{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Lære sin pony at changere? {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley
Jeg har en dejlig 2'er, som er en spring pony. Jeg vil meget gerne lære hende at changere.
Jeg har hørt om at man kan bruge et bom, men præcis hvordan bruger man det?
Også hvordan skal jeg ligge mine hjælpere når jeg gør det? Fordi jeg vil jo gerne lære hende det helt korrekt. Jeg har ingen træner fordi jeg rider hjemme, så de eneste der kan hjælpe mig er faktisk jer smiley

Håber i vil hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære sin pony at changere?
  • #1   16. okt 2012 Få en underviser der kører ud, Det er ikke nemt, at gøre noget helt selv, også selv om man har en masse erfaring! Du kan skifte galoppen i en skråt igennem. Hvis du sætter i trav på midten, og skifter til modsatte galop.

  • #2   16. okt 2012 jeg har få gange har succes med at hjælpe Jasmin ved at rejse mig lidt op og træde i den bøjle hun skal skifte til og halvparade hende lidt. Men det har været ren held og "held i uheld" smiley jeg skal ikke gøre det uden en undervise.

  • #3   16. okt 2012 Du skal have en god galop i ponyen, da der skal være lidt tempo de første par gange du gør det.. og så¨når den bliver bedre kan du tage tempo af.

    Du ligger en bom skråt igennem og gallopere over den - når ponyen sætter af over bommen rejser du dig let i sadlen og og læner dig lidt til den side den skal skifte til. Hjælperne skal placeres ligesom ved et galopanspring. F.eks. hvis du skal skifte fra venstre til højre skal du sætte hjælperne som du gør når du skal slå an i høre gallop (altså over bommen) - venstreben bagud og højre ben ved gjorden.

    Noget der hjælper mange er også at du kan tage hånden lidt ud for halsen så du leder ponyen den vej den skal smiley

    Håber det hjælper.


  • #4   16. okt 2012 Ellers i stedet for en bom kan du gøre det på et lille kryds over midten, også ellers gøre hvad de andre siger:-)

  • #5   16. okt 2012 Tusinde tak alle sammen.. Bruge nogle af jeres ting idag og hun lærte det faktisk, også uden bom smiley Så succes! Mange tak

Kommentér på:
Lære sin pony at changere?

Annonce