Kan ikke lægge ben til min hest. Hjælp søges. {{forumTopicSubject}}
I går var jeg oppe på min nye låne hest for første gang. Vi har den sidste uge, trænet i longche, med sadel og hovedtøj. Det har fungeret helt fint, ingen problemer.
Da jeg sætter mig op og lægger ben til ham, for at få ham frem i skridt, begynder han at bukke, stejle og bide om efter mine ben. Når man sidder på ham og trykker ham ind ved gjorden, blev han sur, men hvis man står på jorden og der ingen rytter er på siger han intet. Hvad kan dette skyldes?
Det skal lige siges ejeren havde fået han for en måned siden og han har stået stille siden, derfor skal han i gang igen + han er lige blevet undersøgt af kiropraktiker og han var fejl fri. Kan han have haft en dårlig oplevelse og hvad skal man gøre ??
Håber nogle kan hjælpe! Tak på forhånd..
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
jul 2008
Følger: 221 Følgere: 197 Heste: 4 Emner: 195 Svar: 877
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 2
CMWB: okay tror også du har ret.
Han har ikke styrtet eller noget. I hvertfald ikke hvad vi kender til.
aug 2011
Følger: 492 Følgere: 194 Heste: 3 Emner: 216 Svar: 987
samme problem har jeg os pt med min vallak og var ved tudbrøle hvergang fordi han bukkede højere og højere for hvergang også fik jeg en af de andre piger fra stalden til hoppe op og det viste sig han ku ik kuperer man lagde ben til ham men sku rides på stemmen
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 43
håber du kan bruge det
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg synes bare det er underligt han pludslige kan få ondt, men det er nok fordi han er blevet sparket for meget ved sin tidligere ejer..
Kan ikke lægge ben til min hest. Hjælp søges.