819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Den perfekte øgning :-) Den perfekte øgning :-)

Hejsa, jeg sidder her og er syg, og så kom jeg til at kigge lidt rundt på forskellige profiler, og så hvor stor forskel der er på øgningerne hos hestene smiley
Så kom jeg i tanke om, at det kunne være sjovt og hører fra jer, og måske se billeder, af den perfekte øgning i jeres hoved smiley
Jeg synes den perfekte øgning er når hesten får løft i forbenene, men stadig har bagbenene med, sådan at de (næsten) mødes på midten, og ikke som der er mange der gør, nemlig et godt stykke fra midten smiley

Har ikke lige billede af det, men håber I forstår hvad jeg mener smiley

Hvad synes DU er den perfekte øgning? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den perfekte øgning :-)
  • #1   21. sep 2012 en øgning der er på bagparten smiley

• #2   21. sep 2012 Faktisk skal de ikke "mødes på midten" -en øgning er karakteriseret ved at baghoven træder OVER forhovens spor. Så er det reelt ligegyldigt hvor meget forbensspjæt hesten kan lave.

I en arbejdstrav skal hesten træde ca i forhovens spor (men man må jo erkende at med nutidens varmblodsheste der nærmest træder flere hovlængder over eget spor, når de bare tøffer afsted, er det nok ikke helt realistisk), når der øges kommer der mere overtrædning, når der samles kommer der mindre (udover at man så osse kan se andre forskelle, som f.eks. hvor meget hesten sætter sig bagtil i en samling i forhold til en øgning osv)

• #3   21. sep 2012 og nej, ingen billeder herfra -de heste vi har pt, øver sig først i det der dressur-halløj smiley

• #4   21. sep 2012 Og med harmoni mellem hest og rytter smiley

• #5   21. sep 2012 Den perfekte øgning , er den hvor man kan se at alt kraften kommer direkte fra bagparten . Den hvor hesten i slutningen af øgningen, stadig trækker omme bag fra . smiley

• #6   21. sep 2012 Okay, altså nu kan den jeg rider ikke lave rigtige øgninger endnu, da han simpelthen ikke er stabil nok, så han har ikke balancen til at øge rigtigt smiley
    Men hans "øgninger" så ca. sådan her ud sidste år smiley (link fjernet) Dog er vi kommet det længere at han nu er begyndt at søge ned i øgningen smiley

• #7   21. sep 2012 (link fjernet) her kan man også se lidt smiley

• #8   21. sep 2012 I mine øjne er det hvor hesten har bagparten og bagbenene med, hvor den er smidig og korrekt afslappet. Hvor forbene bliver øget i lette og flydene bevægelser, og hvor hesten har 100% kontakt til rytteren med benene, og næsten ingen tøjle. Men den må gerne øge farten en meget lille smule, også må den bare ALDRIG i min verden løbe som en i fanden, og bare kaste forbenene ud til højre og venstre.

• #9   21. sep 2012 For mig er den bedste øgning, som så mange andre også siger, når hesten har bagparten "under sig", så ryggen kommer op, og den slapper af i nakken. Når jeg sidder på hesten mærker jeg om den laver det "løft", sådan som at den næsten svæver (svært at forklare, men det kan mærkes! smiley ) Min hest har dog ikke helt kræfter til det endnu, men den kan lidt i longe: (link fjernet)

• #10   21. sep 2012 Freja:
    Det er præcis sådan en øgning jeg går efter, synes bare der er alt for mange herinde, hvor det kun er forbenene som "flyver" frem, men bagbenene "stamper" på næsten samme sted smiley

• #12   21. sep 2012 Day Dreamer: Nu snakker jeg slet ikke om dig, overhovedet, så forstår slet ikke du bliver fornærmet smiley Som jeg skrev, tidligere, er det fint som din hest er, fordi den er jo ikke langt fra midten, men der er vildt mange, hvor hestens bagben er SÅ langt fra forbenet smiley Så lad nu være med at blive fornærmet!

• #13   21. sep 2012 Day Dreamer: Nej, havde ikke svaret dig før, men allerede i min startstekst, står der at jeg synes det er godt når hesten (næsten) mødes på midten smiley

• #14   21. sep 2012 Og nu hvor jeg har set resten af billederne fra den dags træning, kan jeg jo se at din hest også kommer ind og mødes på midten! smiley

• #15   21. sep 2012 Det svære ved en travøgning er netop at få hesten til at øge skridtlængden uden at storme afsted og falde hen på forparten . I min version af en øgning, må man meget gerne kunne se, hvordan hesten lige sænker bagparten en tak, for derefter at svæve gennem luften . Man skal kunne se at hesten næsten ikke behøver andet end to ben at "gå" på smiley
    Var inde og kigge Sanne Svendsen billeder, som illustrerer meget godt hvad jeg mener . smiley

• #16   21. sep 2012 Day Dreamer: ALTID! smiley

• #17   22. sep 2012 Dette er et af de eneste billeder jeg har af en øgning på min 4-årige pinto. Og sikkert også det sidste, da hun nok ikke bliver ridehest igen efter en skade:-(

profilbillede
  • #18   22. sep 2012 Min gamle araber kunne give dén der helt specielle svævende følelse (se bort fra mine lange tøjler...)

profilbillede
  • #19   22. sep 2012 Den perfekte øgning for mig, er en hvor hesten bliver på bagparten, med god aktion i haserne og en øget skridt længde uden for meget øgning af tempo.

Højt løftede forben ser jeg kun som en bonus, men holder på, at i alt ridning er det bagbenene der er det vigtigste..

Og så en rytter der ikke lægger sig bagover, men bliver ret i sadlen..

profilbillede
  • #20   16. okt 2012 Jeg drømmer stadig om at få min hest til at lave en øgning... Hver gang vi prøver begynder hun at "jappe afsted" for derefter at slå over i galop... Suk, der er lang vej endnu

Kommentér på:
Den perfekte øgning :-)

Annonce