmo JustADreamer skriver.

Jeg ville helt sikkert også ride hallen/banen rundt i et godt grundtempo, få sat muskler (med mindre den er ok langt i træningen) og så derefter volter for at hjælpe balancen.

Og ellers som de andre siger, ret galoppen når han springer an/changerer og ros når han gør det korrekt.

• #12   23. okt 2012 han var i tilridning i april og har haft voksepause siden og har været igang engang om ugen i den periode. Da jeg så købte ham, red jeg kun i weekenderne den første mdr pga skole ellers har den fået knald på de siste 3 uger. Går også til noget undervisning.

Så han er rigtig dygtig, men mangler bare det galup på venstre og noget balance.

For på højre kan han både kort og lang galop osv.

• #13   23. okt 2012 Så er det nok bare her man siger "øvelse gør mester". Min gamle Miré tog ret lang tid om at lære højre galop, både fordi hun foretrak venstre galop og jeg foretrak venstre volte. Men det kom til sidst efter en masse anspring.

• #14   23. okt 2012 Okay jeg vil benytte alle jeres råd i min træning og så må vi se hvad der sker smiley

Kommentér på:
Galop..

Annonce