{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Western/springning og distance på én gang? {{forumTopicSubject}}

hej.
Jeg kunne godt tænke mig at ride westernridning fremover.
jeg vil dog også gerne lære min nye hest at springe, og ride en smule distance (alt sammen kun på "for sjov" niveau-har ingen planer om stævner)

Tænker at distance og western fungerer fint sammen, men hvad med western og springning? (han er ryttervant og reagerer på drej, stop og frem signaler i alm dressur). Skal jeg ride ham op i alm dressur FØR jeg kan spring ordenligt på ham, eller kan jeg sagtens springe ham med "western" signaler?

Lyder nok lidt underligt- håber i kan hjælpe:-) smiley

Endnu en ting- nogle der kender gode western undervisere i Århus-området?

Mvh

MAria

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Western/springning og distance på én gang?
  • #1   1. okt 2012 Hesten er jo helt ligeglad med hvad signal du vil lære ham. I princippet kan du lære din hest at stoppe ved at sparke til den, og gå ved at sige prrr. Heste ved jo ikke fra starten hvad de signaler betyder, så JA du kan fint springe med westernsignaler, bare de er godt indlært.

• #2   1. okt 2012 Ja selvfølgelig.

Jeg aner intet og western ridning, så derfor ved jeg ikke om deres signaler giver mening i springningen:-) hehe

• #3   1. okt 2012 du kan sagtens springe også smiley men basal western ridning er ikke meget forskellig fra den klassiske ridning. det handler jo om at hesten kan gå frem i 3 gangarter, stoppe og dreje

• #4   13. okt 2012 I USA er det meget almindelig at hestene kan flere ting. Bare se hunt klasser ved AQHA stævner. De heste er også tit de samme, der rides til western klasserne. Sådan var meningen da racen først lavet avlsforeningen ihvertfaldt... at hestene kunne gå på kvæg til hverdag med samtidig være datterens spring pony eller dressur hest. Og dressur i western sadel er også ved at være popular i USA.

Kommentér på:
Western/springning og distance på én gang?

Annonce