Unghest. trav {{forumTopicSubject}}
Ja min lille Duncan er nu ryttervant og styrbar i skridt. vi prøvede at trave for nogle uger siden. men han var ikke klar og jeg fik den vilde rodeotur. jeg har nu på fornemmelsen at han er ved at være klar, for igår travede han tre skridt men jeg skyndte mig at stoppe ham da det ikke var det der var meningen.
han går frisk fremad og forstå når jeg sparker let til ham og siger den lyd med munden at det skal være hurtigere.
men. jeg er lidt bange for jeg får den helt store tur igen for der er langt at falde og syntes det var nok med den 1 gang det skete sidst. hvor han selvfølgelig blev bange for at jeg sad der i trav også.
hvad ville i gøre for at trave med mig på? søger lidt råd.:)
og hey hvad gjorde i første gang i tog på en lille tur på ryggen? gik en ved siden af i snor eller?
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 318
så ville jeg sætte ham i trav langt langsiden og stoppe ham efter 5 skridt ca og så prøve igen
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 655
dec 2006
Følger: 98 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 456 Svar: 3.086
Han siger selv fra når det bliver nok ved at stille sig med krydsede ben og strakt hals. :'D det ser så sødt ud.
nå men laver meget slalom med ham og volter. idag skal jeg ride med en masse i hallen for at han også rider med mange der galopere osv. og han løber ikke engang med dem.
skal ikke have en til at trække ham. for han er som en fuld hest der ikke ved han er større end andre.:D så han tror de skal lege og så giver han dem en skalle.
men jeg vil prøve at fortsætte og så må jeg håbe jeg bliver på ham jo.:D
dec 2006
men når han nu selv satte igang igår tror jeg ikke der sker så meget idag. og flere gange igår var det som om han ville. men gav ham ikke lov?
maj 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 8 Svar: 37
Start med en god skridttur inden. Få en til at longere jer i traven de første gange. Bliv for guds skyld ikke bange for at prøve.. Jeg har selv en unghest, som pludselig heller ikke var tilfreds med at galopere med mig på ryggen - og jeg fik en ordentlig tur i græsset:( Men små skridt er vejen frem - der er ingen der siger at I skal trave i 20 min. første gang
Og så længe det er så ung og uerfaren en hest man har at gøre med, så må man desværre også regne med man får nogle ubehagelige og svære ture engang imellem
dec 2006
og hvor imod hvis jeg og ham er fri og jeg falder så kan han komme væk hvis jeg falder af. og falder måske hurtigere til ro igen?
dec 2010
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.263
dec 2010
en øvelse kan os værre man sætter sadle på hesten og slipper den fri på banen og lader den spasse ud med sadlen der vil sikkert komme nogle buk ud af det og så bliver den os lidt træt så kan man efter den er færdig med at sætte sig op og prøve stille og roligt men ikke trav i lang tid da det nemt kan fremkalde bukkende
jun 2007
Følger: 103 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 180 Svar: 722
dec 2007
dec 2006
nu har vi så travet. helt selv tog det som det kom og ingen buk. er rigtig stolt af min lille hest. vi sprang bare ud i det som havde vi gjort det 1000 gange.:) så jeg er rigtig glad.:D
jun 2007
..men hvordan kan den komme til skade hvis den er i longe.?
dec 2006
så har ikke villet efter at jeg faldt af sidst min søster havde ham i longe.:D
dec 2007
jun 2007
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Vi fik vores 1. galop på skovtur, det tog lidt tid, før hun kom i gang, og fandt 3. gearet.
I starten red jeg i øvrigt også efter de andre inde i hallen, om muligt - i trav altså.
Og så er det også noget med at finde sit mod frem. Jeg har været SÅ bekymret for galop, da min hest bukker en del på folden og i longe. Men efter vi galoperede på skovtur, er jeg ikke bange for det mere. Hun kan klart stadig bukke, men forskellen er, at jeg nu har tænkt mig at tage det i stiv arm. Eller med brækket arm, hvis det går sådan. Haha.
Longe synes jeg heller ikke er det fedeste. Min kunne ikke koncentrere sig, når der både var en på midten, og mig ovenpå, og vi snakkede på kryds og tværs. "Hvem skal jeg lytte til"?
dec 2006
Unghest. trav