{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hest vil helst undgå at have bid i munden? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg rider på en dejlig Fjordhest som ikke er skide glad for at få bid i munden (hun var sådan også inden) er der nogen der ved hvorfor den gør det for jeg bruger nemlig benene og ikke særlig meget tøjler, kan det være fordi en anden har redet rigtig hårdt med tøjlerne eller hvad? smiley synes det er synd nemlig. Vil jo gerne fortælle hende at med mig bliver hun redet ordentligt men ved ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad smiley det skal lige siges at sammen med andre heste kan hun være ret hård i munden og ikke ville stoppe (jeg bruger stadig samme mængde tøjle som normalt da jeg ikke ønsker ubehag hos hende) hun har et messing 3-delt bid smiley håber i kan hjælpe ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest vil helst undgå at have bid i munden?
  • #1   10. sep 2012 Syntes du skal prøve at læse bogen "Bag om biddet" som er skrevet af Christina, fra www.Hestemund.dk. Der kan man lære meget om, hvorfor hesten reagerer som den gør. Samtidig lærer man også om, hvordan man selv kan se, om biddet ligger godt eller ej. Ellers vil jeg foreslå en bidtilpasning, det kan Christina fra Hestemund smiley
    Det kan også være hun har en masse dårlige oplevelser, som skal erstattes med en masse gode oplevelser (det kan tage lang tid..) men ellers bare fortsæt med at lære hende at det er okay, og tage det roligt smiley
    Håber det kunne hjælpe smiley

• #2   10. sep 2012 Hej smiley nej jeg bruger ikke tøjlen til at gå ned med hovedet smiley jeg holder mine hænder stille og runder hende i hjørnerne som hun reagere fint på (bruger benene til at runde hende med) men hun er blevet drejet rigtig skarpt og blevet taget meget i tøjlerne før jeg begyndte hun slapper af når jeg rider hende smiley har overvejet at prøve ridning i grime vil bare være sikker på at hun forstår det, da hun er frisk og stærk men tusind tak fordi i skrev vil tjekke det smiley

• #3   10. sep 2012 Er hesten tjekket for tænder, har du prøvet et andet bid? Kan være hun ikke kan lide det bid hun har nu, eller at der måske ikke er plads til det i munden på hende smiley

• #5   10. sep 2012 Dolnra: whaaaat? smiley

• #6   10. sep 2012 Sascha : hendes tænder ser nydelige ud man skulle tro hun børstede dem dagligt med colgate max one white Hehe smiley har overvejet at prøve et andet bid et nyere et det kan være at det hjælper men jeg ved ikke rigtig smiley

• #7   10. sep 2012 Hehe, hvis der så også har været en hestetandlæge forbi inden for det sidste års tid, så er det jo fint smiley
    - Det ved du jo ikke før du prøver smiley

• #8   10. sep 2012 Nej jeg har også overvejet at købe et nyt skal bare lige have pengene iorden smiley jeg er ikke ejer på hesten så jeg ved ikke det med tandlæge men så flotte tænder som de alle har er jeg ikke i tvivl har virkelig aldrig set så fine tænder på en hest før smiley

• #9   11. sep 2012 Tandspidser sidder inde ved kindtænder,tvivler på at du kan se det uden videre;)
    jeg ville sørge for et tjek af en hestetandlæge/dyrlæge.min vitus har haft perioder hvor han ik ville ha bid i munden.første gang havde han tandspidser og her sidst hvor han var rigtig dum,tog biddet i højre side og ik ville samarbejde,ja der viste det sig at han har haft noget plastik til at sidde fast.efter det kom ud og pause,hvis han havde revet sig på det,så gaber han gerne over bid

• #10   11. sep 2012 Det ved jeg ikke om det kan være da det ikke er min hest smiley

Kommentér på:
Hest vil helst undgå at have bid i munden?

Annonce