{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Connemara ponyen {{forumTopicSubject}}

Heej alle smiley

Ville lige høre om der er flere herinde, som har nogle MEGET friske connemara ponyer, og hvad i evt. har prøvet og hvilke ride teknikker:)

Jeg selv har en MEGET MEGET frisk pony.. Vi laver mange overgange, og halv parader, så prøver jeg at aktivere hende mest muligt så hun ikke keder sig, da hun ellers løber meget smiley Hun bliver heller ikke fodret med havre, eller andre ting med meget energi i.

Nu da vi har grundridningen på plads, har jeg tænkt på at begynde at indspringe hende, så hun kan bruge lidt af hendes energi der :O)

Fortsat god dag til alle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Connemara ponyen
  • #1   3. okt 2012 Jeg har en dejlig connemara hoppe på 14 smiley Hun er en dejlig pony med et meget roligt, men også samtidig frisk og samarbejdsvilligt sind smiley Hun er dog mest frisk i de perioder hvor det er lidt køligerer smiley Min skal udelukkende rides med ben og sæde, så reagerer hun bedst smiley Hvis man tager for meget i tøjlen stikker hun hovedet helt op smiley Min kan heller ikke tåle havre længerer efter hun fik nyreslag så nu fodrer vi med noget musli, roepiller, lucerne og wrap og det virker utrolig godt på hende, synes jeg smiley

• #2   3. okt 2012 Jeg har også en connemara pony med MASSER af energi, trods hun er 17 år.. Jeg rider hende hver dag (sådan cirka), og så går hun på fold så meget som muligt smiley

• #3   3. okt 2012 Jeg har en ekstremt frisk pony, det godt nok en araber men alligevel. Jeg rider med et helt normalt tredelt bid og den eneste vej, for at få dem til at slappe af er at man ikke må flå dem i munden. Jeg træner tilbagetrædninger, virkelig mange overgange specielt fra galop til trav og så prøver jeg at ride så godt man nu kan med benene, da det bare ophidser dem mere hvis man flår i tøjlerne. Det hjælper tit at snakke til dem og sige beroligende lyde. Bruger hende som militarypony, så får både spring og dressur undervisning. Det eneste vi træner er nærmest overgange og halve parader, der er simpelthen ikke andre veje, end at lære dem halve parader og bede dem om at stå stille. Håber det var svar nok smiley

• #4   3. okt 2012 Ih jeres pony lyder virkelig som Monique smiley Monique må man absolut heller ikke tage hårdt ved i tøjlerne. Hun kan faktisk heller ikke rigtig lide hvis man røre hende for meget med benene, så jeg bruger stemmen rigtig meget smiley Havde håbet det blev lidt bedre med alderen, men kan da høre i har nogle fantastisk friske heste trods alderen smiley

• #5   3. okt 2012 haha ja smiley Min er kun blevet bedre med alderen smiley Har jo trods alt haft hende i 5 1/2 år nu smiley

• #6   3. okt 2012 har en skøn connemara på 18 - hun rides med ben og sæde,ellers går hun os med hovedet oppe.. hun er meget frisk i traven, ellers er hun ganske rar og medgørlig.. alle tiders pony

• #7   3. okt 2012 Jeg har en Connemara på 18 år og hun bliver ALDRIG træt! Hun kan gå tur i 4 timer og småtrave hele vejen, og hun er stadig ikke træt smiley Hvergang man tager for meget i tøjlen eller hun ikke får hendes vilje bliver hun meget hoppe sur. Hun har gået Jagt mm. hele hendes liv er er aldrig blevet skolet rigtig, inden jeg fik hende. Derfor skal der ikke meget til at 'tænde' hende i hovedet.

Det som har hjulpet mest for mig er at havde grundridningen på plads og så lade hende gå frisk men kontrolleret fremad, da hun slapper mere af når jeg ikke hele tiden er over hende smiley

• #8   3. okt 2012 Mange tak alle smiley

Ja atså, jeg har været ved at få grå hå utallige gange og tænkt: Nu må hun snart være træt. Men NEJ , det er hun ikke! Hihi smiley Vi må lige finde en gylden mellem vej hende og jeg smiley

• #9   3. okt 2012 Jeg har en blanding mellem Connemare og araber og han får aldrig nok.. har aldrig prøvet hvor han har været " træt " smiley
    han er ret svær og løber ligeså snart han får mulighed. jeg laver bare masser af parader og får ham til at stå pænt i 4 -6 sek. smiley
    ellers laver jeg små halve-parader smiley

• #10   3. okt 2012 Mange tak smiley

Jaaa, prøver bare videre med det jeg gør, så må det jo give pote på et tidspunkt smiley

• #11   3. okt 2012 Hvor sjovt, Vicky, min connemara-pony, laver også det med hovedet, hvis man tager for meget fat i hende. Jeg er begyndt at ride hende med hackamore, og det virker rigtig godt for os. Hun har før i tiden også gået som militarypony, og hun er utrolig udholdende, skridter helst ikke, og ligeså snart hun ser en mark er hun sikker på, at hun skal galopere.. og nej, hun bliver ikke træt. Hun kan løbe afsindig hurtigt, og der er ikke én, der har slået hende endnu, hihi smiley . Hun er meget hoppet, og har sine egne meninger om ALT, men jeg elsker hende sku alligevel. smiley

• #12   3. okt 2012 Nu har vi jo en masse connemaraponyer - og de er alle meget forskellige i temperament, energiniveau og arbejdsvilje.

Men vi fodrer dem heller aldrig med havre, det er der flere af dem der ikke kan klare, fordi det stiger dem til hovedet. Men det er jo - så vidt jeg ved i hvert fald - rimelig generelt for heste (:
    Ellers så er grundridning og grundarbejde fra jorden, samt generel tillid og samhørighed det der virker bedst her - og så tålmodighed, masser og masser af tålmodighed.

Og dem vi har er ikke blevet mindre friske med alderen - selv ikke Cali, der er 27 nu, og stadig tror det gælder om at komme først hver gang.

• #13   3. okt 2012 Ej hvor sjovt - jeg har redet 2 connemara ponyer gennem min tid som hestepige, og de har begge været usædvanlig rolige væsner :o) Troede det lå til racen :o)

• #14   4. okt 2012 Min er os meget cool og kan ride tur selv og læsse hende uden problemer, hun er bare meget meget frisk smiley

Kommentér på:
Connemara ponyen

Annonce