{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.590 visninger | Oprettet:

Sadel glider frem {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har store problemer med at min dressursadel glider frem på min hest.
Sadlen er tilset og skulle efter anvisning have den rigtige bom og længde, dog glider den alligevel frem og genere hestens skuldre, som så resulterer i at hun bliver irriteret og småsur.
Jeg har investeret i en bananformet gjord, som skulle hjælpe på det, men problemet er der stadig.
Hvad kan man ellers gøre?
Jeg har prøvet at ride med lammeskind under, men synes heller ikke det fungere.
Overvejer at finde en sadel i en anden model, men har bare ikke lige pengene til det pt, plus at jeg er rigtig glad for min nuværende sadel.

Hvis der er nogle der har nogle gode ideer, så håber jeg at høre fra jer : )

Hilsen Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel glider frem
  • #1   6. okt 2012 Jeg havde samme problem og rider nu med lammeskind, dog er det ikke et af de billige lammeskind og heller ikke et af dem hvor der kun er lammeskind i kanten. Det har virket her, men kun fordi det er et fuld skind.

Men ellers er der nok ikke andet at gøre end at købe en anden model sadel smiley

• #2   6. okt 2012 Jeg vil sige at den er gal med bomstørrelsen/kopfjernet..
    Måske kan det ændres, men det kan kun en sadelmager svare på..
    Ellers kan man i nogen sadler få lagt en stopgjord ind, som kan hjælpe.

Men som oftest. Hvis sadlen flytter sig passer den ikke.
    Personligt ville jeg få en udefra til at Sepp den..

• #3   6. okt 2012 har selv haft samme problem med sadel til min hest.. det er nu vores 6. sadel vi er i gang med. Den værste vi havde var isabell werth.
    Det er jo vitterligt fordi hesten er bygget "forkert", min er ikk højtstillet fortil og har lidt smalle skuldre.. det er næsten umuligt at finde noget. har dog haft lidt held med den seneste sadel en Bates Caprilli. og et antiskrid underlag.

• #4   6. okt 2012 et godt alternertiv kan være en stopgjord. mange sadler ligger korrekt og godt på hesten men glider stadig frem pga. hesten mangler skulder. prøv at se denne her, den bruger vi på et par af vores.

http://www.fynsrideudstyr.dk/stopgjord-fra-kentaur

• #5   6. okt 2012 Glider sadlen frem passer sadlen ikke hesten
    Det er muligt at gjord stropperne er placeret forkert på sadlen i forhold til hestens gjordleje.
    Det kan i nogen tilfælde rettes hos sadelmageren.

• #8   6. okt 2012 ja kan du ikke bruge halerem?

• #9   6. okt 2012 Min elskede pessoa sadel glider også frem på min pony... Jeg har lagt sådan et geleunderlag under, og det hjælper en del!:)

• #10   6. okt 2012 Halerem er da noget fanden har skabt, lad endelig være med at bruge sådan noget skidt...

Hvis din sadel glider frem så passer den ikke hesten. Bommen og længden på sadlen kan sagtens være fin nok, men det er sikkert stopningen den er gal med.
    Du skal have en ordentlig sadelmager til at tilpasse sadlen, og en anden en end den dar har sagt at sadlen passer nu, ville nok være at foretrække smiley

• #11   6. okt 2012 Drop nu haleremmen!! Det er noget skidt for hestens ryg!!

• #12   6. okt 2012 Jeg har haft samme problem på min pony den passede hende fint og var efter set men gled stadig frem. Skiftet til en anden model. Har en Winsor elite nu og der ingen problemer nu smiley

• #13   6. okt 2012 jeg går ud fra efter at have set på din profil at det er araberen du ahr problemer med. og det har ikke noget med dårlige sadler eller dårlig stopning at gører at sadlen gliver frem, arabere har et temlig dårligt sadel leje.

• #14   6. okt 2012 Nu har jeg haft store problemer med sadler der glider frem på min nuværende pony og min tidligere. Få sadelmageren ud, køb et antiglid underlag, plus en glidsikker gjord. sadelmageren kan sy en stopgjord i. Kan anbefale uddannet sadelmager Karina Sørensen. Hun har rettet min sadel til 2 gange og så nu er der ingen problemer. og rider heller ikke med noget aniskrid eller noget. Det kan betale sig. ellers kan du prøve at krydse gjordstropperne, har dog ikke prøvet det selv, men det skulle være mig nyttigt. smiley

• #15   6. okt 2012 hej jeg har også det problem jeg købte et underlag hvor der var sådan noget gummi på indersiden som skulle gøre det skridsikkert
    det har hjulpet mig en hel masse smiley

det kan bla. købes i dyrens eldorado

Kommentér på:
Sadel glider frem

Annonce