{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Galop... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal om ikke så længe begynde at træne galop med min hest, efter et langt sygdomsforløb.
Før dette havde han ingen problemer med galop, han sprang an i det samme man gav signalet.

Nu er det som om han ikke rigtigt gider på banen, men i skoven eller lign. er det ikke så svært for ham, som på bane.
På bane får jeg ham måske i 1-2 galopspring (efter en del overtalelse), og så ikke mere. Det er virkelig hårdt og jeg kan også mærke på ham, han synes det er, for det er som om han virkelig prøver, men han kan bare ikke.

På ligeudstrækninger i skoven kan vi galoperer i noget længere tid, og det er også meget nemmere at få ham frem i galop der.

Skal jeg træne det udelukkende i skoven? Eller skal jeg også bare blive ved på banen?

Det er jo fordi han ingen styrke har efter han har stået stille så længe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galop...
  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #1   22. okt 2012 Galop i skoven op ad bakke er rigtig effektivt. (:

• #2   22. okt 2012 også galop i let sæde hjælper meget. skoven er også et godt sted at få musklerne til galoppen styrket inden man begynder på den indhegnede bane hvor hesten har mindre fríhed smiley

• #3   22. okt 2012 Har også kun hørt godt om galop op af bakke, det rigtig godt for
    Hesten, da den så får brugt sig selv på en anden måde.

• #4   22. okt 2012 som de andre siger ud i skoven oh få det trænet. så din hest først kan opbygge muskler inden du "samler" den på en bane

• #5   22. okt 2012 Du kan evt. også galopere ned af langsiden, så han ikke skal kæmpe i hjørnerne
    smiley

• #6   22. okt 2012 Jeg giver dig et råd som jeg fik af min ridelærer.
    Lav galop anspring, men kort ned igen efter kort tid. Lav en halv volte i galop og kort så ned igen, og så anspring igen og kort ned igen.

Det styrker hesten ufattelig meget, da galop ER rigtig hårdt for hesten! smiley
    Så kan du altid sætte galop tiden op når den er stærk, for det er jo klart den lige skal trænes op igen efter et sygdomsforløb smiley

• #7   22. okt 2012 Jeg ville kun have ham i longe hvis han skal galoppere smiley

Jeg tror ikke det er fordi han ikke gider, men som du skriver, har han ikke styrken til at holde den særligt længe. Galop i skoven er godt (også skridt og trav....) og så galop i longe. Husk at rose så han er helt sikker på at han gør det rigtige smiley

Held og lykke

• #8   22. okt 2012 Træn du bare i skoven en tid endnu.. Og så start ned ad langsiden på banen når du skal i gang derinde igen.. Balancen skal jo også med..

• #9   22. okt 2012 Problemet er bare, at det virkelig, virkelig er svært for ham i longen. Så jeg tror, at det er for tidligt, at starte dér. Der bliver han nemlig til sidst sur, når jeg driver på ham, og det er vel hans måde at sige fra på, og han ikke er klar til det.

Men tusind tak for svar. Jeg må nok hellere starte i skoven:-)

• #10   22. okt 2012 TS: Nåh for pokker - så ville jeg undersøge om han har ondt. Uden rytter burde jo være lettere for ham.

Hvor meget har du trænet longe med ham? smiley

• #11   22. okt 2012 Det er undersøgt, og kiropraktoren fandt også grunden til hans halteri (han har haltet) for to måneder siden. Dengang havde han ligeså svært ved det. Så det er tjekket op, og vi har trænet efter kiropraktorens henvisninger siden. smiley
    Så det burde ikke gøre ondt på ham mere.

Jeg har ikke trænet longe i et par måneder, fordi han jo har stået stille.. Jeg har kun skridtet på ham. smiley

Så jeg tror, det bunder i, at han ikke har galoperet med rytter i snart et år, og han mangler styrke.

• #12   22. okt 2012 Min hoppe har også haft meget svært ved galop, både under rytter og i longe. Hun løb så stærkt at hun næsten væltede. Vi har løst det med longearbejde i pessoa line, skovture og gymnastikspring. Det har givet hende styrke i bagparten, til at kunne bære sig selv i galop. Det har taget over et halvt år at bygge op, så hav tålmodighed smiley

• #13   22. okt 2012 TS, jeg tror du har helt ret. Godt at du fik ham tjekket, og held og lykke med ridningen! smiley

Du kan måske også prøve med at trave over cavaletties - det kan løfte hans ryg og styrke hans overline, så han bedre kan bære sig.

Nu ved jeg ikke hvilken stil du rider, men jeg ville også lære ham at søge frem og ned smiley

• #14   22. okt 2012 Smut:
    Longering bør udføres i max 20-30 minutter.
    Hvis hesten siger fra, ja så er det et tegn på at hesten ikke er særligt stærk.

Så er det vel også synd at hun galopperer på den når den ikke er stærk nok - et eller andet sted skal man jo starte.

Men jeg er enig i ligeudadretning, bakker og tålmodighed smiley Longe og tålmodighed bør også høre sammen.

• #15   22. okt 2012 Hvis han har svært ved det på alm. volte, så bliver det kun værre i longen . Og hvis en står og jager på, løber han måske så stærkt at han kan skride . Ned ad langsiden, ud i skoven og gerne op ad bakker, så går det hurtigt fremad igen .
    Bianca : 20-30min i longe ?? Det var godt nok lang tid .

• #16   22. okt 2012 Camilla: nu skridter jeg ret meget når jeg longerer, og jeg har ikke bedt TS om at jage sin hest. Jeg ved ikke hvad du sammenligner longering med, men det lyder ikke til at være det jeg laver når jeg siger at jeg longerer min hest.

• #17   22. okt 2012 Nogen jager hesten fremad når den skal i galop eller skal blive i galop . Har da heller ikke skrevet nogen steder, at du gør det .
    Nå jamen hvis du også tæller skridten med så kan jeg bedre forstå det .

• #18   22. okt 2012 Hehe ja okay - nej jeg ville træne et enkelt galopspring ad gangen, indtil han langsomt blev stærkere. Det skulle også foregå i en stor volte, hvor jeg går med hesten (ikke plantet i midten).

Men ja, jeg bruger det meste af longetiden på at skridte. Også parére og bakke smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #19   22. okt 2012 Forresten; på banen ville jeg udelukkende fokusere på galopanspringene til at starte med. Altså anspring - ned igen, anspring - ned igen osv.

Det er også rigtig effektivt og ret hårdt, da anspringene kræver en del energi, men det virker. Og så kan man så udvide galoparbejdet på banen i takt med, at hesten får flere muskler og bedre balance. (:

• #20   23. okt 2012 Smut:
    Nåååh, jeg mente til at starte med, så når han skal galoppere, skal det kun være i longe. Dårligt formuleret af mig. Så jeg ville ikke have ham til at galoppere mens jeg sad på ham.

Kommentér på:
Galop...

Annonce