{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jord træning
  • #1   22. sep 2012 Hvordan prustede? smiley
    Hvis det nærmest er et suk, har jeg altid fået avide at det fordi at den acceptere dig som leder, så det er kun positivt smiley

• #4   22. sep 2012 Husk, at når man bakker en hest, så SKAL man være sikker på, at hesten forstår det korrekt - så det er bakning for at flytte hesten og ikke en irettesættelse.
    Hvis hesten misforstår og tror, det er en irettesættelse, så kan man hurtigt ødelægge hestens selvtillid.
    Derfor skal man ikke bakke unødvendigt og slet ikke gentagende gange.
    Selvfølgelig skal en hest kunne bakke, men det er jo ikke den vej, de skal gå!

• #5   22. sep 2012 Urtehesten: jeg bakker hende ikke over bomme, kunne jeg aldrig finde på.. det var fremad over bomme.. vi bakkede før vi trænede bommene..

Men hvad kan man ellers træne fra jorden når man er "nybegynder" smiley

• #6   22. sep 2012 Prust betyder at hesten løsner sine spændinger. Præcist som at gabe og smaske. den løsner spændingerne for at kunne slappe af.

Bare ros en masse når hun bakker, hun vil med tiden finde ud af at det er en OPGAVE, ikke en ordre smiley

Du kan træne bagpart og forpartsvendinger og sideways.

Lige pt. har jeg valgt at gå mere op i at stop, fra skridt og trav og bakke og så schenkelvigninger. Lidt dressur fra jorden, som har gjort at hun nu kan stoppe bedre i ridning og kan faktisk bakke nu og schenkelvigningen bliver kun bedre og bedre smiley

• #7   22. sep 2012 Og bak du bare over bomme en dag. Det er sundt for hesten at få prøvet sådanne ting af. Det er en god samarbejdsøvelse, at hesten må lære at stole på en, at når man beder hesten om dette, så er det fordi det ikke er farligt smiley

Kommentér på:
Jord træning

Annonce